Blog DigitalMakers - Transformació Digital, Marketing Digital i Desenvolupament web

Com crear una web corporativa perfecta?

Written by Oriol Escofet | 16/06/2020 12:04:00

En aquest article et volem parlar sobre alguns aspectes que has de tenir en compte a l’hora de crear una web corporativa perfecta i donar-te alguns consells perquè aconsegueixis que la pàgina de la teva empresa pugui impactar positivament en el compte de resultats del teu negoci.

Com bé saps, la web corporativa és un dels grans reptes per a qualsevol empresa quan es parla d'estratègia digital. Al cap i a la fi, la web no deixa de ser una porta d'entrada, un lloc on explicar qui ets, quins serveis o productes ofereixes, generar leads, informar el teu buyer persona de com pot contactar amb tu, etc.

És habitual que en les empreses hi hagi hores de reflexió a l'hora d'elegir CMS, de conceptualitzar la web, ordenar la informació, buscar el millor disseny, etc. De fet com ja et vam explicar, la web és una eina que està viva i requereix constants iteracions i millores, orientades sempre d'acord amb l'analítica, a la consecució dels teus objectius i a l'experiència d'usuari.

 

 

Per tant i per ajudar-te en totes aquestes "discussions" que de ben segur has tingut, des de Digitalmakers et volem deixar alguns consells de temes importants que has de pensar a l'hora de crear o redissenyar la teva pàgina corporativa:


1- Primer impacte.
Com passa amb d’altres camps de la vida, el primer impacte sempre és important. El buyer persona només arribar a la pàgina ha de saber immediatament, en els 2 primers segons, quina és la proposta de valor de l'empresa. Per tant posar una frase en gran on l’expliquis amb poques paraules, t’ajudarà a captar la seva atenció.


2- Aspecte.
Seguint amb el condicionant de les primeres impressions i l'impacte visual, com és evident un altre element important és el disseny gràfic. Que sigui atractiu, cuidat i actual, són aspectes que es valoren i generen un efecte halo sobre la imatge que el client percebrà de l'empresa.

És a dir, el teu objectiu ha de ser que quan un buyer persona arribi a la nostra web, en els primers segons ja respiri qui ets a partir dels elements gràfics i sàpiga quina proposta de valor presentes. Si aconsegueixes que la impressió sigui positiva, probablement aconseguiràs que hi passi estona llegint la informació que li presentes. I això ens porta al tercer punt.


3- Estructura.

L'aspecte és important per a generar atracció, però no hem d'oblidar que al final un possible futur client entra a la teva web corporativa buscant una informació, i generalment en un món tan immediat i amb tanta informació com el d'internet, els usuaris tenim el costum de què si no la trobem ràpid, marxem a un altre lloc. Per tant l'estructura és vital per a generar una bona experiència a l'usuari. L’arbre de continguts dependrà de l’empresa, però pots començar amb una estructura bàsica similar a: Qui som? Que oferim? I afegir una forma de contacte. I a partir d'aquí personalitzar-la amb tot allò que creguis rellevant. Fes-te la pregunta "Que busca el meu buyer persona?" Pot ajudar-te a estructurar de forma que aportis valor i generis una bona experiencia.


4 - Contingut.

Ja has atret l'usuari, has aconseguit que trobi el contingut i ara que? Doncs és imprescindible oferir un contingut rellevant, li has de parlar al seu idioma, amb textos curts, ben explicats i a poder ser suportats per elements multimèdia com poden ser imatges i vídeos. Un bon punt a l'hora de generar els continguts és tenir en compte el buyer journey, saber en quina etapa es troba el teu usuari, t'ajudarà a oferir-li el que necessita.


5 -
Interacció.
Si hem complert els 4 primers passos, tens bones opcions de què també s'aconsegueixi aquest cinquè, que no és un altre que aconseguir que l’usuari tingui la possibilitat de vincular-se fàcilment a l'empresa i mantenir-ne el contacte amb el mitjà que se senti més còmode (xarxes socials – linkedin, twitter, instagram, youtube, etc-, mailing). Per tant posar CTA’s, vies de contacte, xarxes, etc.. Convertirà un usuari anònim en una persona amb qui podràs mantenir contacte.

 

 

6 - Leads.
I perquè serveixen aquestes interaccions? L'objectiu de fons, és aconseguir impactar unes 10 vegades en el buyer persona. Sempre amb contingut de rellevància per a ell, de forma que finalment quan li sorgeixi la necessitat de comprar o adquirir un servei et tingui present i et contacti. Utilitzar estratègies inbound t'ajudarà a mantenir aquests impactes i augmentarà les opcions de què acaben convertint-se en clients.

Per últim, acabar amb dos consells més:

 

7 - Pàgina de Casos d'èxit o Testimonis.
Si és possible, afegir una pàgina de testimonis o de casos d'èxit al teu web, t'ajudarà a dona credibilitat i notorietat. És una forma de no només pots explicar el que fas, sinó també mostrar-ho.

 

8- Google.
La cerca orgànica és una de les fonts per les quals obtenir visitants. Els usuaris cerquen a Google i el cercador els envia al web, per tant treballar el SEO, és a dir posicionar bé la web per facilitar que els usuaris et puguin trobar, és un dels temes claus que has de tenir sobre la taula cada cop que preparis nous continguts.

 

 

I fins aquí, esperem que aquests consells t'ajudin a entendre els elements sobre els quals posar focus a l'hora de treballar la teva web corporativa, com hem comentat, al seu una eina viva d'iteració constant sempre hi haurà nous punts en el que treballar, però si tens ven clars aquests vuit, ja hi tindràs molt de fet.

Per acabar, com sempre et diem, si consideres que et podem ajudar en alguna cosa, pots contactar amb nosaltres. Estarem encantats de respondre't.