A DigitalMakers sabem que quan un dels nostres clients vol iniciar una campanya de màrqueting en línia per promocionar un servei o un producte, una de les estratègies més habituals i efectives per potenciar el seu negoci des d'internet sol ser la creació d'una landing page o pàgina d'aterratge, vinculada a una campanya de pagament a Google o en xarxes socials.
Amb aquest binomi s'aconsegueix, en primer lloc, donar visibilitat a l'empresa i, en segon lloc, fer que el possible client accedeixi a una pàgina web creada amb l'objectiu que doni les seves dades per iniciar el procés comercial o de venda.
En aquest article t'explicarem com crear una landing page que sigui atractiva i efectiva per promocionar el teu negoci i aconseguir més fàcilment els objectius que hagis definit com a responsable de màrqueting a l'estratègia de màrqueting de la teva empresa.
Una landing page és
una pàgina web "d'aterratge", és a dir, una pàgina pensada i creada perquè servir de captació de leads que s'aconsegueixen a través d'una campanya de màrqueting digital.
La seva característica principal és que sempre ha de tenir un call to action (crida a l'acció) que es mostri de forma clara.
Encara que l'objectiu final de la landing page sempre és que el lead realitzi una acció concreta en arribar a la pàgina, podem parlar de dos tipus de landing page segons els seus objectius:
En aquest cas l'objectiu no és tant que l'usuari ens deixi les seves dades únicament per poder realitzar accions posteriors de màrqueting sinó que interessa la venda directa. Es tracta de webs especialment informatives amb un call to action que convida a l'usuari a realitzar la compra o a dirigir-se a una segona pàgina on finalment realitzar la compra.
El primer pas per plantejar una landing page efectiva sempre és el de definir el Buyer Persona al que va dirigida.
Igualment, i molt especialment si estem fent una landing page pensada en B2B,hauríem de definir també el Ideal Client Profile per tenir molt clar a quin tipus d'empresa es dirigeix la landing.
En els dos casos, sense saber qui és el nostre client ideal i l'empresa a la qual ens dirigim no podem preparar els elements, continguts i la comunicació adequada perquè se senti identificat i atret pel que li puguem oferir.
Un cop tenim clar aquests dos conceptes ja podem centrar-nos en crear el contingut adequat per a la seva captació i en crear la campanya de adwords o de xarxes socials.
Els components que ha de tenir cap landing page són els següents:
En qualsevol cas, perquè una landing page sigui efectiva és molt important treballar tots els components sempre des del Buyer Persona i tenint en compte que el resultat de tots ells sigui professional i ben treballat.
Perquè una landing page sigui efectiva és important que se segueixi una estructura com la anomenada en termes periodístics "Above the Fold", és a dir, per sobre del plec (o duplicitat), en què es posava la notícia més important a la part de dalt, juntament amb la imatge.
En termes web, perquè una landing page sigui efectiva és important que els elements més destacats siguin visibles sense haver de fer scroll a la pàgina. A la part superior ha d'estar el títol, la imatge i el call to action, preferiblement. La descripció i informació complementària poden estar a la part inferior de la pàgina, com a suport al títol i per acabar de convèncer a l'usuari si té dubtes.
Per a l'èxit d'una landing page els textos són molt importants i el copywriting compleix una funció fonamental, ja que ha de crear textos que cridin l'atenció, que convencin, fidelitzin i atreguin els leads.
Sempre hem de treballar perquè els textos que generem per a qualsevol estratègia de màrqueting siguin atraients, per ajudar als nostres clients a poder generar un discurs que convenci als seus possibles clients i, per tant, generi conversions.
A DigitalMakers treballem sempre des de la metodologia inbound i partint per a la creació de qualsevol estratègia de Màrqueting del Buyer Persona i tenim una especial cura tant en el disseny com especialment en els textos atraients creats a través de l'escriptura persuasiva o copywriting persuasiu. Si aconseguim atreure l'atenció del nostre client ideal podrem parlar amb ell. I si no comuniquem amb ell de forma atraient i entenent les seves preocupacions podrem generar un interès en ell que acabi en una conversió i en una venda per als nostres clients.