Habitualment en els nostres articles et parlem d'Inbound Marketing, de la importància de crear continguts propis i mostrar valor explicant els teus coneixements. També t'hem parlat d'analítica web, KPI's i taxa de conversió i t'hem parlat de disseny web pensant en el teu buyer persona.
Avui t'explicarem un cas d'èxit que hem treballat des de Digitalmakers, de com unint aquests conceptes, amb accions ràpides i de baix esforç, la teva empresa pot obtenir nous leads que s'acabin convertint en clients i aportant negoci.
Serveis al web
Un primer punt a treballar són les pàgines del teu lloc web. És important tenir ben definits i paquetitzats els serveis o productes de la teva empresa i tenir-los ben posicionats en SEO perquè els teus buyer persona els puguin trobar, les pàgines han d'estar ben dissenyades i pensades per proporcionar una bona experiència d'usuari.
Afegir un "Call to action" (Crida a l'acció)
Moltes empreses pequen de pensar que un cop tenen la pàgina ben definida, la feina ha acabat. Hem de perdre la mentalitat que la web és una targeta de visita, la web està viva i ha d'anar pivotant, creixent amb l'empresa i adaptant-se a les necessitats de cada moment, aquesta és una de les bases del Growth Driven Design.
L'acció de la qual et volíem parlar en aquest article és tan senzilla i ràpida com afegir una crida a l'acció, és a dir un petit formulari o botó on només deixant el correu electrònic, l'usuari obtindrà una informació o contingut que li interessa i tu obtindràs un nou lead sobre el que treballar. Òbviament no tots els leads acabaran comprant, però la nostra experiència posant en pràctica aquest procediment, ens diu que els CTA són una gran via d'entrada de futurs clients.
Pàgines més vistes
I ara pots dir, ho vull fer, però per on començo a fer-ho? Nosaltres utilitzem un sistema que ens resulta sempre eficaç, treballar l'analítica web. Veure quines són les pàgines més vistes, analitzar el comportament del teu buyer persona en el web i afegir aquests CTA's en aquestes pàgines, a vegades això pot comportar un redisseny o una reestructuració, però són petits canvis que donen bons resultats.
Consell final
Als usuaris sempre ens fan "mandra" els formularis on ens demanen moltes dades, formularis carregosos d'omplir, etc... nosaltres et recomanem que aquestes crides a l'acció vagin associades a formularis amb pocs camps, els imprescindibles per generar el contacte en la teva base de dades. En el nostre cas hem comprovat que només un correu electrònic ja és suficient per treballar el lead, posteriorment a mesura que vagi evolucionant pel cicle de vida, ja anirem sabent més coses d'ell.
Com ús dèiem en els temps que corrent es tracta de fer petites accions i maximitzar les opcions d'obtenir bons resultats, t'animem a provar-ho, que treballis els CTA's i com sempre et diem pots comptar amb nosaltres si et sorgeix qualsevol dubte. Nosaltres t'ajudarem.