En aquest article et donem les tres claus indispensables a l’hora de crear una campanya d’Adwords que sigui efectiva i rendible.
No cal dir que el primer pas per crear una campanya de Google Adwords és conèixer bé a qui et dirigeixes (client ideal o buyer persona) i el producte que li vols vendre.
Recorda: no tot serveix per a tothom.
Tot això t’ajudarà a definir el tipus de campanya que pugui resultar més efectiva per aquest client i producte concret.
En aquest article anterior del blog t’explicàvem com crear un mapa d’empatia digital que t’ajudi a definir el teu buyer personaperquè tinguis clar, abans de crear la campanya d’Adwords, a qui t’has de dirigir.
Per tal que la campanya sigui rendible, necessitem que cadascun d’aquests passos estigui ben treballat:
1 Client busca producte > 2 S’activa paraula clau campanya > 3 Retorna un anunci específic > 4 L’envia a la landing page.
En aquest pas, hem de tenir clar com busca el client el nostre tipus de producte o servei.
També hem de pensar com fa la cerca a Google (quina pregunta fa) i què espera trobar.
Un cop sabem com busca el client el nostre producte o servei, podem configurar un seguit de paraules clau que s’activin quan el client les faci servir i li aparegui el nostre anunci.
El consell de DigitalMakers:
tingues sempre present les variants en plurals i masculí i femení de les teves paraules clau, ja que poden afectar la campanya i pot ser que no apareguis si no l’has contemplada.
Recorda que el teu anunci haurà de competir (com a mínim) amb 2 anuncis més en el primer impacte.
Per tant, hem de generar un text que en poques línies faci destacar el nostre producte/servei per sobre del de la competència.
D’aquí la gran importància del text i d’escriure amb estratègia, tal com t’explicàvem en aquest article del blog.
Moltes vegades, cometem l’error de descuidar la landing page a la qual portarem el client que faci clic al nostre anunci, i a continuació t’expliquem per què és important:
A DigitalMakers ens agrada sempre destacar aquest últim pas, perquè creiem que és el més important.
Google té molt en compte el contingut que trobarà l’usuari un cop segueixi l’enllaç que li hem mostrat al nostre anunci.
Per tant, si detecta que el contingut no és correcte o de poca qualitat ens penalitzarà amb un cost més elevat per anunci o fins i tot pot arribar a no mostrar-lo si considera que no és rellevant.
A més a més, pensa el següent:
Has dedicat una quantitat de diners que pot arribar a ser elevada, has creat un o més anuncis, i hi has invertit temps i diners.
Què passa si després de tota aquesta feina i despesa de diners portes el teu client a una pàgina que és massa general o que no està preparada per acollir el client segons allò que buscava?
El client marxarà de la teva web i la teva campanya no haurà estat efectiva.
Veuràs que tens clics a l’anunci, però que aquests no s’han convertit en leads qualificats, no han comprat els teus productes o no t’han escrit interessant-se pels teus serveis.
Per tant, la recomanació de DigitalMakers és que tinguis una landing page molt ben preparada i cuidada abans de començar la teva campanya d’Adwords.
Google té molts tipus de campanyes d’anuncis, per tant haurem de triar quina és la més adequada per al nostre producte o servei.
Hi ha moltes opcions però a grans trets les podem dividir en 3 grans grups:
En aquestes campanyes es defineix un títol, una descripció i un enllaç i on prèviament haurem d’haver definit una sèrie de paraules clau que faran d’activadors de l’anunci.
En aquest tipus de campanyes és molt important tenir present que estàs enviant un missatge directe al teu target, i per tant és vital que el copywriting del missatge estigui treballat amb estratègia i totalment enfocat a l’usuari final que el llegeix.
Si el que vens són productes, aquest tipus de campanya t’interessa.
El seu funcionament consisteix a vincular el teu sistema d’ecommerce amb el de Google Adwords a través d’un feed de productes de manera que sempre tindrem el nostre catàleg actualitzat.
En aquest tipus de campanya no es defineixen les paraules claus perquè s’utilitza el títol del producte en si mateix.
A l’hora de competir amb els teus competidors, els elements identificadors seran: el nom del producte, el preu i la fotografia.
En cas que siguis distribuïdor, hauràs de definir bé el nom del producte amb el model exacte, i si es tracta d’un producte propi, pots optar per utilitzar com a nom de producte part de les seves característiques.
El consell de DigitalMakers:
En les campanyes de shopping de Google Adwords, val molt la pena treballar les fotografies.
Tots els productes entren pels ulls del teu client potencial, i per tant, una bona primera impressió sempre ens farà destacar davant de la competència.
Aquest model de campanya és una mica diferent dels altres dos.
En les campanyes de remarketing, el client ens visita primer a la nostra web o fa clic en un producte en concret.
A partir de llavors, li apareixerà un anunci que hem creat en tot un seguit de webs que Google té dins el seu programa d’Adsense (com a exemple, tots els mitjans de premsa).
A l’hora de preparar aquest anunci de remarketing, haurem de tenir present que l’usuari ja ha vist el nostre producte però no l’ha comprat, així que hem de pensar en quins són els factors decisius que poden fer-lo canviar d’opinió i que ens acabi comprant.
A DigitalMakers sabem que una campanya requereix manteniment i supervisió, i creiem que tot i tenir uns bons resultats a les teves campanyes d’Adwords, sempre poden ser millors.
Si creus que pots millorar un anunci, crea una versió A i una B i posa-les a treballar en paral·lel.
Passat un temps, analitza quina obté millors resultats i descarta l’altra.
El consell de DigitalMakers:
Configurar una campanya de Google Adwords no és una feina d’un sol dia, i revisar-la constantment és gairebé el més important.
T’animem que facis un seguiment de les paraules clau del teu anunci, detectis noves paraules, marquis les paraules claus negatives per evitar-les.
En definitiva, el que vols és refinar els teus anuncis perquè siguin el màxim d’eficients i rendibles per a la teva empresa.
Definir un preu per dia i per anunci no és garantia de tenir sempre els mateixos resultats.
La competència també treballa per superar-nos cada dia, per tant, revisa el preu i ajusta’l sense perdre de vista el ROI que esperes de la teva campanya.
Sobretot a l’inici de la campanya, veuràs que hi ha tot un seguit de cerques dels usuaris que fan saltar els nostres anuncis però que en realitat no són el nostre target perquè no estan buscant els nostres productes/serveis.
Treballar les paraules claus negatives és gairebé més important que les paraules clau, perquè si no ho fas, gran part del nostre pressupost diari pot ser que s’escapi sense conversions.
La posició d’un anunci i la seva ràtio de conversió parteixen del mateix principi que les cerques orgàniques.
Com més ben posicionat estigui té el teu anunci, millor conversió obtindrà la teva campanya.
Així doncs, revisa el teu ROI i defineix quina seria la posició òptima en el teu cas per aconseguir els resultats que vols.
Però ves amb compte, perquè no sempre la primera posició ens donarà el millor resultat.
Què volem dir amb això?
Les primeres posicions de Google són més cares, i de vegades, aparèixer en 2a posició ens dóna menys conversions però a un preu més baix.
El que hem de valorar és què ens surt més a compte segons el valor del producte perquè el ROI sigui el més elevat possible.
Fins aquí el nostre article sobre les 3 claus i consells que t’ajudaran a crear una campanya de Google Adwords que sigui rendible i t’ajudi a obtenir més leads i beneficis.
Subscriu-te al nostre blog si vols rebre més articles d’utilitat per a la teva empresa. T’hi esperem!