Com crear una línia editorial per al teu blog d’empresa

Pasqual Flores 05 de des. 2017 2 minuts de lectura
Spread the love

Tens clar que tenir un blog t’ajudarà a aconseguir els objectius del teu negoci i ho has inclòs en la teva estratègia de màrqueting. Perfecte. Però ara has de saber què fer perquè el blog de la teva empresa tingui èxit.

A DigitalMakers sempre diem als nostres clients que per tenir un blog que funcioni no n’hi ha prou saber com escriure el post perfecte. Cal tenir una estratègia de continguts i triar les temàtiques que seran d’interès per als clients potencials.

En cas contrari, pot arribar un dia en què no sàpigues sobre què escriure i et quedis sense idees. Saps com pots evitar-ho? Decidint els continguts que publicaràs i organitzant-los.

Comença per no inventar continguts

Recomanem que no comencis a escriure els teus primers posts inventant continguts. Estem segurs que al llarg de la teva trajectòria professional has adquirit molts coneixements que pots compartir amb els teus clients.

Busca’n informació en els teus protocols interns de treball, inspira’t en els correus electrònics que envies cada dia, esprem les experiències que has tingut amb clients…

I, sobretot, sigues constant i fes-ho simple. Crear continguts ha de ser una de les teves tasques diàries, sense complicacions.

Et resultarà més fàcil crear continguts per al teu blog si defineixes una línia editorial. Planifica els articles que escriuràs: amb quina freqüència i en quin ordre els vols publicar?

És el que en màrqueting anomenem crear un calendari editorial. Una eina de planificació molt senzilla que et farà ser més productiu amb un blog.

 

Campanya #askdigitalmakers

 

3 passos senzills per crear una línia editorial

Abans d’escriure una sola paraula, a Digital Makers seguim 3 passos perquè totes les publicacions siguin coherents i compleixin un objectiu. Avui les compartim amb tu perquè t’ajudin a crear una línia editorial per als teus continguts:

  1. Troba la zona òptima del teu negoci
    Centra’t en allò que és rentable per a la teva empresa. Fes-te aquestes dues preguntes: “Qui és el client i què busca? ” i “On aporta valor la meva empresa? “. La intersecció resultant de les dues respostes serà la temàtica dels teus articles, perquè en aquest punt és on tu ets útil per als teus clients.

    zona òptima de negoci

  2. Defineix els camps semàntics de la teva temàtica
    Un cop hagis trobat la temàtica principal del blog, busca paraules semàntiques. Per exemple, per al tema “Mitjans de transport” trobaríem diverses paraules de contingut semàntic: cotxe, tren, avió, vaixell, motocicleta…
  3. Fes una matriz SEO.
  4. Investiga el mercat per saber amb quines paraules hauràs de posicionar-te per generar tràfic en els cercadors.

“Tenir una línia editorial t’ajudarà a aconseguir més visibilitat perquè sabràs quin contingut publicar en cada moment per tenir més visites”.

T’interessa trobar aquelles paraules clau que tinguin un volum de cerques alt i una competència baixa.

Pots utilitzar eines SEO gratuïtes, com Google Planner o Google Trends, o bé de pagament, com SEMRush.

seo tools

Amb els nostres consells, ja pots organitzar qualsevol blog creant una línia editorial. Has vist que són 3 passos molt senzills que a Digital Makers apliquem cada dia i que tu pots començar a aplicar en el teu negoci des d’ara mateix.

Si et sorgeix cap dubte, pots posar-te en contacte amb nosaltres aquí mateix. O si ho prefereixes, t’esperem en els comentaris.

Topics: Blog

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Pasqual Flores
Soci a DigitalMakers.cat, expert Digital. Ha treballat en projectes Tecnològics i d’Internet durant els últims 20 anys. Executive Master in Digital Business per ESADE
Spread the love