Quan a DigitalMakers algú ens pregunta, esteu segurs que és rellevant crear contingut de valor i propi?
La nostra resposta és, sempre i quan el teu objectiu és correspongui amb algun dels següents punts:
- vull que la meva marca sigui trobada
- vull crear consciència de marca i posicionar-me com a expert
La resposta no pot ser un altre que ROTUNDAMENT SI.
L’opinió de DigitalMakers, basada en parlar cada dia amb decenes d’empreses, és que
“el repte actual de les empreses és no donar la feina feta, fins que s’hagi executat i difòs”
Històricament les empreses sempre han estat molt opaques amb l’exterior, els seus clients provenien o bé d’accions comercials focalitzades a la venta o bé del boca-orella. En l’actualitat el que està succeïnt és que el comportament del client ha canviat.
Si algú necessita quelcom ho busca (amb cercador com google, o xarxes socials, etc) i els resultats més posicionats no són aquells que estan descrivint simplement el servei que venen, sinó aquells continguts que:
- donen solució als problemes explicant el com, amb el màxim de detall
- aquells més ben valorats pels lectors
Si, si, teniu raó, la típica reacció de qualsevol empresa, quan se li diu que comparteixi CONEIXEMENT, és que no ho volen fer. Però la realitat és que el client quan busqui trobarà aquell qui ho expliqui.
Mirant al nostre entorn segur que trobem algún cas, d’alguna marca que feia molt bé algun tipus de servei, però que ha acabat desapareixent perquè altres marques sense la meitat d’habilitat i qualitat en el servei han acaparat el seu mercat. I és que probablement aquesta segona, la que si ha sobreviscut, no dóna mai la feina per finalitzat fins que no l’ha executat i difós.
A més, difondre la feina feta té efectes molt positius en el producte del nostre treball. Entre altres, el fet de saber que l’entrega d’aquell servei (ja sigui la instal.lació d’un aire acondicionat, la reparació d’una sabata, o la construcció d’un edifici) serà escrutinat de forma pública per gent que tinguem present (els nostres companys de feina, la nostra família, els nostres clients, etc) però també per gent fora del nostre control, sens dubte aquesta sensació d’estar en el centre de l’escenari on totes les mirades apunten, ens empeny a fer una feina millor.
Una feina millor, que segur rebrà crítiques i comentaris, i benvinguts siguin. Aquesta informació rebuda, ben canalitzada ens ajudarà a millorar de forma iterativa, sent cada dia un xic millors.
Per tant, en conclusió, si és necessari que a la nostra empresa establim els processos iteratius per tal que la feina es faci, es difongui creant continguts propis, estiguem atents al que ens diuen, millorem al respecte i continuem treballant.