En aquest article t’explicarem el concepte i els avantatges de definir el teu Client Profile.
Com a empresa que ven serveis o productes a altres empreses (b2b), ens interessa saber a qui ens hem de dirigir i com per vendre més.
El primer punt important és definir el Buyer Persona per saber a quina persona física hem d’enfocar el missatge i com mostrar-li el valor afegit del nostre producte o servei.
El segon punt, el que ens ocupa en aquest article, és definir l' Ideal Client Profile. De la mateixa forma que el buyer persona, saber a quina empresa hem d’impactar és vital per tenir uns bons resultats econòmics. En aquest exercici el que tractem d’esbrinar és quina és la tipologia d’empresa ideal pel nostre negoci responent a unes senzilles qüestions.
Fes-te una pregunta, quan comuniques als teus clients ja sigui a través de material gràfic, de la web o dels mailings, fas servir el mateix contingut?
Spoiler: Si la resposta és si, segurament t’interessa fer aquest exercici per aconseguir que els teus impactes siguin molt més eficients i efectius.
Si encara estàs llegint vol dir que tens interès a fer el teu Ideal Client Profile, així que anem per feina.
Per tal de seleccionar el seguit d’empreses que ens ajudaran a fer l'Ideal Client Profile, hem preparat un seguit de preguntes que et serviran per determinar-les.
Ara si, anem a definir-lo. Ajuda't de les següents preguntes per delimitar el tipus d'empreses a les quals vols dirigir la teva estratègia de màrqueting i ventes.
Si detectes en el procés de definició del Client Profile que pots obrir diferents vies de mercat en sectors diferenciats o en tipologia d’empreses, podràs crear continguts específics a la web o en suport gràfic que impactin correctament en el client.
A l'hora d'oferir els vostres serveis o productes és important saber com l'interessa a l'empresa a la qual vens contractar-ho o comprar-ho. Pot ser interessant per exemple paquetitzar els vostres serveis.
Impactar en mailings segmentats per sector o tipologia de negoci aconsegueix millorar molt les tasses d'obertures i de click. Pots crear llistes en base als Client Profile que hagis definit i comunicar d'acord amb una freqüència i amb contingut que al client li resulti interessant.
Tenir clar quin és el teu Client Profile t'ajudarà a valorar l'estratègia de venta si tens definits paràmetres com el cicle de vida del client, el pressupost, els punts de dolor, etc.