Blog

Articles que en base a la experiència de DigitalMakers ajuden a les pimes en els seus processos de Transformació Digital, Marketing Digital i Desenvolupament Web

Com compartir amb valor el contingut del teu negoci a les xarxes socials

Miriam Huerta 29 November, 2019
Spread the love

Una de les formes més eficients per vendre els teus productes o serveis és compartir amb els teus clients les teves novetats. Per poder donar tot el valor que podem als continguts que generem a les webs, hem d’aprofitar totes les eines que tinguem a la nostra disposició. Com vam parlar a l’article anterior, les xarxes socials (RRSS) poden ser un gran aliat per fer més visible la teva empresa i donar tràfic de qualitat a la web.

Per portar a terme d’una manera eficient aquest desplegament, cal seguir un rumb perfectament definit. Els tres punts principals a tenir en compte, serien: planificació, eines i resultats.

 

Planificació

En qualsevol fita que és vulgui assolir, la planificació és un punt clau i essencial. Abans de realitzar publicacions en qualsevol mitjà, l’essencial es que pensis acuradament en un pla de marketing de continguts (content marketing plan), que englobi quins resultats vols obtenir. Per això, és positiu, tenir en compte una sèrie de pautes a seguir, envers el contingut que compartiràs:

 

  • Objectius: Quins objectius persegueix?

El primer que t’has de plantejar són els objectius que pretens aconseguir: augment de visites a la web, major visibilitat de la marca, promoció de productes i serveis, arribar a clients potencials…

 

  • Públic: A quin tipus de client està dirigit?

Defineix a quin públic vols focalitzar la informació que compartiràs, quin és el tipus de client ideal al qual realment t'interessa donar a conèixer els teus productes o serveis. Si no estàs segur de com arribar fins aquí, et recomanem que llegeixis l’article que parla que és el buyer persona i com generar-lo.

 

  • Contingut de valor: Que és el que vols compartir?

Tot i que publicitar els teus productes és important, no ho és tot a les RRSS. També cal que el que comparteixes sigui un contingut original, que t’aporti valor i que sigui interessant per l’usuari. Això t’ajudarà a fidelitzat i conèixer els clients i es convertirà amb una eina poderosa de conversió.

 

  • Mitjans eficients: Quina és la manera més efectiva per compartir-ho?

Ara que ja saps a quin públic i quins objectius té, et serà més fàcil utilitzar les xarxes socials de manera eficaç. No és necessari que tinguis un compte a cada xarxa social, escull-les perquè realment t’ajudin a assolir les metes i públic que busques. Per exemple, Facebook és una xarxa plural i informal, i LinkedIn és gairebé exclusiva per a un públic professional.

 

Els tips anteriors t’ajudaran a tenir un punt de partida, des del qual començar, i fer que els teus continguts generin uns bons resultats.

 

Eines 

Ara que ja tens més clar les passes prèvies a compartir el teu contingut, volem donar-te un cop de mà perquè coneguis com pots aconseguir compartir el contingut de la teva web a RRSS de manera eficaç amb aquests 4 tips.

 

  • Afegeix les teves xarxes socials a la teva web

Pots posar unes icones que enllacin a les teves principals RRSS. La gran majoria de plantilles webs ja tenen implementat un disseny d’icones personalitzables, generalment col·locats a la capçalera o al peu de la web, per connectar les teves xarxes socials.

 

  • Convida als usuaris a compartir els teus continguts

El botó de compartir t’ajudarà a convertir els teus visitants en ambaixadors de la marca, d’aquesta manera construiràs una millor relació amb la teva comunitat d’usuaris. En clicar al botó de compartir, els visitants podran redactar un missatge acompanyant un enllaç al teu contingut i publicar-lo a les seves RRSS, el que generarà dues coses: que l’usuari participi en les teves accions i, a més, que les teves accions tinguin més trànsit. 

 

  • La importància d’un like

A part de compartir el contingut que generis, moltes xarxes socials també incorporen el botó de like. La reacció dels usuaris ajuda als motors de cerca a saber que aquell contingut és de qualitat, cosa que impulsarà el posicionament de la teva web dins dels motors de cerca i també serà un bon indicador per optimitzar la teva inversió en anuncis online. 

 

  • Fes visible les teves publicacions a la web

També pots afegir a la teva web uns blocs de xarxes socials que mostrin les publicacions fetes a les xarxes socials, de manera que et permet generar una sinergia entre web i perfil de xarxes socials. Les diferents xarxes socials tenen implementades solucions que t’ajudaran a poder fer-ho, a més, hi ha molts plugins que t'ajudaran a aconseguir-ho de manera senzilla.

 

Campanya #askdigitalmakers

 

Els resultats

Si els passos anteriors han estat fets de manera correcta, hauries de veure resultats positius en un futur pròxim. L’últim pas per tenir una confirmació els teus esforços, és fer servir una de les eines d'estadístiques dins de l’ampli ventall que pots trobar a la xarxa. 

Des de DigitalMakers et recomanem dues en particular, de les més populars: Google Analytics i Hubspot.  Aquesta última plataforma té moltes més funcionalitats a més de poder veure les mètriques dels teus continguts, i et pot donar molt joc en fer altres accions de marketing molt més productives. De tota manera, qualsevol d’aquestes dues, t’ajudaran a veure si existeix algun problema que t’impedeixi assolir els teus resultats desitjats, o bé, si la teva planificació t’ha permès arribar a la fita que volies aconseguir. 

Esperem que aquests consells, et siguin de gran ajuda per millorar la teva presència a les xarxes més influents. Si vols seguir estant informat de més novetats i tips interessants, subscriu-te a la nostra newsletter per no perdre’t res!

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Miriam Huerta
Profundament tècnica però amb un interès cap al marketing digital, fa més de 10 anys que es dedica activament al món web.
Spread the love