La importància de les paraules clau en el màrqueting digital

Miriam Huerta 07 de febr. 2020 3 minuts de lectura
Spread the love

Avui en dia, el posicionament en els cercadors web és essencial per a qualsevol empresa, perquè així els teus clients et puguin trobar fàcilment. Una tècnica bàsica de SEO per ajudar-te a aconseguir-ho, és la utilització de paraules clau o keywords. En aquest article busquem que coneguis la importància que tenen i com pots beneficiar d'elles en la teva estratègia de màrqueting en línia digital. 

 

Què és una keyword?

Les paraules clau o keywords són aquells termes, simples o compostos, que els usuaris utilitzen per a realitzar una recerca. Són la forma en què l'usuari escriuen els seus dubtes en els cercadors, esperant respondre-les i solucionar-les.

Per a un professional de l'màrqueting, les keywords o paraules clau són els termes que s'utilitzen per encaminar als continguts de pàgines, blocs i llocs web. En certa part, esteu denunciant als cercadors de què tracta el teu contingut a través d'aquestes paraules.

 

Tipus de keywords

Podem diferenciar entre tres grans famílies de keywords, en funció de la longitud de les keywords i en quina part de la etapa del buyer’s journey es trobi el client.

 
1. Head keywords

Solen ser recerques amb una única paraula i que, a l'ésser tan genèriques, tenen un gran volum de trànsit i competència. La intenció de l'usuari encara no està definida i per tant no són paraules rendibles ni tendeixen a la conversió.

2. Body Keywords

Són recerques de dues o tres paraules i denoten a un possible client potencial, generant cert volum de cerques però tot i tenir molta competitivitat.

3. Long tail Keywords

Aquestes ja són recerques complexes de 4 o més paraules i denoten la intenció de compra. Tot i que no generen un gran tràfic individualment, si es complementen amb altres keywords del seu tipus, poden augmentar la seva efectivitat i és una recerca que cada vegada es realitza més per part dels usuaris.

 

Per què són importants? 

Per a un negoci, les paraules clau poden marcar la diferència entre ser trobat, llegit, compartit i agradat o ser un més en l'immens oceà que és internet. Analitzar com els nostres potencials clients aconsegueixen trobar-nos serà una eina molt potent per a la teva empresa, tant per crear contingut de qualitat, com que es posicioni entre les primeres posicions dels cercadors, i al seu torn això incrementi el posicionament del teu web.

 

Com triar una paraula clau?

Utilitza les paraules clau correctes és un art que es pot perfeccionar i que va més enllà de buscar keywords amb bon rendiment. 

Has de tenir en compte aquests 3 punts clau:

 

1. Estudia (Mercat a què et dirigeixes, objectius) 

Tota paraula clau ha de partir dels gustos de client a què ens dirigim i intenta seleccionar algunes paraules més específiques (per a la teva buyer persona) i altres més generals per arribar a més públic (per a altres clients potencials). 

Tingues en compte les paraules clau amb les quals la teva empresa ja està posicionada i afegeix-li alguna més que provingui de noves recerques de paraules clau potencials. 

Google recomana que s'utilitzin entre 5 i 20 paraules clau, en el cas d'anuncis, sense realitzar repeticions i tenint en compte que les paraules clau coincidiran automàticament amb variacions plurals i amb errors ortogràfics, fent innecessari afegir-les en la llista.

 

2. Compara: investiga a la teva competència 

Analitzar a la teva competència també pot ajudar-te a veure quines paraules clau en la teva recerca de les paraules clau són més eficients. Cerca tant en la teva competència directa com en les grans marques, seleccionant i descartant també les paraules que no generen leads. 

Ells ja estan posicionats a la part alta de el rànquing, per tant aprofita la seva experiència i busca omplir els buits que ells deixen, millorant, optimitzant i promocionant els teus continguts.

 

3. Interpreta i revisa

Quan ja tinguis una llista de les paraules clau que millor s'adaptin a la teva empresa i als continguts que es vagin a generar, ara és temps d'interpretar els resultats. Un cop hagis utilitzat les paraules clau adequades serà interessant també veure si realment estan donant els resultats que s'esperaven.

També s'ha de tenir en compte que, amb el constant canvi que hi ha al web, és interessant el revisar els resultats que generen les nostres paraules clau. En el cas que no generin els resultats desitjats, desestimar-les i generar algunes noves que donin millors resultats.

 

Esperem haver aclarit alguns dubtes que poguessis tenir sobre perquè les paraules clau són importants i com poder treure-li tot el suc que ens poden aportar.

I com a últim apunt, per a qualsevol consulta, com a responsable de màrqueting, vam continuar amb el nostre repte #askdigitalmakers, on resoldrem els teus dubtes amb un nou article al nostre blog. Atreveix-te a reptar-nos!

 

Campanya #askdigitalmakers

 

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Miriam Huerta
Profundament tècnica però amb un interès cap al marketing digital, fa més de 10 anys que es dedica activament al món web.
Spread the love
Nueva llamada a la acción