A DigitalMakers sabem que les xarxes socials són una de les eines més potents de màrqueting
que tenim com a empresa i per això et volem compartir la nostra resposta a una pregunta que
segur que moltes vegades t’has fet: “a quina xarxa social ha d’estar la meva empresa?”
La resposta és molt simple: has d’estar present a les xarxes socials on estigui el teu client.
Si el teu client és un particular i està a Facebook, serà recomanable que la teva empresa
estigui a Facebook.
Si el teu client és una empresa i tu et dirigeixes al B2B, hauràs d’estar a Linkedin perquè puguis
establir contactes personals i directes amb els prenedors de decisions.
Estableix el teu buyer persona
Aquesta resposta aparentment tan senzilla que t’hem donat, però, implica una feina una mica
més complexa que és la d’establir qui és el teu client ideal, és a dir, el teu buyer persona.
Per fer-ho, a DigitalMakers treballem amb el mapa d’empatia digital, una eina de
màrqueting que ens permet entendre millor qui són els nostres clients potencials.
Com a responsable de màrqueting i comunicació de la teva empresa, saps que quan
desenvolupes el perfil del teu buyer persona, no només has d’incloure dades genèriques com
ara “em dirigeixo a empreses” o a “particulars”, sinó que has d’anar molt més enllà.
Defineix l’edat, el sexe, la formació o els interessos del teu client ideal, i també altres
informacions com ara quin buscador fa servir.
També pots investigar a quines xarxes socials està present (en el seu temps d’oci i
professionalment, per dirigir-t’hi de manera diferent), quins canals fa servir (televisió, ràdio,
diaris) o a través de quin dispositiu navega (tauleta, mòbil, PC).
Un cop tens totes aquestes dades definides, pensa quin problema té i què necessita que li
solucionis, ja que serà a través d’aquest problema que podràs accedir a ell i establir-hi una
“relació”.
Al nostre blog vam parlar amb més profunditat del mapa d’empatia digital en aquest article, i
et recomanem que el tornis a llegir perquè et pot ser molt útil.
Perquè tinguis aquest “retrat robot” del teu buyer persona el més present possible, des de
DigitalMakers et recomanem que t’imprimeixis les preguntes de la imatge i que fins i tot creïs
una descripció acompanyada d’una foto del teu client ideal.
Així el tindràs present en cada estratègia que planegis dirigida a aquest client!
Les xarxes més especialitzades
Per tot això, la resposta a la pregunta “a quina xarxa social ha d’estar la meva empresa” no pot
ser una de sola.
La resposta l’has de trobar tu i el teu equip segons el tipus de client a qui us dirigiu.
Un últim consell: a banda de les xarxes socials més conegudes i massives, n’hi ha d’altres més
especialitzades en sectors concrets com ara Behance que poden ser-te molt beneficioses si el
teu client ideal és allà.
Descobreix-les i treu-los partit!
T’ha agradat aquest article?
Vols rebre periòdicament contingut interessant?
Subscriu-te al nostre blog aquí i comença la transformació digital de la teva empresa de la mà
de DigitalMakers.