Blog

Articles que en base a la experiència de DigitalMakers ajuden a les pimes en els seus processos de Transformació Digital, Marketing Digital i Desenvolupament Web

Beneficis de la firma dinàmica de correu

Jordi Prat 30 May, 2019
Spread the love

En aquesta segona entrada de la sèrie sobre firmes dinàmiques del blog de DigitalMakers t’expliquem tots els beneficis que té comptar amb una firma dinàmica per al teu correu electrònic.

Entre els avantatges d’aquesta firma hi trobem la coherència de marca i un branding unificat.

Però a més de tot això, les firmes dinàmiques tenen un avantatge comercial que t’expliquem detalladament i que segurament fins ara estaves desaprofitant.

En aquesta entrada també t’expliquem els beneficis i inconvenients de la gestió interna i externa de les firmes dinàmiques de correu perquè prenguis la millor decisió per al teu cas concret.

Avantatges de la firma dinàmica de correu

A banda d’una imatge corporativa unificada i tots els avantatges que això comporta, la firma dinàmica té moltes opcions personalitzables més:
  • Es pot crear una firma llarga en el primer correu que s’intercanvia entre dos usuaris, i després una firma més breu en les respostes següents perquè el correu no s’allargui d’una manera molesta.

  • La responsabilitat de la creació i aplicació de les firmes no recau en el treballador

  • No hi ha “temps mort” en què un usuari nou encara no té firma, ja que es genera automàticament amb les seves dades personals.

L’avantatge comercial de les firmes dinàmiques

Un avantatge comercial que des de DigitalMakers creiem que encara s’està desaprofitant i que les firmes dinàmiques permeten és el de promocionar productes, serveis i informació mitjançant banners als correus.

Per exemple, es pot configurar una firma dinàmica en la qual els comercials de l’empresa tinguin un banner on es promocionin els nous productes que ha llançat l’empresa.

Per al departament tècnic, aquest banner pot contenir informació útil per a la resta d’empleats quan tinguin un problema concret.

Si un directiu de l’empresa participa en un congrés o una conferència important, o si l’empresa està present en una fira pròximament, el banner de la firma pot fer-ne promoció. I és que a DigitalMakers creiem que s’ha d’aprofitar la firma del correu per promocionar les accions de l’empresa.

Si algú t’escriu un correu, entenem que està interessat en allò que ofereixes i que és un lead molt “calent”.

Llavors, per què no compartir amb ell la informació que li pot ser rellevant?

Si de mitjana un treballador envia uns 10-15 correus al dia (si no més), pensa en tot l’impacte que estàs deixant de tenir si desaprofites la funció del banner de la firma.

Per tot això, t’animem a treure el màxim profit a aquesta funció de les firmes dinàmiques.

Al cap i a la fi, si ens passem el dia pensant en estratègies de captació de leads i d’atracció de clients a la nostra empresa, perquè no fer-ho amb l’eina que més fem servir durant el dia?

Campanya #askdigitalmakers

 

Qui gestiona la firma dinàmica?

  • Gestió interna

La firma dinàmica la pot crear i administrar internament l’empresa en qüestió.

És a dir, un membre de l’equip serà l’encarregat de gestionar el programa de firmes dinàmiques, de crear les plantilles i d’introduir les dades dels empleats que s’incorporen de nou.

L’avantatge de la gestió interna és que és més econòmica, però com a desavantatge hi trobem la dedicació que s’ha d’invertir per a fer-ho si l’afegim a totes les tasques que els empleats desenvolupen durant el dia.

  • Gestió externa amb eines de tercers

L’altre tipus de gestió i aplicació de les firmes dinàmiques pot ser extern.

Aquesta gestió la pot fer una empresa de màrqueting digital que gestiona externament els correus.

L’avantatge d’aquest tipus de gestió és que evita una inversió de temps i de formació sobre l’eina dins de l’empresa, i com a desavantatge hi trobem el cost de l’externalització.

A DigitalMakers ens agrada valorar cada cas dels nostres clients per recomanar-los l’opció que els pot interessar més segons la mida de l’empresa, l’eina a fer servir, el nombre de firmes dinàmiques i altres factors. I tu, creus que una firma dinàmica beneficiaria la teva empresa?

Si creus que et podem ajudar, contacta’ns i t’explicarem com fer-ho!

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Jordi Prat
Profundament professional i realista, el Jordi és el gestor de projectes i consultor estratègic a DigitalMakers, especialista en marketing que no té por a dir les veritats als clients perque puguin millorar en el seu negoci.
Spread the love