El nostre equip de desenvolupament de negoci ha analitzat els quatre principals motius que porten a les empreses a implementar un CRM. Aquí compartim amb tu les conclusions.
Els quatre principals motius que porten a les empreses a implementar un CRM són:
- Guanyar control del negoci des de vendes
- Monitorar l'activitat comercial
- Atracció de nous clients per nous canals
- Centralitzar totes les dades en una única plataforma.
Et sents identificat amb algun d'aquests motius?
Anem punt a punt
Motiu #1. Guanyar control del negoci des de vendes
Encara que gestionar un negoci és complex, mentre les vendes continuen fluint, tot es pot corregir, tot va endavant, tot és possible. Les vendes són el cor de l'empresa, el seu batec fa circular la sang a tots els extrems de l'organisme corporatiu.
Quan tenim un procés de vendes eficient i alineat amb els objectius de l'empresa, és el moment de posar focus a millorar operacions i finances.
Si cometem l'error de fer-lo al revés, primer millorem operacions o finances, correm el risc de quedar-nos sense reg sanguini i haver de tancar l'empresa.
I tu? Et sents satisfet amb l'eficiència del teu procés de vendes?
Motiu #2. Monitorar l'activitat comercial
Per a millorar, cal mesurar. El que no es mesura, no es pot millorar.
Sovint, ens arriben empreses on han incorporat un nou responsable de vendes amb l'encàrrec de guanyar eficiència.
Aquest nou director comercial, es planteja algunes preguntes com quants clients té la meva empresa? Quants contactes tenim en la base de dades? Quants contactes nous prospectem per setmana? Quantes reunions celebrem al mes? Quants pressupostos hem lliurat l'últim any i quants hem guanyat? Quant triguem a respondre una petició de compra? Quin és el tiquet mitjà? De quines fonts venen les oportunitats de negoci?, i un llarg etcètera.
Per a poder respondre a aquestes preguntes és necessari monitorar l'activitat.
La resposta a aquestes preguntes, en temps real i de fàcil accés, és clau per a prendre decisions de millora de tot el procés de vendes.
I tu? Ja estàs monitorant l'activitat comercial?
Motiu #3. Atracció de nous clients per nous canals
Els canals de venda s'han diversificat. No ho hem pogut evitar, ha succeït.
Els clients compren de manera diferent. Les empreses que abans esperaven que un comercial passés per la porta a vendre material d'oficina, ja no s'esperen, busquen per Internet, comparen i compren. Aquest fet ha succeït i continua succeint cada dia. És imparable.
I quan parlem d'Internet, parlem d'una gran atomització dels impactes que porten a un comprador a executar la compra.
Intervenen molts impactes en el viatge de compra. Uns elements com Instagram, PodCast, Influencers, etc., porten a un possible comprador a prendre consciència sobre una possible manera de resoldre una de les seves necessitats. Uns altres com a blogs, YouTube, Google, etc. el porten a considerar quins de les opcions possibles és la que millor solució el seu problema concret, i finalment els e-commerce, els webs corporatius, la interacció humana, etc., porten al comprador a prendre la decisió de compra.
Ser on el comprador està és una obligació.
I tu? Ja estàs gestionant els canals on el teu comprador interactua?
Motiu #4. Centralitzar totes les dades en una única plataforma
És un problema comú.
Cada comercial té el seu Excel amb els seus contactes, els contactes que arriben per la pàgina web els té la responsable de màrqueting, els contactes de la fira passada en un document perdut, els clients en el programa de facturació i un llarg etcètera de repositoris de dades incontrolades i sense possibilitat d'explotar-los.
Centralitzar les dades és una obligació.
I no sols les dades de contacte, sinó també qualsevol interacció (una crida, un correu, una reunió, emplenar un formulari, etc.) ha de ser registrada de manera automàtica.
Quan les dades estan centralitzades i es poden consultar de manera creuada, es pot respondre a preguntes clau com de quina font venen els teus contactes nous?, quina font genera més oportunitats de negoci?, quin comercial prospecta millor?, quin comercial tanca els tractes més ràpid?, quin producte es va vendre millor l'any passat?, quin és el temps mitjà de venda?, etcètera.
I tu?, Ja tens totes les dades centralitzades?
Beneficis inesperats en implementar un CRM
Els motius descrits són els detonants pels quals hem observat que les empreses acudeixen a DigitalMakers per a implementar un CRM. Però hi ha molts beneficis inesperats que sorprenen els nostres clients, alguns d'ells són:
- Més agilitat en organitzar reunions. Amb un sol clic, els compradors veuen la disponibilitat dels comercials i reserven reunió amb ells. L'agenda dels comercials s'emplena sola! Sense correus a dalt i a baix, fantàstic.
- Tot en un. Accedint a una sola eina, l'equip de màrqueting té totes les seves necessitats a l'abast (blog, website, landings, mailing, Ads, social, analytics, etc.), el mateix succeeix amb l'equip de vendes (contactes, empreses, oportunitats, previsió de vendes, tasques, documentació i contractes, etc.). La sensació és de tenir-ho tot a l'abast d'un clic, sensacional.
- Decisions més analítiques. Heu estat alguna vegada en una reunió on sembla que tot s'enfonsa per què algú té males sensacions? O al revés, un excés d'optimisme. Les sensacions s'han de gestionar i la millor manera és amb dades.
- Retorn de la inversió. Els processos de màrqueting i vendes, costen esforç i diners. Amb el CRM ben parametritzat, amb una sola ullada, obtenim el cost de l'esforç i el retorn de la inversió.
- Millor gestió en la rotació d'equips. Quan el coneixement i tota la interacció es registren automàticament, es minimitza l'impacte davant una rotació de personal.
Esperem que estigui article t'hagi inspirat. Estarem contents de llegir la teva opinió. Per a més contingut rellevant, subscriu-te al blog i segueix-nos en les xarxes socials.