5 aspectes a tenir en compte per redactar un bon article SEO

Oriol Escofet 13 de març 2020 3 minuts de lectura
Spread the love

Quantes vegades has entrat a Google aquesta setmana per buscar una informació? En quantes ocasions has passat de la primera pàgina de resultats? En quantes has baixat de les cinc primeres entrades? Podem dir que no aparèixer en les primeres posicions en una cerca de Google és equivalent a tenir una tenda física a un carrer on no hi passa ningú. En aquest article et donarem 5 idees de com pots redactar un bon article SEO que t'ajudi a guanyar posicions en les cerques.

 

L'algoritme de Google, el gran desconegut

La importància que te aparèixer en les primeres posicions de Google fa que la gran majoria d'empreses vagin "boges" per ocupar els primers llocs en les cerques, i qui determina qui surt primer? Doncs un algoritme anomenat Panda i que es dedica a qualificar les webs en funció de la qualitat dels seus continguts. I com ho fa? Realment ningú ho sap, la fórmula que utilitza Panda és un misteri com la fórmula de la Coca-Cola, Google és molt curós a l'hora d'explicar el funcionament exacte. A més a més, per si no fos prou, l'algoritme està en constant evolució, per tant el que era bo fa dos anys, pot ser que ara no es tingui en compte i a l'inrevés. Però no tot són notícies negatives, sí que se saben coses d'alguns dels aspectes que té en compte Panda i que ajuden a pujar la puntuació que ens posa, i encara un altre bona notícia, la majoria d'aquests aspectes són de sentit comú i no impliquen coneixements tècnics, a continuació te n'expliquem cinc.

 

1. Pensa en el teu buyer persona

Des de Digitalmakers sempre et remarquem la importància de fer-ho, Google també ho considera així. Larry Page un dels creadors del cercador explica "Velocidad y excelencia son dos conceptos centrales para Google". L'objectiu de Google és que els seus usuaris trobin el contingut que busquen de forma ràpida i satisfactòria, per tant a l'hora d'escriure pensa en què busca el teu buyer persona i com ho busca, satisfés les seves necessitats, contesta les seves preguntes i Panda t'ho valorarà.

Hi ha tres elements bàsics a l'hora de redactar que has de tenir en compte. Les paraules clau, el títol i la meta-descripció.

El més important que has de fer és no intentar enganyar. Com dèiem anteriorment, l'usuari vol satisfer una necessitat i Google vol que la vegi satisfeta de forma ràpida i satisfactòria, per tant busca un títol atractiu, una meta-descripció que convidi a llegir i una paraula clau que es correspongui amb el contingut i amb el que el teu buyer persona cerca.

 

2. Inclou enllaços interns i externs

No només de Panda viu Google, també existeix Penguin, que bàsicament és un altre algoritme que està centrat a analitzar enllaços. Fa uns anys Google va decidir valorar positivament la inclusió d'enllaços en els textos, ja que consideraven que donava rellevància el contingut, per tant afegeix enllaços d'interès en els teus articles, facilita l'accés a més informació al teu buyer persona i Google t'ho valorarà, això sí, Penguin també detecta si l'intentes enganyar, no forcis enllaços, ni en compris o et penalitzarà.

 

3. Segueix una jerarquia: utilitza encapçalaments

Com saps, és més fàcil que una informació sigui ben entesa per una persona si segueix una estructura jeràrquica i lògica. En aquest cas els cercadors funcionen com les persones, per tant has de procurar que entenguin ràpidament l'estructura i el contingut del teu article.

Per aconseguir-ho existeixen les etiquetes d'encapçalament. Hi ha 6 nivells d'encapçalament que van des del H1 al H6, sent H1 la mida més gran i H6 la més petita. Generalment utilitzaràs en els teus articles els dos o tres primers nivells, on H1 seria el títol que descriu el tema principal, H2 serien els subtítols o títols de les seccions i el H3 els títols de les subseccions.

 

4. Escriu el “ALT” de les imatges

L'”ALT” de la imatge és un atribut creat per utilitzar com a alternativa a la imatge, de fet "ALT" ve de "text ALTernatiu". Els navegadors el mostren quan no poden carregar una imatge, els programes de lectura que utilitzen les persones amb problemes visuals els utilitzen per "llegir la imatge", i els cercadors l'utilitzen a l’hora d’indexar la imatge. Aquest últim us és el que ens interessa pel SEO, ja que proporcionen indicadors sobre la imatge i el context d'un article.

A l'hora d'escriure l’ALT, pensa en una frase que descrigui la imatge i tingues present introduir la teva paraula clau. No facis un abús de paraules claus, ni les posis aleatòriament, aquesta pràctica està penalitzada per Google, procura posar-ne una i que sempre estigui relacionada amb la imatge i el text que l'envolta.

 

Campanya #askdigitalmakers

 

5. La URL

Els cercadors observen la url del article, és a dir l’adreça, a l'hora de posicionar-lo i és important que ho tinguis en compte. Generalment els gestors de continguts més habituals permeten que la puguis personalitzar, i és convenient que ho facis, et donen una sèrie de petits consells per a fer-ho:

  • En la url del article que escriguis hi ha d'aparèixer la paraula clau
  • Has de tenir en compte la longitud de la url, com més llarga és, menys poder de posicionament té, intenta fer-la curta però sempre amb sentit
  • Utilitza guions per separar les paraules, no una barra baixa
  • Elimina els articles i preposicions de l'URL

Des de Digitalmakers t'animem a incloure aquestes pràctiques en el moment que publiques un article i podràs comprovar que de mica en mica les teves publicacions aniran guanyant posicions a Google.

Per últim et recordem que el posicionament en els cercadors no és una ciència exacta, desconfia d'aquells que t'assegurin aconseguir una bona posició ràpidament. Com t'hem dit, Google sempre acaba penalitzan les males pràctiques, voler créixer massa ràpid pot ser contraproduent.

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Oriol Escofet
Graduat en Multimedia i Màster en experiència d'usuari, l'Oriol és un enamorat de tot el que fa referència al mon on-line, desde desenvolupar pàgines web a editar videos, passant per l'analítica i l'estratègia digital, pensant en l'usuari final per ajudar-lo a que aconsegueixi complir els seus objectius amb eficacia i eficiencia.
Spread the love
Nueva llamada a la acción