Rotundament si, la teva empresa és digital. De fet, a DigitalMakers sempre diem que totes les empreses del segle XXI són digitals. Simplement perquè els seus clients ho són.
Si bé és cert que no totes les empreses tenen el mateix grau de maduració digital, totes en major o menor mesura tenen una dimensió digital amb els seus clients que han de tenir en compte.
Les empreses que més en sintonia estiguin amb els seus clients i siguin capaces de retrobar-los en l’entorn digital, són les que tindran major avantatge competitiu per sobreviure. Les que no ho facin, en ser incapaces d’evolucionar juntament amb ells, deixaran d’existir.
És indiferent si la teva empresa es dirigeix al client particular (Business to Customer – B2C) o al client empresa (Business to Business – B2B), en ambdós escenaris l’interlocutor és una persona que s’informa i pren decisions en base a factors digitals (cerca a google, és impactat via e-mail per la nostra competència, navega diàriament per les xarxes socials, s’informa i compra per internet productes i serveis, etc). Per tant, si. Sens dubte la teva empresa és digital. No la vegis d’una altre manera, i treballa per entendre millor al teu client i posar-te en sintonia amb ell.
És important tenir en compte el fet que quan diem que la nostra empresa és Digital, NO implica que només i únicament es relaciona amb el seu client per canals digitals. Simplement vol dir que en els seus processos d’informació, decisió i relació, hi ha presents factors tant Digitals com No Digitals (és a dir, el que podríem considerar món off-line; assistència a fires, anuncis per la radio, díptics, telèfon, etc) de forma perfectament complementària.
La clau està en revisar el nostre model de negoci cercant elements d’innovació digital. A continuació detallem els dos punts bàsics per on a DigitalMakers sempre comencem a revisar el model de negoci dels nostres clients: