Habitualment, als nostres articles t’hem parlat de Inbound Marketing, de la importància de crear continguts propis i d’aportar valor compartint coneixement. També hem tractat temes com analítica web, KPIs, taxa de conversió i disseny web orientat al teu buyer persona.
Avui volem compartir amb tu un cas d’èxit real que hem treballat a Digitalmakers i que uneix tots aquests conceptes. Amb accions simples però ben enfocades, vam aconseguir multiplicar el nombre de leads d’un client en només tres mesos. Et mostrem com ho vam fer.
1. Optimització dels serveis a la web
El primer pas va ser analitzar les pàgines de serveis del client. Vam detectar que, tot i tenir un bon contingut, no estaven optimitzades per SEO ni orientades a la conversió. Vam:
- Reestructurar el contingut perquè fos més clar i persuasió.
- Afegir paraules clau rellevants per millorar el posicionament.
- Dissenyar la pàgina amb una millor experiència d’usuari.
Gràcies a aquests ajustos, el trànsit orgànic va augmentar un 40% en poques setmanes.
2. Afegir crides a l’acció (CTA) estratègiques
Una web sense crides a l’acció és com una botiga sense dependents. En aquest projecte, vam incorporar CTAs visibles i atractius en punts clau de la pàgina: al final dels articles, a la barra lateral i en finestres emergents subtils. Només demanaven un correu electrònic a canvi d’un recurs gratuït: una guia pràctica del sector.
El resultat? El nombre de leads es va duplicar el primer mes i va continuar creixent de forma constant.
3. Analítica web: saber on actuar
No vam col·locar els CTAs a l’atzar. Primer vam analitzar el comportament dels usuaris amb eines d’analítica i mapes de calor. Això ens va permetre saber quines pàgines eren més visitades i en quins punts els usuaris abandonaven. Amb aquesta informació, vam fer petits ajustos de disseny i estructura que van maximitzar els resultats.
4. Consell final
Evita formularis llargs. En aquest cas, només demanàvem l’email i el nom. La simplicitat va ser clau per aconseguir més conversions. A mesura que el lead avançava dins el cicle de vida, ja recollíem més informació amb altres recursos.
En resum, aquest cas demostra que amb accions senzilles, ben planificades i orientades a l’usuari, pots aconseguir grans resultats. Si encara no has provat aquesta estratègia, ara és el moment.
I, com sempre, si tens dubtes o vols que t’ajudem a implementar-ho, contacta amb nosaltres. Estarem encantats de donar-te un cop de mà!