Com obtenir imatges per al teu material de màrqueting

Silvia Fernàndez 05 de jul. 2019 3 minuts de lectura
Spread the love

 

Com a responsable de màrqueting, segur que t'has trobat amb que necessites obtenir imatges per al teu material de màrqueting, però no acabes de trobar la fotografia adequada.

En aquest article et anem a explicar algunes de les opcions més interessants, tant de forma gratuïta com de pagament, perquè puguis accedir a una gran varietat de fotografies que utilitzar segons les teves necessitats.

Si el que necessites són imatges per a un cartell que estàs dissenyant per a un esdeveniment, o bé per una landing preparada per a una campanya de màrqueting o, en definitiva, per a qualsevol necessitat gràfica que tinguis, tens 3 possibilitats:

 

1. Bancs d'imatges gratuïts

Els bancs d'imatges gratuïts són espais web on es poden trobar infinitat d'imatges en alta qualitat que es poden utilitzar per a qualsevol necessitat de màrqueting que tinguem.

Hi ha molts, però a continuació et destaquem 3 dels que utilitzem més habitualment en DigitalMakers, tant per la qualitat de les fotografies com per la varietat de conceptes. 

 

1. Pexels (www.pexels.com)

Banc d'imatges gratuïtes en mapa de bits d'alta qualitat i que, a més, també té algunes fotografies que expressen conceptes. Una molt bona opció, amb les següents característiques:

  • No cal que ho facis si vols descarregar imatges en alta qualitat (per exemple, de 3937 x 2600 píxels), segons la imatge l'opció de superior qualitat és lleugerament diferent. 
  • I tampoc has de donar el crèdit als creadors de la imatge, totes les fotos de Pexels són gratuïtes.
  • Si a més decideixes crear un compte podràs guardar les imatges que més t'interessin per descarregar-les quan ho necessitis.
  • Com a punt negatiu, les recerques s'han de fer en anglès, encara que amb un traductor com el de google fàcilment pots buscar el que t'interessi.

2. Freeimages (www.freeimages.com)

Banc d'imatges gratuïtes en mapa de bits d'alta qualitat, encara que no sol tenir fotografies de conceptes. Les seves característiques són bastant similars a pexels.com:

  • No has de registrar-te per descarregar fotografies però si ho fas podràs guardar les fotografies que més t'interessin per poder descarregar-les després.
  • Tampoc has de donar el crèdit als creadors de la imatge.
  • I es pot buscar en anglès i en espanyol.

 

3. Freepik (www.freepik.es)

Banc d'imatges gratuïtes en mapa de bits d'alta qualitat, en format vectorial i en PSD i sol tenir fotografies de conceptes. 

  • No has de registrar-te per descarregar fotografies però si ho fas podràs guardar les fotografies que més t'interessin per poder descarregar-les després.
  • Pots trobar molt material per fer díptics, tríptics i fins i tot infografies.
  • Es pot buscar en anglès i en espanyol.

 

2. Bancs d'imatges de pagament

Els bancs d'imatges de pagament són també molt diversos, però hi ha alguns que destaquen per la seva qualitat i per la quantitat de fotografies disponibles. En DigitalMakers treballem especialment amb 2: 

 

1. Shutterstock (www.shutterstock.com)

Possiblement el millor banc d'imatges de pagament d'alta qualitat, en format vectorial i en mapa de bits, a més de tenir vídeos i fins i tot música.

  • Sol tenir moltes fotografies de conceptes, a més de més genèriques.
  • Té una secció d'imatges editorials (per a mitjans, per exemple).
  • Compta amb una extensa xarxa de col·laboradors, amb el que hi ha milers d'imatges i es van actualitzant de forma periòdica.
  • Permet la recerca en castellà i en anglès.
  1.  

2. Fotolia (ahora llamado Adobe Stock) (https://es.fotolia.com/ o https://stock.adobe.com/es/)

Banc d'imatges gratuïtes adquirit per Adobe el 2014, amb imatges en mapa de bits d'alta qualitat, en format vectorial i vídeos. 

  • Sol tenir múltiples fotografies de conceptes.
  • També té una secció d'imatges editorials.
  • Tenen més de 35 milions de fotos lliures de drets barates, vectors i vídeos.
  • Permet la recerca en castellà i en anglès.
  • En ser ara part d'Adobe es va actualitzant de forma periòdica amb els continguts nous que aporten els usuaris de la comunitat Adobe.

Campanya #askdigitalmakers

 

3. Fotografies pròpies realitzades en sessió de fotos

Escollir imatges en un banc d'imatges pot ser un recurs ràpid i fàcil, però si volem assegurar-nos que ningú més té la mateixa imatge que la de la nostra empresa, l'única manera és generar nosaltres mateixos el material gràfic. 

A més de tenir un material gràfic únic ens assegurarem que sigui tal com ho necessitem per poder apropar-nos al nostre buyer persona.  

Per planificar una sessió de fotos rendible i efectiva, és imprescindible pensar i planificar molt bé què és el que s'espera d'aquesta sessió de fotos. 

Para planificar una sesión de fotos rentable y efectiva, es imprescindible pensar y planificar muy bien qué es lo que se espera de esa sesión de fotos. 

Si tenim molt clar que en finalitzar la sessió tindrem 10 fotos amb un esquema determinat i amb l'objectiu clar d'on utilitzar-les (per a comunicacions internes de l'empresa, per a la pàgina web, per a la pàgina de Google My Business, etc) la sessió ( o sessions) de fotos serà efectiva.

A DigitalMakers apostem per treballar amb fotografies pròpies tant per a la nostra web com a recomanació als nostres clients. Les fotografies pròpies aporten diferenciació i apropen l'empresa al seu buyer persona, quin tipus de fotografies prefereixes, bancs d'imatges o fotografies pròpies?

¡Digues’ns-ho als comentaris!

Aquest article ha semblat interessant, subscriu-te a la nostra comunitat o segueix-nos a Instagram, Linkedin o Twitter per estar informat de tot el que és rellevant en el màrqueting digital.

Volem seguir en contacte amb tu!

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Silvia Fernàndez
Controller & Talent specialist i gestora comercial de projectes digitals, experta en el món del disseny web i el marketing desde fa més de 15 anys, és una enamorada del marketing inbound i del bon tracte amb el client. 
Spread the love
Nueva llamada a la acción