Com a responsable de màrqueting saps que mai has de desestimar cap eina de comunicació amb el client i menys si aquesta t'ajuda a convertir les oportunitats de venda que se't presenten.
En un món on es prenen decisions en pocs minuts i on els compradors poden accedir a una gran quantitat d'informació, donar resposta ràpida a qualsevol dubte que li pugui sorgir a un client és de gran importància. Segons un estudi de Harvard, el 95% de les decisions de compra les prenem de forma inconscient, i factors com oferir un contacte proper, personalitzat i àgil, tenen un gran impacte emocional sobre el buyer persona, fent que ens vegi amb millors ulls.
Precisament en la línia d’aplicacions que faciliten una atenció al client immediata, et presentem WhatsApp Business.
WhatsApp Business
Quàntes vegades utilitzes el Whatsapp al dia? Probablement moltes. I el teu buyer persona? Estic convençut que també. De fet, segons la Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia (CNMC), més d'un 60% de ciutadans de l'estat utilitza serveis de missatgeria instantània cada dia, mentre que només un 25% utilitza el telèfon mòbil per a fer trucades.
En la línia de facilitar l'atenció al client mitjançant la missatgeria instantània, WhatsApp va treure al mercat el 2018, WhatsApp Business, una aplicació pensada fonamentalment per a pimes i destinada a l'atenció al client. Poder parlar amb el teu buyer persona utilitzant una aplicació propera a ell, on si sent còmode, poder-t'hi dirigir amb un llenguatge proper, poder enviar àudios, vídeos o Emojis, que generen una experiència amigable i càlida, és una molt bona manera de donar-li el punt de confiança suficient perquè acabi utilitzant els serveis de l'empresa o comprant els seus productes.
Com funciona WhatsApp Business?
El funcionament del WhatsApp Business és molt senzill, pràcticament no canvia respecte a la manera de funcionar del WhatsApp que tots coneixem. Però sí que hi ha una sèrie de coses a tenir en compte. Des de DigitalMakers te les resumim en aquests punts:
-
Un número de telèfon per l'aplicació
Per gestionar WhatsApp Business necessites un número de telèfon per l'aplicació, no el pots compartir amb el teu WhatsApp personal. -
Configuració de les dades bàsiques de l’empresa
Un cop descarregada i instal·lada l'aplicació podràs configurar les dades bàsiques de l'empresa, posar-hi una foto o logo, una descripció, l'horari laboral, pàgina web i adreça, fes-ho amb cura, és la carta de presentació del teu negoci.
-
Configuració de missatges de benvinguda i d'absència automàtics
Un avantatge que permet l'aplicació és configurar missatges de benvinguda i d'absència que s'envien automàticament. El missatge de benvinguda et permet fer una recepció amigable i instantània quan un client et diu alguna cosa; pots aprofitar per saludar-lo, agrair-li el missatge i informar-lo d’un temps de resposta aproximat. El missatge d'absència el pots configurar perquè s'enviï, per exemple, fora de l'horari laboral, en aquest cas pots informar al client del teu horari i donar-li una idea de quan rebrà la teva resposta.
-
Ordenació per etiquetes i segmentacions
Pots afegir etiquetes i segmentacions que et permetin ordenar els teus xats i clients en funció del tipus de peticions que et facin, això et permetrà tenir un espai de treball més ordenat. -
Creació de llistes de difusió
Les llistes tenen un màxim de 256 usuaris i et permeten enviar missatges publicitaris o d'interès pels teus clients que rebran de forma individual, sense saber que formen part d'una llista. Per aquest motiu t'aconsellem que malgrat que els missatges siguin enviats a un grup, els hi donis un llenguatge proper.
Important: un usuari que formi part d'una llista de difusió només rebrà el teu missatge si té afegit entre els seus contactes el número de telèfon del Whatsapp, per tant t'aconsellem que en la teva estratègia incloguis sempre la recomanació als teus clients que t'escriguin ells primer. D'aquesta manera t'inclouran entre els seus contactes i els podràs impactar amb les llistes.
-
Permet fer un catàleg de productes
WhatsApp Business et permet fer un catàleg de productes, aprofita-ho per facilitar informació al teu buyer persona, segur que agraeix tenir-la. -
Importància del tema legal
Tingues en compte sempre el tema legal, tracta amb responsabilitat les dades dels teus clients, no els saturis a missatges, fent un ús racional i responsable de l'eina, segur que t'ajudarà a aconseguir els teus objectius d’empresa.
I si tens alguna pregunta més que puguem resoldre't, pregunta'ns el que necessitis!! Amb el nostre repte #askdigitalmakers, com a responsable de màrqueting pots preguntar-nos qualsevol dubte que no hagis pogut resoldre i nosaltres ens comprometem a donar-te resposta a través d'un article al nostre blog. Anima't i pregunta'ns el que necessitis!! T'esperem!
I, si vols estar al dia dels nostres últims articles, et convidem a subscriu-re't al nostre blog.