En aquest article t’expliquem la diferència entre l’outbound i l’inbound marketing perquè puguis valorar quin és millor per aplicar a la teva empresa. A DigitalMakers ens agrada explicar la terminologia del màrqueting perquè sabem que és un camp molt innovador i en constant evolució. Com a responsable de màrqueting i comunicació de la teva empresa, és possible que ja coneguis aquests termes, però de vegades et pot ser útil tenir els conceptes a mà per si has de defendre l’estratègia que has decidit dur a terme amb altres membres del teu equip.
Outbound marketing, el màrqueting de tota la vida
Si parlem d’outbound marketing, parlem del màrqueting de tota la vida, el convencional. Aquest és el tipus de publicitat d’abans on l’empresa dirigia un missatge sense “filtrar” el públic a qui anava dirigit. Exemples d’això: els anuncis de la ràdio, la televisió o la premsa. L’outbound marketing és unidireccional i no genera diàleg de l’empresa amb el seu client. Amb aquesta tècnica de màrqueting no tens control de qui veu el teu anunci, si li interessa, ni si després visita la teva web o compra el teu producte. Tu “dispares a tord i a dret” i esperes que funcioni, però tampoc no tens manera de mesurar la conversió del teu màrqueting per millorar i afinar a qui et dirigeixes.
La revolució de l’inbound marketing
En canvi, l’inbound marketing és tot el contrari, i per això ha arribat per revolucionar el món del màrqueting digital. I és que el concepte inbound no és només de màrqueting: és una cultura i filosofia d'empresa. Una empresa inbound és una empresa que comparteix el seu coneixement i que aporta valor a la societat. Els seus projectes i/o productes estan en constant contacte amb el client (o usuari) final, compartint coneixement, interactuant, creant diàleg, aprenent, aportant i transformant constantment. La principal diferència entre l’outbound i l’inbound màrqueting és que el segon busca compartir coneixement i està enfocat a obtenir ROI. L’inbound marketing crea continguts enfocats a un buyer persona concret de manera que quan aquest client busqui contingut de forma orgànica o segons les seves característiques que tu hauràs prèviament definit, li aparegui el que tu has creat per a ell en el teu blog, web o anuncis a Google o a les xarxes. Aquesta manera d’arribar a tu, molt més natural perquè parteix de la necessitat del teu client per solucionar un problema, fa que quan el potencial client arriba a tu sigui un lead molt més “calent” i qualificat. No l’has forçat a comprar el teu producte ni l’has bombardejat amb informació que no li interessa. Per voluntat pròpia ha arribat a tu perquè resols un problema que ell té i per tant està molt interessat en tot allò que li pots oferir.
Altres avantatges de l’inbound marketing
A banda del fet que aquests potencials clients que arriben a la teva empresa són leads qualificats, l’inbound marketing et permet establir un diàleg amb el teu client i recopilar-ne dades. Si se subscriu al teu blog perquè li interessa el que expliques, per exemple, pots obtenir la seva adreça de correu. A DigitalMakers sabem que la informació és poder, per això creiem en l’inbound marketing com a estratègia primordial de captació de clients. Si coneixes el teu client i arriba a tu “pel seu propi peu”, la teva empresa serà capaç d’impactar en ell oferint-li els continguts que més li agraden, que necessita o que resolen el seu problema.
Per tot això, a DigitalMakers creiem que l’inbound marketing és el primer pas per generar confiança i que un client potencial s’acabi convertint en un client per sempre. Volem saber la teva opinió: de quins temes t’agradaria que parléssim al blog? Explica’ns-ho als comentaris i els tindrem en compte per futures publicacions de DigitalMakers!