No tothom està acostumat a treballar des de casa.
En aquest article us oferim 3 bones pràctiques que us ajudaran a gaudir de l'experiència de desenvolupar l'activitat professional des del vostre llar.
A continuació desenvolupem punt a punt.
És igual on visquis, en una casa de 4 pisos amb jardí o en un petit apartament de 45m2, sigui on sigui, has de trobar un espai dedicat on et trobis el més còmode possible.
Aquí algunes característiques importants:
Busca l'espai de la casa on estiguis més aïllat, que no sigui per exemple un punt de pas com el menjador. Simplement pensa en l'espai de la casa on vagis a tenir menys interrupcions. Així podràs treballar de forma agradable, calmada i efectiva.
Si l'espai aïllat pot disposar de llum natural i amb sort estar a prop d'una finestra o balcó amb vista a l'espai obert amb una mica de verd molt millor!
Instal·lar-te a aquest escenari, il·luminat, amb el blau de cel i el verd de la vegetació, permetrà a la teva ment treballar de forma equilibrada i agradable.
L'harmonia de l'espai afavoreix la concentració i ajuda a prendre decisions de forma més eficient.
Si per contra, el teu espai no compta amb il·luminació natural, incorpora elements que t'ajuden a estar en contacte amb la natura (il·luminació càlida, plantes d'interior, etc.).
Finalment, per complementar el teu espai dins de casa, hi ha el material que vas a utilitzar.
La nostra recomanació és:
Aquí us deixem algunes recomanacions molt bàsiques, econòmiques i que hem testejat personalment, pensant especialment per als que treballem amb portàtil:
Probablement molts de vosaltres esteu acostumats a treballar en una oficina i quan us trobeu en la situació de treballar des de casa, apareixen certs punts que us generen conflicte.
Algunes de les frases que escoltem més sovint són:
Després de l'experiència d'anys de treballar en remot, us recomanem posar el focus en desenvolupar un mètode personal de productivitat amb el que us sentiu còmodes.
Per fer-ho, recomanem realitzar el curs "Work Smarter, Not Harder: Time Management for Personal & Professional Productivity", by University of California, Irvine
Amb el curs realitzat, tindreu una base molt completa per prendre el control de el dia a dia i caminar iterativament cap els vostres objectius.
Evitareu aquesta horrible sensació tan habitual de "buff, ja ha passat tot el dia, no he parat de treballar; i encara no he començat amb l'important! ! El dia se m'ha escapat !!".
Així doncs, quins són els passos a seguir?
El primer pas és adaptar el mètode a la vostra situació personal i en segon lloc valorar com la tecnologia ens permet portar-lo a un seguent nivell.
Us recomanem que us formuleu les següents preguntes:
Aquí us deixem algunes de les principals eines que fem servir en el dia a dia, les quals són senzilles i pràctiques:
Altres eines interessants que poden formar part rellevant del vostre dia a dia són:
Observem que sovint, quan algú comença a treballar des de casa, el primer que troba a faltar és la socialització. De cop, sembla que tot sigui treball. Una reunió rere l'altra, una tasca després d'una altra.
I és que quan treballem a l'oficina, un important factor del nostre dia a dia és la socialització: aquests cafès a l'office, les small talk de l'ascensor, el previ a les reunions, les converses de passadís, la coincidència en el bany, els viatges de treball etc.
Amb el treball en remot perdem gran part d'aquesta socialització tan necessària.
A DigitalMakers recomanem buscar un equilibri. És a dir, treure avantatge dels punts productius que t'ofereix poder treballar des de casa i, alhora, conscientment forçar descansos i pràctiques que ens permetin socialitzar.
Algunes recomanacions que us suggerim:
Esperem que els nostres tips i recomanacions us ajudin a millorar el vostre dia a dia treballant des de casa.
I tu? Quina és la teva experiència treballant des de casa? Positiva? Negativa?
Comparteix amb nosaltres la teva experiència! :-)
Una abraçada virtual!