En l'època digital en la qual vivim, no tenir un blog corporatiu pot ser una gran pèrdua per a l'empresa, ja que poden perdre tots els beneficis que aquest blog empresarial els podria donar.
És per això que en aquest article et donem 10 beneficis i avantatges sòlids que justifiquen el valor de tenir un blog corporatiu i t’expliquem el perquè pot ser una eina molt potent i a tenir en compte per la teva empresa.
Què és un blog corporatiu?
Comencem pel principi. Què és un blog corporatiu?
Possiblement és una de les millors eines de branding i un element clau en la teva estratègia de màrqueting, que pots utilitzar per donar a conèixer la teva empresa al públic i que et permet interactuar amb els teus clients d'una manera més propera que una web.
S'ha de tenir en compte que és essencial que el contingut del blog sigui acurat, interessant i sobretot que es mantingui actualitzat.
Tot seguit et donem 10 beneficis i avantatges que et proporciona disposar d’un blog per a la teva empresa.
Els Beneficis i avantatges de crear un blog corporatiu
1. Dóna veu a l’empresa, genera confiança i fidelitza
Un blog et permet expressar la teva filosofia d'empresa des d'una perspectiva més propera i pròxima al teu públic. D'aquesta manera, dóna la possibilitat d'humanitzar més la marca i generar més confiança al client.
El contingut que generis ha de ser fidel i transparent, oferint solucions a problemes que puguin tenir els teus lectors, reflectint la personalitat i els valors de l'empresa, aconseguint fidelitzar als usuaris.
Aquesta serà una manera de convertir la teva marca en referent expert en el teu sector i diferenciar-te de la competència, demostrant als teus clients que saps del que parles, generant més confiança i credibilitat.
.
2. Augmenta la notorietat i reputació online de l’empresa
És important que els continguts que es generin hagin de veure amb l'activitat que realitza l'empresa, perquè així el blog es converteix en una eina fiable, útil i de qualitat pels teus clients i, a la vegada, enforteix la marca. Serà un bon impulsor per la notorietat de l'empresa i la seva reputació online.
3. Crea comunitat i estableix diàleg amb els grups d'interès
Un dels avantatges principals de tenir un blog és el doble flux que aporta, la possibilitat de crear diàleg directe i actiu amb els teus clients i que puguis escoltar les seves opinions.
4. Genera transit online i retroalimentació en canals digitals
Els blogs són elements que permeten generar transit online cap a la teva web, mantenint un contingut actualitzat, millorant el posicionament en els buscadors i aconseguint més visites. Si el contingut és ben rebut, els usuaris voldran saber que fa la teva empresa i aniran a visitar la web. A més, el contingut generat en blogs és perfecte per compartir en les xarxes socials i contribuirà en el trànsit digital.
5. Millora el posicionament SEO de la pàgina
Als buscadors els hi encanta els continguts dinàmics i de qualitat. A més, el buscador per excel·lència, Google, dóna punts extra perquè el contingut sigui enllaçat des d'altres pàgines web i que sigui compartit per altres usuaris, tant com que el contingut estigui optimitzat: imatges optimitzades, keywords, títols adients, enllaços a pàgines amb autoritat.
6. Capta clients potencials, ajuda a aconseguir nous leads i vendes
Uns continguts ben enfocats cap al teu sector generaran que els visitants que visualitzen el teu contingut tenen interès en la temàtica del blog, i per tant, poden ser clients potencials. Aquest és un dels principals objectius de les empreses: convertir les visites en leads. El blog serà de gran ajuda per poder filtrar i captar de manera més eficient les visites i crear una llista amb clients potencials, als que podràs oferir els teus productes o serveis de manera més atractiva, augmentant la possibilitat de vendre més.
7. Permet informar els clients de les novetats de la marca
Un blog es pot convertir en la manera perfecta de fer conèixer, de manera més visual i descriptiva, els teus serveis i productes als usuaris. Pot ser un aparador que t'ajudi a fer conèixer, tant amb clients com en potencials clients, els teus nous productes, els esdeveniments importants per la teva empresa..., de manera que facis partícip també als teus clients de les teves victòries.
8. Dóna suport i servei al client
Un bon lloc on oferir un servei d'atenció al client, donar suport i respondre dubtes dels clients és el blog. Creant articles que puguin solucionar dubtes que hagin tingut els teus clients o responent els seus comentaris són dues bones maneres de generar contingut de qualitat i que, a més, cobreix una necessitat del client.
9. Augmenta el coneixement de l’audiència
Una de les màximes de qualsevol empresa és conèixer al seu client. Gràcies al punt anterior, podràs entendre millor als usuaris gràcies a les seves visites, comentaris, likes i comparticions. Ajudat d'eines com Google Analytics a més tindràs l'oportunitat d'estar al corrent d'altres detalls com ara l'edat, que busca, des d'on visita, etc.
10. Impulsa las Call to Action (CTA)
Sabies que les trucades a l'acció, o Call to Action, que s'integren en articles de blog són molt més efectives que les que es poden incorporar en les xarxes socials? Els articles són un canal molt efectiu per introduir CTA per compartir, subscriure's, comentar o comprar, ja que tenen més credibilitat i són menys intrusius que en altres canals.
Esperem que aquestes 10 raons que hem explicat en aquest article t'ajudin a veure que el blog és una gran eina per a les empreses. I no oblidis que nosaltres seguim amb el nostre repte de #askdigitalmakers, si tens altres qüestions sobre aquest tema o relacionats amb el màrqueting posa'ns a prova.
Segueix-nos i suma’t al repte!