Què significa una implementació exitosa de CRM?

Oriol Quintana i Pasqual Flores 07 de febr. 2023 2 minuts de lectura
Spread the love

La implementació d'un CRM amb èxit pot aportar grans beneficis a la companyia com maximitzar les possibilitats d'aconseguir l'objectiu. Descobreix tots els detalls de què significa una bona implementació.

Comptar amb un CRM, un gestor de relació amb els clients, és un fet cada cop més habitual en moltes organitzacions. Perquè això funcioni, cal fer el que a DigitalMakers coneixem com una implementació de CRM amb èxit. En termes generals, és aquella que aconsegueix que el gestor de relació amb els clients estigui en el dia a dia de l'equip humà de la companyia, donant resposta a les necessitats dels departaments de màrqueting, de vendes i de postvenda.

Quan això passa, es pot dir que el CRM està perfectament integrat als diferents processos de la companyia. Per posar un cas que exemplifiqui el que hem comentat, el principal objectiu del departament de màrqueting és l'atracció de leads. Com s'aconsegueixen? Poden ser amb articles de bloc, publicitat pagada a xarxes socials o amb l'enviament de correus electrònics. Amb una bona integració, es poden afegir altres possibles vies d'atracció de leads que provenen d'altres departaments, com el de vendes, com aquells contactes que van iniciar un procés de compra, però la venda mai no es va acabar tancant.

Sigui quin sigui el procés i el departament del qual parlem, el més important és que el CRM doni resposta i que serveixi per poder obtenir informació rellevant com la previsió de vendes o quin és el canal d'origen que més oportunitats de vendes està generant. Aquest gestor ha d'estar perfectament integrat i formar part de la rutina diària de l'equip humà, entenent-se com una altra eina més com el correu electrònic o el navegador d'internet.

Si això es dóna així, podem afirmar que el CRM està perfectament integrat i una integració amb èxit servirà per maximitzar les possibilitats que l'empresa aconsegueixi més fàcilment els seus objectius.


La manca d'ús, un escull a evitar

Un CRM en una empresa que té uns objectius ben definits i un pla degudament traçat per aconseguir-los serà entès com una eina que dóna suport a aquests objectius i maximitza les opcions de la companyia per aconseguir-los. En canvi, quan aquesta mentalitat no és així, un gestor de relació amb els clients es pot convertir en una eina de poc ús i que, en conseqüència, no estigui aportant cap solució en els processos.

Si aquest no està implementat de manera correcta en una empresa, l'equip humà no l'usarà a la rutina i no donarà resposta a cap de les vostres necessitats diàries. Encara més, pot ser fins i tot un problema ja que els dirigents de l'empresa poden exigir registrar l'activitat en un CRM i que aquesta activitat es vagi integrant de manera manual fent perdre temps als treballadors si no s'ha anat actualitzant de manera recurrent.

Si la implementació del CRM en una companyia és exitosa, els treballadors tenen tota la informació al moment i de manera detallada dels departaments de màrqueting, de vendes i de postvendes. En cas que hi hagi mancances en aquest procés d'implementació, el CRM serà considerat com una eina més, sense cap valor afegit i caurà en desús.

I vosaltres, considereu que el vostre CRM està ben implementat a la vostra organització o encara hi ha feina pendent per maximitzar les possibilitats d'aconseguir l'objectiu fixat?

 

¿Vols que t'ajudem a implementar el teu CRM? Parla amb nosaltres.

 

Topics: digitalmakers, HubSpot, CRM Manager

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Oriol Quintana i Pasqual Flores
Oriol i Pasqual treballen col·laborativament creant contingut útil per les empreses. Específicament contingut relacionat amb el CRM HubSpot: necessitats, beneficis, ús, dificultats, implantació i bones pràctiques. L'Oriol exerceix de redactor i en Pasqual d'expert.
Spread the love
Nueva llamada a la acción