Com a responsable de màrqueting saps que mai no has de menysprear cap eina de comunicació amb el client, i menys si aquesta t’ajuda a convertir les oportunitats de venda que se’t presenten.
En un món on es prenen decisions en pocs minuts i on els compradors poden accedir a una gran quantitat d’informació, donar resposta ràpida a qualsevol dubte que li pugui sorgir a un client és de gran importància. Segons un estudi de Harvard, el 95% de les decisions de compra les prenem de manera inconscient, i factors com oferir un contacte proper, personalitzat i àgil tenen un gran impacte emocional sobre el buyer persona, fent que ens vegi amb millors ulls.
Precisament en la línia d’aplicacions que faciliten una atenció al client immediata, et presentem WhatsApp Business.
Quantes vegades utilitzes WhatsApp al dia? Probablement moltes. I el teu buyer persona? Segurament també. De fet, segons la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), més del 60% dels ciutadans de l’estat utilitza serveis de missatgeria instantània cada dia, mentre que només un 25% utilitza el telèfon mòbil per fer trucades.
Per facilitar l’atenció al client mitjançant la missatgeria instantània, WhatsApp va llançar el 2018 WhatsApp Business, una aplicació pensada principalment per a pimes i destinada a l’atenció al client. Parlar amb el teu buyer persona en una aplicació on se sent còmode, amb un llenguatge proper, enviant àudios, vídeos o emoji que generen una experiència amigable i càlida, és una excel·lent manera de donar-li la confiança suficient perquè acabi utilitzant els serveis de l’empresa o comprant els seus productes.
El funcionament de WhatsApp Business és senzill, pràcticament igual que el WhatsApp que tots coneixem. Tot i això, hi ha alguns punts clau a tenir en compte. Des de DigitalMakers te’ls resumim a continuació:
Important: un usuari només rebrà missatges d’una llista de difusió si té guardat el número de WhatsApp entre els seus contactes. Inclou en la teva estratègia la recomanació que t’escriguin primer, així podran rebre les teves comunicacions.
WhatsApp Business és una eina senzilla i potent per a responsables de màrqueting que vulguin oferir una atenció propera, immediata i ordenada als seus clients, millorant la seva experiència i augmentant les possibilitats de conversió.
Si tens algun altre dubte que puguem resoldre, pregunta’ns el que necessitis! Amb el nostre repte #askdigitalmakers pots enviar-nos qualsevol pregunta i ens comprometem a respondre’t a través d’un article al nostre blog. Anima’t, t’esperem!
I, si vols estar al dia dels nostres últims articles, et convidem a subscriure’t al nostre blog.