Podríem parlar amb deteniment del Màrqueting Automation, però en aquest article en concret no parlarem del que és o suposa el Màrqueting Automation sinó que et donarem 5 claus per poder automatitzar la teva feina abans de marxar de vacances.
Com a responsable de màrqueting de la teva empresa, segur que abans de marxar de vacances t'has preguntat, "què passarà amb totes les tasques de màrqueting que generalment va realitzar durant l'any, en vacances hauré de parar?"
I la resposta és no, simplement, automatitza-les.
Durant l'any, segurament faràs moltes tasques de forma periòdica per poder realitzar la teva estratègia de màrqueting. El poder automatitzar et proporcionarà tres avantatges principalment:
El temps és or, com se sol dir. Si pots aconseguir reduir el temps destinat a una tasca, podràs dedicar-lo a una altra que et sigui interessant, de manera que el teu temps es rendibilitzarà. Automatitzant les tasques tu pots dedicar-te a altres mentre les que hagis automatitzat es vagin fent sense que tu hagis de intervenir o invertir més temps.
Si t'acostumes a automatitzar una tasca, sempre es realitzarà de la mateixa manera i en la mateixa seqüència, de manera que no tindràs dubtes de com fer-la, ja que tindràs la base sobre la qual treballar-la.
Encara que tu no estiguis t'asseguraràs que els teus tasques habituals i imprescindibles es continuen fent i els teus buyer persona sentiran que segueixes estant aquí, de manera que la comunicació amb ells seguirà activa.
Automatitzar les tasques de màrqueting és senzill, però necessites una eina que t'ho permeti, com podria ser Hubspot.
Hubspot és un CMS amb el qual pots automatitzar les teves tasques de màrqueting en línia d'una manera relativament senzilla.
Amb Hubspot es poden automatitzar tasques de màrqueting de continguts, tasques de lead nurturing (enviament individualitzat d'emails basant-se el comportament i perfil de l'contacte) i fins i tot Hubspot també ens permet l'automatització relacionada amb gestió de contactes i llistes, els emails transaccionals, notificacions internes i el traspàs de contactes entre eines, entre moltes altres accions, generalment a través de Workflows, que són accions automatitzades que es poden activar en base a determinats comportaments o esdeveniments que podrem triar.
No obstant això, en aquest article incidirem només en l'automatització del Màrqueting de continguts, deixant la resta de possibilitats d'automatització per a altres articles. Revisem, doncs, l'automatització dels blogs, les xarxes socials o l'estratègia d'email màrqueting que no depèn de l'comportament de l'usuari, com veurem a continuació.
Amb Hubspot pots automatitzar fàcilment algunes de les tasques més habituals que es realitzen en les estratègies de màrqueting.
Posem l'exemple d'una campanya de màrqueting de continguts. Imagina't que cada setmana crees un nou contingut que vols publicar al blog, un correu electrònic on avises al teu llistat de contactes que fa a aquest contingut i publiques a les xarxes socials el nou contingut.
Amb Hubspot pots automatitzar tots aquests processos per preparar-ho tot abans de marxar de vacances i descansar aquestes setmanes amb la tranquil·litat de saber que el teu campanya de màrqueting de continguts segueix activa.
Vegem una mica amb més deteniment cada pas:
Amb Hubspot pots crear l'article dins del teu blog i programar-lo perquè es publiqui el dia i hora que tu prefereixis. D'aquesta manera, és senzill preparar, per exemple, un article cada setmana i que es publiqui el dilluns d'aquesta mateixa setmana, de manera que aconsegueixes assegurar la periodicitat i que la publicació d'articles segueixi amb normalitat, tot i que tu estiguis de vacances.
Per a això, únicament has de crear el teu post des Màrqueting> Lloc web> Blog, crear una nova publicació de Blog i quan la tinguis ja ben escrita i configurada pots anar a la pestanya "Programar" i escollir la data i hora en què et agradaria publicar el teu article al blog.
Igualment, podràs preparar amb antelació el mailing a enviar als teus contactes, tenint en compte únicament l'enllaç que tindrà l'article un cop publicat si incorpores un botó de CTA (Call to Action) que dirigeixi a l'article corresponent.
És important que tinguis en compte aquest punt i que facis l'enllaç tenint en compte la url de l'article, Hubspot et permet enllaçar directament l'article si ja està publicat, però en el cas que no sigui així hauràs d'utilitzar el seu enllaç concret, que trobaràs dins del teu article a la pestanya de Settings. Per exemple, si tens un article amb url "automatitzar-tasques-per-vacances" has de assegurar-te que en el CTA estigui ingressada la URL final de l'article, perquè quan es publiqui i es enviï un parell de dies després el correu al llistat de contactes el botó es dirigeixi correctament a l'article.
Finalment, el programar l'enviament de l'correu és molt senzill. Has d'anar a la pestanya d ' "Enviar o programar", escollir el llistat de contactes a què vols enviar l'email i escollir el dia i hora per a l'enviament posterior d'el correu.
En el cas de la programació de les xarxes socials, igualment podràs fer-ho, però incloent la url de l'article, ja que, de nou, no pots programar una publicació a les xarxes socials directament des de l'article si aquest no està publicat.
Programar una publicació és molt senzill, si el teu post encara no està publicat has d'anar a Màrqueting> Xarxes Socials i escollir la xarxa social que t'interessi, tal com faries generalment. Només haurà d'escollir el "Quan" i triar dia i hora per a programar la publicació.
No obstant això, tens una opció de realitzar una vista prèvia de com quedarien les publicacions a les teves xarxes socials, directament a la pestanya de publicació de l'article del blog. D'aquesta manera, pots assegurar-te que tant el títol com la imatge que es mostra es veuen correctament i tal com a tu t'interessa.
L'automatització de tasques de màrqueting de contingut té essencialment els següents pros:
En preparar les teves publicacions amb antelació podràs realitzar una planificació detallada de tots els continguts que vol tractar mentre estàs de vacances, perquè quan tornis sàpigues en quin punt estàs i no s'hagi perdut cap ocasió d'incorporar un contingut de valor.
En no haver de parar les teves publicacions al no poder publicar-les just en el moment en què s'haurien de publicar t'assegures que segueixes aportant valor encara que no estiguis present i la comunicació segueix activa, per qualsevol dels 3 canals, blog, xarxes socials o mailing .
Per descomptat, no tot és positiu. Hi ha alguns temes que has de tenir en compte:
Imagina't que tu estàs de vacances, has programat un post que parla de les meravelles d'aprofitar l'estiu per anar a la platja i resulta que justament sense cap lògica aquests dies hi ha diversos dies de tempesta que suposen que no tingui gaire sentit que es publiqui el teu post. En aquest cas, no podràs actuar ràpidament davant d'aquesta situació inesperada, perquè ja hauràs programat la publicació i aquesta es farà a menys que tu manualment la paris.
Lògicament, si vols programar diversos continguts, hauràs de tenir-los preparats abans de preparar la seva programació, de manera que els dies abans de marxar de vacances hauràs de preparar-ho tot i fer un treball més ampli que en altres mesos, a l'haver de fer-ho tot de manera preventiva la mateixa setmana, i no de forma espaiada entre les diferents setmanes del mes.
En resum, des DigitalMakers sabem que el fet d'automatitzar les teves tasques de màrqueting de continguts és molt útil per no haver de fer un stop en la comunicació amb els teus clients o seguidors, però suposa una important tasca de planificació i de treball per poder tenir-ho tot ben preparat i en marxa.