Blog DigitalMakers - Transformació Digital, Marketing Digital i Desenvolupament web

Com afectarà a Hubspot la nova actualització de seguretat en IOS 15 d'Apple

Written by Jordi Prat | 05/10/2021 07:48:38

Apple va presentar el mes d'agost passat juntament amb la nova gamma de Iphone 13 la nova versió del seu sistema operatiu, el IOS 15. Aquesta nova versió està disponible des del passat dia 20 de setembre.

Juntament amb les novetats habituals en rendiment i usabilitat, aquesta versió porta grans novetats en l'apartat de privacitat de l'usuari, sobretot amb la protecció de privacitat de correu.

Aquesta actualització és un gran avantatge per a la privacitat del client, però pot afectar els nostres esforços de màrqueting i en les mètriques que veiem en el nostre Hubspot.

El problema radica en el famós píxel de seguiment o “píxel invisible” que tots els sistemes d'enviament de correu electrònic amb tracking utilitzen per a rebre informació d'obertures dels emails enviats a les seves bases de dades. Amb la nova actualització de IOS 15, l'usuari podrà deshabilitar aquest tracking en la seva configuració d'Apple Mail.


Noves característiques de privacitat de IOS 15

Mail Privacy Protection

Aquesta funcionalitat evita que els remitents tinguin informació sobre si un usuari obre un correu electrònic en Apple Mail.
Si l'usuari activa aquesta característica, tots els comptes de correu configurades en el seu Apple Mail descarreguen els correus prèviament en uns proxys d'Apple fent inútil el tracking a través dels píxels de seguiment.
Una altra dada que quedarà ocult per al remitent són les adreces IP del destinatari, fent impossible determinar la seva ubicació geogràfica.

Hide My Email

Ara Apple permet als usuaris de IOS 15, disposar de comptes àlies per als seus comptes principals. Aquesta característica està especialment pensada per als usuaris que no volen facilitar el seu compte personal de correu electrònic en comunicacions comercials.

Aquesta funcionalitat limitarà el coneixement de la informació real del contacte i de tota la relacionada amb el domini del correu corporatiu original ja que en cap moment disposaran de l'adreça de l'usuari.


Però, Com afecta aquest canvi a la nostra estratègia de màrqueting en Hubspot?

 

Les taxes d'obertura poden augmentar significativament

Tenint en compte que els correus electrònics dels usuaris d'Apple Mail passaran primer per diferents proxys, tindrem falsos positius en l'obertura d'aquests correus electrònics, invalidant així qualsevol acció relacionada amb l'obertura d'emails dels nostres contactes

No poder identificar el correu electrònic real de l'usuari

La nova característica permet als usuaris crear comptes de correu àlies que els permetran registrar-se en els nostres CRM sense indicar-nos el seu correu real i impossibilitant que activem l'opció de correus corporatius en els formularis o que no disposem de les dades relacionades amb el domini del contacte.

Els enviaments d'email màrqueting basats en IP de l'usuari seran menys efectius.

En les comunicacions en les quals utilitzem els enviaments de zona basats en la IP de l'usuari per a definir la seva ubicació geogràfica deixaran de funcionar correctament per als usuaris d'Apple Mail.

 


Llavors, Què hem de fer en la nostra estratègia?

Comptat i debatut, seguir com fins ara amb l'estratègia de màrqueting, però tenint en compte que alguns valors deixaran de ser fiables amb els usuaris d'Apple Mail.

Haurem de caminar cap a estratègies que no tinguin en compte les obertures de correu dels usuaris ni tota l'activitat relacionada amb les obertures, a continuació detallem les propietats afectades:

  • Data d'obertura de l'últim correu electrònic de màrqueting
  • Correus electrònics de màrqueting oberts
  • Data d'obertura del primer correu electrònic de màrqueting
  • Enviaments des de l'última interacció
  • Data d'obertura del correu electrònic de vendes recent
  • Última data de compromís
  • Qualsevol propietat puntuable o propietats calculades


Per la mateixa raó no podem tenir en compte workflows, llistesreports basats en les obertures de correus electrònics dels nostres contactes, ja que no seran fiables.

En aquest article t'hem mostrat com afectarà la nova actualització de IOS 15a tots els sistemes d'email màrqueting i especialment a Hubspot. Tu que penses? Creus que es notarà molt el canvi de privacitat dels enviaments de correu electrònic? No dubtis en fer-nos arribar els teus comentaris, estarem encantats de llegir-te i parlar-ho amb tu.