Com filtrar el trànsit intern a Hubspot

Oriol Escofet 21 d’abr. 2020 2 minuts de lectura
Spread the love

Com ja t'hem comentat anteriorment, l'analítica digital és important a l'hora de prendre decisions sobre les teves estratègies de màrqueting i de vendes.

Nosaltres des de Digitalmakers treballem amb el CRM de Hubspot, una eina que ens dóna una gran varietat d'opcions de reporting i que ens permet avaluar de forma efectiva la idoneïtat d'aquestes estratègies. A l'hora de fer aquests informes en sorgeix una necessitat: filtrar el transit intern per tal que no perverteixin els informes.

 

Com filtrar les proves a Hubspot

Filtrar aquestes dades a Hubspot és molt senzill, només cal anar a:

Configuració > Informes > Codi de seguiment > Seguiment avançat 

I un cop allà afegir la teva IP dintre de les exclusions. Per fer-ho més fàcil, Hubspot ja t'informa de quina és, per tant només has de copiar i enganxar. Un cop hagis guardat, ja no has de patir per les teves proves, els informes ja no ens les mostraran.

 

excluir_ip

 

A l’hora de fer aquesta configuració hi ha dos punts que has de tenir en compte:

  1. Hi ha dos tipus de IP, les fixes i les dinàmiques, en el cas que la teva sigui del segon tipus, tingues en compte de revisar cada cop que vagis a fer proves que estigui correctament afegida al panell d’exclusions.

  2. Si hi ha dues o més persones que toquen aquest mateix apartat, heu de vigilar que si entreu en el mateix moment, totes les modificacions queden guardades, pot ser que un sobreescrigui els canvis de l’altre.

 

Campanya #askdigitalmakers

 

Per què és important fer-ho?

Imagina que mirant l'evolució de descàrregues d'un ebook et trobes aquesta gràfica, on veus que en el primer més, el de la publicació, has tingut 13 descàrregues, en el segon 5 i en el tercer 6.

 

grafica1

Si fem una lectura ràpida, sense profunditzar, veiem que evidentment, hi ha hagut un descens clar de descàrregues que podem imputar, per exemple, a algun tipus de campanya que es va realitzar durant el primer mes o algun altre factor similar. Però si volem saber realment que està passant, hem de mirar amb detall cada columna.

Ara mira aquesta gràfica:

 

grafica-2


Segur que d'entrada fem una lectura diferent de l'anterior, però només és la mateixa gràfica un cop extretes les proves, per tant aquesta és la visió real del que està passant amb les descàrregues de l'ebook que parlàvem.

Mirar les estadístiques a vegades és satisfactori, altres frustrant, però sobretot hem de procurar que sigui real. Les dades ens serveixen per aprendre, per saber on som i si estan pervertides ens enganya.

Si tens dubtes respecte a Hubspot i necessites una ajuda per gestionar-lo, agenda una reunió per comentar quins són els teus dubtes i en què et podem ajudar:

 

Agendar consultoria gratuïta

 

Per acabar, només una última recomanació a mode de resum, tant pels equips tècnics, com pels de màrqueting o vendes que facin proves de funcionament.

Evidentment les proves, per exemple d'enviament al crear nous formularis, són una pràctica imprescindible per a garantir-ne el bon funcionament, però sigueu curosos, reviseu que les vostres proves no quedin registrades en les estadístiques, és una acció de baix esforç que a l'hora d'extreure els informes estadístics té una repercussió molt positiva, ja que mostra una imatge molt més real del que està passant i ens ajuda a prendre decisions més encertades.

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Oriol Escofet
Graduat en Multimedia i Màster en experiència d'usuari, l'Oriol és un enamorat de tot el que fa referència al mon on-line, desde desenvolupar pàgines web a editar videos, passant per l'analítica i l'estratègia digital, pensant en l'usuari final per ajudar-lo a que aconsegueixi complir els seus objectius amb eficacia i eficiencia.
Spread the love
Nueva llamada a la acción