Què és el Ideal Client Profile?

Jordi Prat 25 de jul. 2019 2 minuts de lectura
Spread the love

En aquest article t’explicarem el concepte i els avantatges de definir el teu Client Profile.

Com a empresa que ven serveis o productes a altres empreses (b2b), ens interessa saber a qui ens hem de dirigir i com per vendre més.

El primer punt important és definir el Buyer Persona per saber a quina persona física hem d’enfocar el missatge i com mostrar-li el valor afegit del nostre producte o servei.

El segon punt, el que ens ocupa en aquest article, és definir l' Ideal Client Profile. De la mateixa forma que el buyer persona, saber a quina empresa hem d’impactar és vital per tenir uns bons resultats econòmics. En aquest exercici el que tractem d’esbrinar és quina és la tipologia d’empresa ideal pel nostre negoci responent a unes senzilles qüestions.

Fes-te una pregunta, quan comuniques als teus clients ja sigui a través de material gràfic, de la web o dels mailings, fas servir el mateix contingut?

Spoiler: Si la resposta és si, segurament t’interessa fer aquest exercici per aconseguir que els teus impactes siguin molt més eficients i efectius. 

   DESCARREGA GRATIS LA PLANTILLA PER A GENERAR ELS TEUS IDEAL CLIENT PROFILES   

 

Com defineixo el meu Ideal Client Profile?

Si encara estàs llegint vol dir que tens interès a fer el teu Ideal Client Profile, així que anem per feina.

 

Primer pas, definir quines són les empreses que tindrem com a referència

Per tal de seleccionar el seguit d’empreses que ens ajudaran a fer l'Ideal Client Profile, hem preparat un seguit de preguntes que et serviran per determinar-les.

  • Quines empreses són els clients més rentables?
  • El client paga dins el nostre període de cobrament acceptable?
  • Ens agrada treballar per aquest client?
  • Es compleix el treball?
  • El client ens proporciona comentaris positius i constructius?
  • Ens proporciona un ROI alt entregant els serveis sol·licitats?

 

Respondre les preguntes en base a les empreses seleccionades

Ara si, anem a definir-lo. Ajuda't de les següents preguntes per delimitar el tipus d'empreses a les quals vols dirigir la teva estratègia de màrqueting i ventes.

  • A quin sector pertany?
  • El nombre d’empleats que té?
  • Quins ingressos anuals té?
  • Quin tipus de clients té?
  • On està ubicada?
  • Que ens ha comprat?
  • Qui càrrec té la persona que ens ha comprat?
  • Quin és el cicle de vida del client?
  • Quins són els seus punts de dolor?
  • Com el nostre producte ha solucionat els punts de dolor?
  • Quin sentiment els desperta la nostra empresa?

 

Campanya #askdigitalmakers

 

Quin objectiu es persegueix?

Personalització del missatge

Si detectes en el procés de definició del Client Profile que pots obrir diferents vies de mercat en sectors diferenciats o en tipologia d’empreses, podràs crear continguts específics a la web o en suport gràfic que impactin correctament en el client.

Creació de contingut

A l'hora d'oferir els vostres serveis o productes és important saber com l'interessa a l'empresa a la qual vens contractar-ho o comprar-ho. Pot ser interessant per exemple paquetitzar els vostres serveis.

Segmentació

Impactar en mailings segmentats per sector o tipologia de negoci aconsegueix millorar molt les tasses d'obertures i de click. Pots crear llistes en base als Client Profile que hagis definit i comunicar d'acord amb una freqüència i amb contingut que al client li resulti interessant.

Procés de venta

Tenir clar quin és el teu Client Profile t'ajudarà a valorar l'estratègia de venta si tens definits paràmetres com el cicle de vida del client, el pressupost, els punts de dolor, etc.

 

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Jordi Prat
Profundament professional i realista, el Jordi és el gestor de projectes i consultor estratègic a DigitalMakers, especialista en marketing que no té por a dir les veritats als clients perque puguin millorar en el seu negoci.
Spread the love
Nueva llamada a la acción