Les xarxes socials s'han convertit en una poderosa eina i cada vegada tenen més usuaris amb diferents perfils. Han canviat la forma en què ens comuniquem amb la gent i obtenim informació, així com la manera en què podem vendre productes i serveis. És per això que en aquest article volem parlar-te del Social Selling, una manera d'utilitzar les xarxes socials com a eina de venda.
El client de l'actualitat és una persona que investiga abans de realitzar una compra: entra a internet, fòrums, llegeix reviews i comentaris, i això fa que, com a empresa, no estiguem davant d'ell per poder assessorar al client. Alhora, també s'han incorporat noves maneres de trobar clients potencials i poder arribar a més públic.
Abans de l'auge de les xarxes socials, havien altres maneres de vendre: vendes porta a porta, vendes telefòniques, cadenes de correu, ... Avui en dia, això ha quedat obsolet, fins i tot, segons un estudi, el 90% de les persones que prenen decisions en les empreses afirmen no respondre ni trucades ni correus i els clients potencials només responen activa i freqüentment als missatges curts enviats a través de les xarxes socials.
Què és el Social Selling?
El Social Selling consisteix a utilitzar les xarxes socials amb fins comercials per aconseguir vendes de productes o serveis, tant en negocis B2B com B2C. D'aquesta manera, crearem contingut destinat no només a trobar, atreure i fomentar relacions amb clients de manera personal, sinó també a formar una imatge positiva de l'empresa.
Encara que potser aquest concepte no et sigui familiar, qualsevol usuari de xarxes socials probablement hagi fet social selling sense conèixer aquesta idea, encara que no hem d'interpretar com venda directa, fer publicitat ni spamear en xarxes socials. Bàsicament són eines socials online que et permetran el conèixer als teus clients i així abordar millor les seves necessitats.
El Social Selling té 4 pilars principals per dur a terme una bona estratègia de Social Selling:
- Objectius: descriu i defineix quina és la meta que persegueixes.
- Públic objectiu o target: determina a qui va dirigit el teu producte o servei.
- Contingut de qualitat: crea contingut que sigui útil i interessant, relacionat amb la teva estratègia. Fins i tot pots compartir contingut d'altres professionals.
- Aconseguir engagement: persegueix l'aconseguir una relació estable, duradora i de confiança, centrant-te en el client i no en vendre.
Per què utilitzar Social Selling?
El Social Selling va ser creat com un instrument per construir una millor i més connectada relació amb els teus clients, tenint com a objectiu el conèixer-los i establir millors experiències per a ells, així com productes i serveis millorats, que et permetran augmentar les vendes.
Encara que aquest és el seu major benefici, no vol dir que no tingui més d'ells. Alguns dels beneficis més notables de fer Social Selling són:
-
Reduir el cicle de vendes
Les eines i converses en xarxes socials et permeten monitoritzar i conèixer millor als teus leads, reduint el temps d'investigació de el client i generant valor afegit per a ells.
-
Vinculació amb el client i generació de leads
El 56% dels usuaris se sent més vinculat amb aquelles empreses que estan activament involucrades en xarxes socials i reaccionen als seus comentaris. El Social Selling permet connectar amb els clients fins i tot abans d'iniciar qualsevol contacte directe amb ell ia més permet que la comunicació personal generi un nexe potent entre client i marca. A l'oferir contingut de qualitat, augmenten les possibilitats de fidelitzar el client.
-
Augment de la reputació en línia i extensió de la marca
Una clau essencial de l'Social Selling és el seu poder per potenciar la teva branding, podent arribar a un major públic i augmentant la teva àrea d'influència.
-
Optimitza les vendes en línia i inline
Encara que la teva empresa no compta amb una pàgina de comerç electrònic, una bona estratègia de social selling t'ajudarà a posicionar la teva web i a optimitzar les teves vendes offline. I si comptes amb comerç electrònic, pot ser una eina que t'ajudi a millorar les vendes.
Com fer un bon Social Selling
Ara que ja coneixes, què és i les virtuts de l'Social Selling, segurament et preguntis com poder arribar a fer Social Selling de manera correcta. A continuació et donem alguns consells perquè puguis fer-ho:
-
Escolta als teus clients
Conèixer al teu client i que necessita et permetrà oferir-li un millor servei. Monitoritza les xarxes socials et permetrà captar clients potencials amb més eficàcia.
-
Genera confiança
Quan es realitza una compra, el client busca que aquesta transacció sigui segura: protecció de dades, segells de qualitat, normatives legals, ... És una inversió que et valdrà la pena i generarà confiança en el client.
-
Optimitza el teu perfil
El teu perfil és la teva carta de presentació, ja sigui corporatiu o personal, i per això ha d'estar ben feta i optimitzada: una bona foto, url personalitzades.
-
Compartir contingut de qualitat
Utilitza les teves xarxes socials per compartir contingut de qualitat, fent-te així més visible en els cercadors i generant un major engagement.
-
Coherència entre perfils
Si tens diferents comptes en xarxes socials, hauries d'intentar mantenir una coherència entre ells.
-
Formació constant
En el món digital, l'estar desactualitzat et pot passar factura. Intenta estar atent a les novetats i no quedar-te endarrerit.
-
No esperis resultats immediats
El Social Selling no està pensat per ser una eina de resultats imminents. Aquest persegueix el aconseguir objectius a mitjà i llarg termini, tot i que l'espera valdrà la pena.
-
Optimitza recursos
Pots valer-te de l'ampli ventall d'eines en línia que existeixen per gestionar les teves xarxes socials. Fins i tot hi ha tasques que pots automatitzar, que t'ajudaran a optimitzar el teu temps.
Ara que ja coneixes que és el Social Selling i com pots beneficiar del seu ús, esperem que hi hagi aclarit els teus possibles dubtes sobre aquest tema. Si tot i així t'ha quedat alguna qüestió pel camí, recorda que seguim amb la nostra iniciativa de #askdigitalmakers, on intentarem resoldre-les en posteriors articles.