Blog

Articles que en base a la experiència de DigitalMakers ajuden a les pimes en els seus processos de Transformació Digital, Marketing Digital i Desenvolupament Web

Quin és el millor sistema per fer enquestes en línia gratuïtes?

Silvia Fernàndez 18 October, 2019
Spread the love

En aquest article analitzarem de forma breu els millors sistemes per fer enquestes en línia de forma totalment gratuïta, que t'ajuden com a responsable de màrqueting a tenir informació concreta sobre els teus clients per poder prendre decisions estratègiques, i fins i tot perquè puguis més facilitar la informació al departament de compres per ajudar a generar més oportunitats.

A DigitalMakers ens hem adonat que, encara que moltes vegades no són conscients d'això, els nostres clients no sempre saben detectar com millorar el tracte al client donant resposta al que no els encaixa del seu servei o aprenent què és realment important per a un client potencial.  

 

Per què és important fer enquestes en línia?

L'única manera de saber què pensen els teus clients és preguntant-los, sigui de forma anònima (per assegurar que no sentin cap tipus de pressió en donar les seves respostes) o personalitzada (si t'interessa poder donar resposta directa als dubtes o reticències que el client pugui tenir).

Una enquesta és una eina que serà de gran utilitat per poder conèixer no solament als nostres clients sinó també al nostre buyer persona (què pensa, què li preocupa, per què es mou ...). És un mètode econòmic, ràpid i fàcil per poder aconseguir aquesta informació essencial sobre les opinions de clients o de potencials, que ajudi a poder prendre decisions de millora a l'empresa.

El hecho de que sea una encuesta online facilita su difusión y el poder enviarla a una mayor número de personas, al no estar limitada por la geolocalización. Para poder realizar la encuesta online solamente necesitas tener un acceso a internet desde cualquier dispositivo y utilizar cualquier navegador para acceder a la plataforma de encuestas.

 

Perfecte però, com plantejo l'enquesta?

Qualsevol enquesta que planteges és important que estigui alineada amb els teus objectius de màrqueting, si volem que les respostes ens siguin de valor i que ens aportin informació útil per poder prendre decisions.

Hi ha uns quants consells a tenir en compte a l'hora de realitzar una enquesta:

    1. Com més curta, millor

      És important tenir en compte que, llevat que l'enquestat estigui realment molt motivat per respondre a les preguntes, generalment li costa el dedicar el seu temps a omplir una enquesta. Per això, com menys preguntes se li facin, més fàcil serà que les acabi omplint. És important prioritzar les preguntes, centrar-te en trobar resposta als objectius de màrqueting marcats i, en definitiva, preguntar el més important.

    2. Llenguatge senzill, clar i directe

      Les preguntes de l'enquesta han de ser clares, has d'evitar que l'enquestat hagi de endevinar el que vols dir.

    3. Utilitza el tipus de pregunta més adequat en cada cas.

      Les enquestes online permeten diferents tipologies de preguntes, segons la resposta que t'interessa s'haurà de plantejar un tipus o un altre, a continuació definits les més interessants:

      1. Preguntes obertes
        Si vols veure com s'expressen els teus clients davant d'una qüestió determinada o deixar-los que puguin respondre més lliurement.

      2. Valoració o ratings
        Si t'interessa saber quina puntuació posarien a un servei, producte o a qualsevol tema de comportament o tracte al client.

      3. Respostes SI/NO
        Quan només necessites una resposta tancada de Si o No davant de qualsevol dubte. 

      4. Escollir entre diverses respostes
        Quan tens la necessitat de saber, d'entre diverses respostes ja definides, quina és la que més s'acosta al que pensa el client.

Campanya #askdigitalmakers

 

Les millors eines online per a enquestes

Qualsevol enquesta que planteges és important que estigui alineada amb els teus objectius de màrqueting, si volem que les respostes ens siguin de valor i que ens aportin informació útil per poder prendre decisions.

 

Google Forms

441-4413112_google-forms-logo-google-forms-logo-png

Una molt bona opció com a enquesta gratuïtes pot ser Google, que és expert en tenir eines d'utilitat dins de la seva suite de Google. 

És totalment gratuït y extremadament fàcil d'utilitzar. Pots utilitzar uns nou tipus de preguntes diferents, incloses les de text i d'opció múltiple.

A més, et dóna l'opció de compartir l'enllaç al teu formulari a internet o enviar-lo directament per correu electrònic des de Google Forms i també et permet exportar tots els resultats dels diferents formularis omplerts en format .csv per poder realitzar filtres que ajuden a analitzar els resultats.

El disseny és una cosa senzilla però per poder realitzar una enquesta d'una forma ràpida i al menor cost és sens dubte una molt bona opció.

Sens dubte, és una de les millors opcions si tens la suite de Google, ja que et permet tenir totes les enquestes fàcilment accessibles des del teu compte de Google i unificades amb tota la documentació de l'empresa, gràcies a les diferents eines que proporciona Google a la seva suite (Google docs, Fulls de càlcul, Presentacions i, per descomptat, Google Forms).

 

TypeForm

TypeForm

Typeform és una eina per a generació d'enquestes professional i interessant. Té moltes plantilles base que es poden utilitzar per començar a treballar en qualsevol enquesta amb uns dissenys treballs i professionals i és molt intuïtiva i fàcil d'utilitzar.

Com desavantatge, en la manera gratuït només es poden realitzar enquestes de fins a 10 preguntes, de manera que si vols fer enquestes amb un nombre superior de preguntes o bé hauràs de pagar per l'opció premium o bé canviar a un altre sistema que permeti més preguntes gratuïtes, com Google Forms.

 

Analitza els resultats i pren decisions

Perfecte, ja tenim l'enquesta feta i preparada, el següent pas és aconseguir que els nostres clients l'omplin.

Això es pot fer de diverses maneres, des de l'enviament d'un mailing perquè puguin omplir de forma fàcil i ràpida a parlar amb ells directament si ens interessa especialment que ens donin aquesta informació.

Un cop tinguem l'enquesta degudament emplenada pels nostres clients el següent pas serà el d'analitzar els resultats per poder prendre les decisions necessàries. Aquesta anàlisi serà clau per poder aconseguir contingut de valor de les enquestes, per la qual cosa analitzarem en propers articles.

 

En qualsevol cas, des DigitalMakers considerem imprescindible conèixer les impressions i pensaments dels clients per poder millorar sempre el servei i sabem que, sens dubte, una enquesta online és un molt bon mètode per aconseguir aquesta informació de forma ràpida, fàcil, estructurada i analitzable.

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Silvia Fernàndez
Gestora comercial de projectes digitals, experta en el món del disseny web i el marketing desde fa més de 15 anys, és una enamorada del marketing inbound i del bon tracte amb el client. 
Spread the love