Blog DigitalMakers - Transformació Digital, Marketing Digital i Desenvolupament web

Quines eines puc utilitzar per a gestionar paraules clau?

Written by Miriam Huerta | 22/05/2020 12:30:11

Fa unes setmanes vam publicar un article que parla de la importància de les paraules clau a l'hora de posicionar els teus continguts en els motors de cerca. En aquest nou article volem anar un pas més enllà i ensenyar-te sis eines que et seran de molta utilitat per a gestionar les teves paraules clau i que puguis realitzar una una cerca i anàlisi completa d'aquestes.

Seguint la lògica de l'anterior article, dividirem les utilitats en tres categories principals, encara que algunes d'elles podrien entrar en més d'una: Per a estudiar, per a comparar i per a analitzar.

 

Estudiar paraules clau

Aquest tipus d'eines ens serviran per a poder realitzar un estudi de les paraules clau que ens seran útils per a la nostra campanya de màrqueting digital. En aquest punt busquem trobar aquelles keywords que ens ajudin a arribar fins al nostre buyer persona, posant-nos en les seves sabates, i fent algunes suposicions dels termes que utilitzarà per a trobar-nos en el món digital .

Algunes eines que pots utilitzar en aquesta etapa són:

Ubersuggest --> La pàgina de Ubersuggest té més d'una eina que ens pot ser d'utilitat, però en aquest cas ens centrarem específicament en la seva funcionalitat principal, introduir paraules clau i veure:

  • Volum de cerca -> El volum de cerca és la quantitat de vegades que aquesta paraula s'ha buscat en un mes. Mostra també un gràfic comparant les cerques en pc i dispositius mòbils amb aquesta keyword
  • El CPC -> O el cost mitjà per clic que es pagaria a Google per voler incloure anuncis en la cerca d'aquesta keyword. Com major sigui el CPC, major serà el preu.
  • EL PD (Paid Difficulty)-> És la competència que té aquesta keyword en una escala del 0 al 100, en anuncis de pagament. Les empreses pagaran a Google i competiran amb altres anunciants perquè els seus continguts apareguin en la part superior dels cercadors per a paraules clau particulars.
  • L'SD (Seo Difficulty) -> Amb aquest terme parlem sobre cerques orgàniques, és a dir, resultats que Google creu que poden satisfer a la persona que cerca. Són els resultats que normalment apareixen en els principals cercadors i que no són de pagament. Igual que en el cas anterior, van en un rang de 0 a 100, de menys a més competència.
  • Paraules clau relacionades i idees de contingut
  • Gràfics per rang d'edat

Com a nova funcionalitat, incorpora un visualitzador de dominis que et permetrà observar, entre altres coses, quines paraules clau utilitza o analitzar el seu trànsit web.

Google Similar Pages -> És una extensió per a Chrome que et suggerirà webs de temàtica i rellevància semblants a la qual estem visualitzant. En donar-li al botó de l'extensió, ens suggerirà 4 pàgines similars, que podem investigar no per paraules clau, sinó per afinitat de continguts. Això si, només serveix per a pàgines que estiguin degudament indexades i que portin un temps funcionant.

 

Comparar paraules clau

Investigar a la teva competència és un punt important. És una bona manera de millorar, optimitzar i promocionar els teus continguts de manera més eficaç i tenint present les principals tendències en termes de cerca.

Per a fer-ho pots valer-te de diverses utilitats, com per exemple:

Google Trends -> És una eina que mostra els termes de cerca més populars. Podem visualitzar la popularitat de les paraules, en el temps i geogràficament, i comparar diferents keywords entre si. Si la paraula té molt poques cerques, Google Trend no et mostrarà els seus resultats. També pot filtrar els resultats per categories i mostra temes i consultes relacionades amb la paraula que s'ha buscat.

A més serà una bona guia per a ajudar-te en la teva seu local i trobar continguts i esdeveniments rellevants.

Google Keyword Planner -> Encara que no és un planificador de keywords com a tal , ja que está inclòs dins de la plataforma d'anuncis de google, el seu funcionament permet utilitzar-lo amb aquestes finalitats sense necessitat de generar campanyes d'anuncis o pagaments. Et permetrà fer cerques de paraules clau centrant-se en els que puguin interessar-te per al teu producte o pàgina web.

 

Analitzar paraules clau

Després de tot el llarg treball d'estudiar i comparar, també és molt positiu veure que els resultats que s'anaven perseguint són els que s'han obtingut i aprendre de tot això.

Usant les eines adequades, podem revisar i interpretar que els resultats siguin els que busquem. Per a això podem utilitzar:

SemRush -> Encara que la versió gratuïta d'aquesta web dóna una visió general del mercat, també pot ser-te útil encara que amb certes limitacions. Et permet analitzar el teu domini web, veure quines paraules clau són millors o analitzar els teus enllaços. Amb la versió gratuïta podràs realitzar fins a 10 cerques diàries, encara que només vores les primeres posicions.

Google Analytics-> Probablement una de les eines més utilitzades, ja que conté moltes utilitats en qüestió de màrqueting. Et permet obtenir informes personalitzats amb mètriques d'usuari, informació demogràfica i geogràfica, mètriques de conversió i de negoci, etc. Una eina imprescindible, fàcil d'utilitzar i completa.

 

 

Esperem que aquestes eines et sigui de gran utilitat per a començar a posicionar la teva pàgina en els principals cercadors. Si encara continues tenint algun dubte relacionat amb el món del màrqueting, et recordem que seguim amb el nostre repte #askdigitalmakers, així que reptans a respondre a les teves inquietuds.