Com a responsable de màrqueting i, especialment, si la teva empresa té una botiga en línia, saps que la campanya nadalenca és un dels moments amb un major nombre de vendes de tot l'any. Encara que durant l'any hi ha diverses dates interessants per generar vendes, com pot ser Sant Valentí o el Dia de l'Pare, per exemple, és innegable que el Nadal és l'època de regals per excel·lència i tenim a el menys dues oportunitats clares en que els possibles clients poden estar interessats en la compra, el Nadal i el Dia de Reis.
En aquest article et mostrarem els 6 passos imprescindibles per planificar la teva estratègia de màrqueting per al Nadal, de manera que es converteixi en un moment de venda d'èxit.
Abans de començar la campanya has de establir quins objectius vols que es compleixin un cop aquesta finalitzi i és important que es tracti d 'objectius smart, és a dir, que siguinespecífics, mesurables, assolibles, rellevants i a temps.
Un objectiu smart per a una campanya nadalenca podria ser augmentar la venda d'un producte determinat durant la campanya nadalenca en un 50% respecte a la resta de l'any.
Encara que pugui semblar que el buyer persona per a la teva campanya de Nadal és el mateix que la resta de l'any, hauries de pensar amb deteniment si és així.
És molt possible que la teva empresa compti amb diversos buyer persones determinats per treballar-los en màrqueting, però és important que délimités si el teu campanya està dirigida a tots ells o si has de centrar-te en els que t'interessin més o tinguin més possibilitats de convertir per a la teva campanya nadalenca.
És important que pensis en el teu Buyer Persona i en els productes o serveis que poden necessitar en aquesta època festiva de l'any. Si a més classifiques els teus productes o serveis com regals, pensant a qui podrien interessar, serà més fàcil dissenyar l'estratègia de màrqueting nadalenca perfecta per al teu Buyer Persona.
Una campanya de Nadal hauria de preparar-se a el tornar de les vacances d'estiu, si volem tenir temps suficient per a una bona planificació. De fet, les primeres accions promocionals haurien de començar ja al novembre, per començar a generar l'interès en el producte molt abans d'haver de prendre la decisió de compra.
És important tindre en compte el calendari i haver fet la planificació de forma anticipada per no arribar a l'època nadalenca sense tindre res planificat i havent de realitzar les accions de forma precipitada i sense aportar valor que ajudi a generar conversions.
La teva estratègia de màrqueting per a l'època nadalenca ha d'estar ben preparada i amb antelació (tal com hem comentat en el punt anterior) i hi ha algunes estratègies que pots implementar per aconseguir un major focus en les vendes durant aquesta època:
El que és important és que en aquesta landing page existeixi el call to action de compra del producte o servei en què es basa la campanya o bé un formulari informatiu que reculli una forma de contacte (correu electrònic, telèfon) a què puguis impactar més endavant.
De la mateixa manera que la xarxes socials són importants, també ho és incloure la teva campanya com un post de contingut dins del teu bloc d'empresa. És important que es tracti d'un contingut de valor, que aporti a l'usuari més informació d'utilitat sobre el producte o servei en què es basa l'oferta.
Igualment, també pots incloure l'oferta en un post promocional, que sol ser més curt que una publicació normal i ofereix una introducció ràpida a l'oferta i un call to action atractiu amb el objectiu de dirigir el trànsit al teu landing page, on hi haurà més informació.
Perquè la campanya d'email màrqueting sigui efectiva en aquest tipus de campanyes és especialment important la segmentació de les llistes d'enviament de mailing, ja que es rep un volum molt alt de mailings i, per destacar, és imprescindible que el receptor se senti identificat o pugui tenir un interès previ en la nostra oferta.
Ara que ja has llançat la teva campanya el pas més important és tornar a revisar els objectius i valorar si s'han complert o no.
Mesurar els resultats, de fet, és la part més important de la campanya, perquè és el que determinarà si ha funcionat, què has de millorar i, en definitiva, el resultat final de tot el teu esforç.
Per poder mesurar correctament els resultats hauries de tenir en compte la analítica digital en la estrategia de tu empresa y, muy especialmente, cuáles son los KPIs que deberías medir, teniendo en cuenta cuáles son los KPIs básicos en marketing digital.
Un cop realitzada la mesura dels resultats només quedarà prendre nota del que no ha funcionat per millorar-lo en la següent campanya de la següent Nadal.
Hem solucionat alguna de les teves dubtes com a responsable de màrqueting? Si no és així envia'ns la teva pregunta i et donarem resposta amb un article especialment pensat per a tu. gràcies a la nostra campanya #askdigitalmakers.
I si t'ha semblat interessant et convidem a subscriure't a la nostra newsletter per rebre cada setmana els nostres articles centrats en donar resposta a responsables de màrqueting.