En aquest article analitzarem de forma breu els millors sistemes per fer enquestes en línia de forma totalment gratuïta, que t'ajuden com a responsable de màrqueting a tenir informació concreta sobre els teus clients per poder prendre decisions estratègiques, i fins i tot perquè puguis més facilitar la informació al departament de compres per ajudar a generar més oportunitats.
A DigitalMakers ens hem adonat que, encara que moltes vegades no són conscients d'això, els nostres clients no sempre saben detectar com millorar el tracte al client donant resposta al que no els encaixa del seu servei o aprenent què és realment important per a un client potencial.
L'única manera de saber què pensen els teus clients és preguntant-los, sigui de forma anònima (per assegurar que no sentin cap tipus de pressió en donar les seves respostes) o personalitzada (si t'interessa poder donar resposta directa als dubtes o reticències que el client pugui tenir).
Una enquesta és una eina que serà de gran utilitat per poder conèixer no solament als nostres clients sinó també al nostre buyer persona (què pensa, què li preocupa, per què es mou ...). És un mètode econòmic, ràpid i fàcil per poder aconseguir aquesta informació essencial sobre les opinions de clients o de potencials, que ajudi a poder prendre decisions de millora a l'empresa.
El hecho de que sea una encuesta online facilita su difusión y el poder enviarla a una mayor número de personas, al no estar limitada por la geolocalización. Para poder realizar la encuesta online solamente necesitas tener un acceso a internet desde cualquier dispositivo y utilizar cualquier navegador para acceder a la plataforma de encuestas.
Qualsevol enquesta que planteges és important que estigui alineada amb els teus objectius de màrqueting, si volem que les respostes ens siguin de valor i que ens aportin informació útil per poder prendre decisions.
Hi ha uns quants consells a tenir en compte a l'hora de realitzar una enquesta:
Qualsevol enquesta que planteges és important que estigui alineada amb els teus objectius de màrqueting, si volem que les respostes ens siguin de valor i que ens aportin informació útil per poder prendre decisions.
Una molt bona opció com a enquesta gratuïtes pot ser Google, que és expert en tenir eines d'utilitat dins de la seva suite de Google.
És totalment gratuït y extremadament fàcil d'utilitzar. Pots utilitzar uns nou tipus de preguntes diferents, incloses les de text i d'opció múltiple.
A més, et dóna l'opció de compartir l'enllaç al teu formulari a internet o enviar-lo directament per correu electrònic des de Google Forms i també et permet exportar tots els resultats dels diferents formularis omplerts en format .csv per poder realitzar filtres que ajuden a analitzar els resultats.
El disseny és una cosa senzilla però per poder realitzar una enquesta d'una forma ràpida i al menor cost és sens dubte una molt bona opció.
Sens dubte, és una de les millors opcions si tens la suite de Google, ja que et permet tenir totes les enquestes fàcilment accessibles des del teu compte de Google i unificades amb tota la documentació de l'empresa, gràcies a les diferents eines que proporciona Google a la seva suite (Google docs, Fulls de càlcul, Presentacions i, per descomptat, Google Forms).
Typeform és una eina per a generació d'enquestes professional i interessant. Té moltes plantilles base que es poden utilitzar per començar a treballar en qualsevol enquesta amb uns dissenys treballs i professionals i és molt intuïtiva i fàcil d'utilitzar.
Com desavantatge, en la manera gratuït només es poden realitzar enquestes de fins a 10 preguntes, de manera que si vols fer enquestes amb un nombre superior de preguntes o bé hauràs de pagar per l'opció premium o bé canviar a un altre sistema que permeti més preguntes gratuïtes, com Google Forms.
Perfecte, ja tenim l'enquesta feta i preparada, el següent pas és aconseguir que els nostres clients l'omplin.
Això es pot fer de diverses maneres, des de l'enviament d'un mailing perquè puguin omplir de forma fàcil i ràpida a parlar amb ells directament si ens interessa especialment que ens donin aquesta informació.
Un cop tinguem l'enquesta degudament emplenada pels nostres clients el següent pas serà el d'analitzar els resultats per poder prendre les decisions necessàries. Aquesta anàlisi serà clau per poder aconseguir contingut de valor de les enquestes, per la qual cosa analitzarem en propers articles.
En qualsevol cas, des DigitalMakers considerem imprescindible conèixer les impressions i pensaments dels clients per poder millorar sempre el servei i sabem que, sens dubte, una enquesta online és un molt bon mètode per aconseguir aquesta informació de forma ràpida, fàcil, estructurada i analitzable.