Blog DigitalMakers - Transformació Digital, Marketing Digital i Desenvolupament web

CRM + ticketing: com activar el màrqueting cultural amb dades reals

Written by Oriol Escofet | 20/08/2025 08:00:00

Integrar el sistema de ticketing amb el CRM és clau per transformar les dades de venda en accions de màrqueting efectives i orientades al públic.

Per a una entitat organitzadora d’esdeveniments culturals, el sistema de venda d’entrades i abonaments és una de les fonts de dades més valuoses que existeixen. Però aquestes dades sovint queden tancades en un entorn extern al departament de màrqueting. Aquí és on entra en joc la integració amb el CRM: connectar-lo amb el sistema de ticketing permet transformar les dades de vendes en accions de màrqueting reals, efectives i mesurables.

Beneficis d’una bona integració entre CRM i ticketing

  • Coneixement real del públic: Saps qui compra, què compra i quan ho fa.

  • Segmentació automatitzada: Pots crear llistes dinàmiques segons compres, assistències o tipus d’entrada.

  • Millora de l’experiència de l’usuari: Enviaments personalitzats segons gustos i comportament.

  • Informes complets: Dades comercials i de màrqueting centralitzades.

  • Activació d’automatitzacions: Enviament automàtic de recordatoris, vendes creuades o seguiments post-esdeveniment.

A DigitalMakers, una de les primeres coses que fem quan treballem amb entitats culturals és auditar el flux entre el sistema de venda d’entrades i el CRM. Ens hem trobat moltes vegades amb integracions mínimes o inexistents que obliguen a exportar dades manualment i fan perdre informació clau pel camí. Hem implementat integracions bidireccionals en diversos projectes reals, i els resultats són consistents: els equips de màrqueting poden segmentar per tipus d’abonament, detectar públic inactiu i activar automatitzacions segons la data d’assistència. Aquest enfocament no només millora l’eficiència operativa, sinó que també impacta directament en els resultats: més obertures, més vendes i una relació molt més fluida amb el públic.

Quines dades poden fluir cap al CRM?

  • Nom, correu electrònic i perfil bàsic de l’usuari

  • Tipus d’entrades i abonaments comprats

  • Historial d’assistències

  • Cicles de compra (última compra, freqüència, recurrència)

  • Comportament post-compra (respostes a enquestes, clics en campanyes, etc.)

Compartir informació útil amb tot l’equip

Un cop tens les dades ben integrades, pots construir dashboards dins de HubSpot que mostrin, en temps real, com evolucionen les vendes, quin públic respon millor a cada campanya, o quants abonaments s’han renovat. I el millor: aquests informes es poden compartir fàcilment amb l’equip directiu, sense necessitat de generar informes manuals. Tothom veu el mateix, al mateix temps.