En aquest article et donarem les nostres recomanacions perquè encertis en l’estratègia d’email marketing més efectiva per al teu negoci.
Decidir quina és la millor estratègia d’enviament de correus per al teu negoci és fonamental a l’hora d’aprofitar les teves llistes de contactes per ensenyar-los tot el que pots fer, proposar-los provar els teus productes i serveis, fer-los promocions i donar-los beneficis especials.
A DigitalMakers som molt fans de fer pedagogia entre els nostres clients perquè entenguin que el més important a l’hora de començar a aplicar una eina (en aquest cas, l’email marketing), és que pot ajudar-nos assolir els objectius establerts si ho fem de manera estratègica i ben reflexionada.
Per tant, quan decidim utilitzar l’email marketing hem de tenir clar que el més important és tenir una bona estrategia al darrere.
I abans de decidir si farem servir un sistema o un altre, o una aplicació o una altra per enviar els nostres correus, hem de tenir presents els següents punts.
Al cap del dia tots rebem moltíssims correus de diferent grau d'importància. En certa manera, com que en rebem tants, hem fet que perdin el seu valor.
Per contrarestar aquesta poca importància que donem a rebre correus, aquí van uns quants consells que t’ajudaran a fer que els teus clients o potencials clients obrin els teus correus i fins i tot estiguin contents de rebre’ls!
L’assumpte marca el camí de l’èxit.
Moltes vegades és el gran oblidat, però segurament és el més important.
Escollir un bon assumpte de correu que impacti i que destaqui entre tots els correus de la safata d’entrada del teu client és el primer pas.
Recorda que el títol ha de ser atractiu però mai enganyós. Si promets una informació, l’has de donar dins del cos del missatge.
Per escriure títols que enganxin i fomentin l’obertura, pots respondre preguntes que es faci el teu client amb les paraules “què, quan, per què, com” o resoldre problemes amb títols numèrics com ara “3 idees per…” o “5 consells que t’ajudaran a…”
Tria què em vols vendre
No generalitzis i enviïs un correu amb tots els nous serveis o productes que ofereixes.
Tingues present que ningú vol llegir un correu que no sembli que va destinat a ell.
Pensa, doncs, què li interessa a cada tipus de client i crea el missatge de venda segons qui és el lector a qui li arribarà.
Reflexiona: què necessita? Què li aporta el teu producte o servei? Com li millora la vida o el negoci?
A l’hora de fer un enviament sobre el teu nou producte o servei a clients de diferents sectors, creus que és bo que els ho comuniquis exactament de la mateixa manera?
Una de les claus de l’èxit de les campanyes d’email marketing és tenir molt clar el teu buyer persona (enllaç a l’article).
Tenir present el perfil del teu client ideal (què necessita, què busca, què li agrada, com es comunica, etc.) t’ajudarà a personalitzar el missatge de manera que li arribi i connecti amb ell.
El que en llenguatge de màrketing s’anomena “segmentar”, vol dir justament això: crear diferents missatges segons a qui vagin destinats centrant-te en els punts de dolor de cada tipus de client i les seves inquietuds i necessitats.
Per saber si els esforços que estàs invertint en les campanyes d’email marketing obtenen bons resultats és vital fer un seguiment dels enviaments.
Quan mesuris, pots fer-te preguntes com aquestes: quantes obertures ha tingut l’últim correu? D’aquestes, quantes han fet clic en el nostre enllaç?
Aquestes dades t’ajudaran a saber si l’assumpte dels correus era prou atractiu, si el correu era confús i per tant no comunicava el que havia de comunicar, si l’enllaç que hi havies introduït era prou visible...
Fes-te aquesta pregunta: tens la mateixa predisposició a llegir un correu a qualsevol hora del dia o qualsevol dia de la setmana?
Segurament la resposta és no i per tant, la dels teus clients també.
Pensa en quin moment i dia de la setmana estan més disposats a rebre i llegir un correu els teus clients segons el seu model de negoci o la seva rutina diària.
El sentit comú sempre és el millor conseller en aquests casos, seguit de l’anàlisi de les mètriques que podem extreure dels enviaments anteriors que hàgim realitzat.
“Automatitzar” vol dir que el sistema d’email marketing que fas servir envia els correus que has creat automàticament sense que hi hagi una persona darrere fent cada enviament de manera manual.
Els sistemes actuals d’enviament de correus són força potents, i fins i tot les eines gratuïtes com ara MailChimp permeten sistemes d’automatizació si les integres amb la teva web.
Automatizar l’enviament de correus millora la conversió si la fas servir, per exemple, per recordar al teu client els articles que s’ha deixat en una cistella abandonada a la teva ecommerce o donar-li un descompte per a la primera compra en subscriure’s al teu newsletter.
En un proper article del blog de DigitalMakers abordarem amb més profunditat l’automatizació i com la pots aprofitar per millorar les vendes del teu negoci.
Fins aquí el nostre article sobre les claus que fan una bona estratègia d’email marketing.
Des de DigitalMakers creiem que tenir clars aquests punts, sumat a uns continguts interessants dins dels teus correus, farà que l’email marketing sigui el teu millor aliat a l’hora de convertir i fidelitzar els teus clients actuals.
Si vols saber si una estrategia d’email marketing pot fer créixer el teu negoci, a DigitalMakers t’oferim una consultoria gratuita per respondre els teus dubtes.
T’animes a descobrir-ho? T’hi esperem!