10 accions per incrementar les vendes del vostre ecommerce

Jordi Prat 31 de gen. 2020 4 minuts de lectura
Spread the love

En aquest article t'explicarem les 10 accions per incrementar les vendes del vostre ecommerce que, d'acord amb la nostra experiència amb els nostres clients i les seves botigues online, millors resultats tenen.

 

La velocitat del web

Si un punt de la llista és imprescindible treballar és aquest. Estudis recents indiquen que el 65% dels consumidors no dubten a interrompre la seva compra online si, passats 3 segons, el contingut de la web no ha acabat de carregar. (font: Dyn)

Aquesta dada pot semblar alarmista o poc realista, però us podem ben assegurar que la millora del temps de resposta en un ecommerce té un efecte directe en les vendes.

Com podem millorar el temps de resposta llavors? Alguns dels mecanismes per aconseguir una ràpida velocitat de càrrega impliquen reduir el pes de les imatges, carregar de forma asíncrona els fitxers que composen la web i/o escollir un bon proveïdor de hosting.

 

Web no adaptada a mòbil

En l’any 2018 pràcticament la meitat de les primeres cerques de producte ja es realitzaven a través d’un dispositiu mòbil. En una tendència a l’alça, fa entendre quan vital és tenir el vostre ecommerce optimitzat per a dispositius mòbils. Tenir en compte que l'experiència en mòbil no és tan sols adaptar els elements per una pantalla petita sinó optimitzar la usabilitat.

La dada: El 48% dels clients van començar a buscar primer el producte que van comprar en dispositius mòbils.

(font:
Hubspot statistics)

 

Despeses d’enviament al final

Quan analitzem el procés de compra del nostre buyer persona, hem d’analitzar quina informació vol veure en cada pas del procés i quins punts de dolor té a l’hora de realitzar una compra en el nostre ecommerce. Un dels més habituals sol ser les despeses d’enviament, sobretot en un moment actual on la percepció és que amazon no ens cobra despeses d’enviament, no tenir clar quin cost suposarà la nostra entrega i per tant el preu final pot provocar l’abandonament de la compra en els passos finals.

Penseu que en cas de tenir gastos d'enviament gratuïts a partir d'un import, serà interessant com més aviat millor informar a l'usuari per tal que pugui afegir més producte per tal d'estalviar-se l'enviament.

La dada: El 43% dels usuaris afegeixen un producte a la cistella per no haver de pagar les despeses d’enviament.

(font: Etude UPS/Com Score « Pulse of the Online Shopper)


 

Data d’entrega indeterminada

Enllaçat amb el punt anterior i també influenciats per la percepció que amazon entrega de forma gratuïta i en tan sols 1 o 2 dies, no informar a l'usuari dels terminis d'entrega fins al final de la comanda li pot ocasionar una molèstia suficient per considerar abandonar la compra que està realitzant.

La dada: El 60% de les cistelles abandonades estan relacionades amb les despeses indirectes ocultes a l’hora d’adquirir un producte, que es consideren massa elevats.

(font: Prestashop)

 

Campanya #askdigitalmakers

 

Productes no disponibles

Pensem que cada usuari que accedeix a visitar un producte del qual no tenim estoc és una venda perduda. Per evitar això hem de revisar de forma periòdica el comportament de compra dels productes d'acord amb la freqüència de compra i el marge que necessitem per reposar l’estoc.

En cas de no disposar de la capacitat tècnica per mantenir sempre l'estoc dels nostres productes, una bona opció és oferir un sistema d'alertes perquè l'usuari registri el seu contacte i el puguem informar tan bon punt tinguem de nou el producte que buscava.

 

Formularis massa extensos

Els formularis de registre massa extensos provoquen un rebuig molt elevat. Sempre tingueu en compte els camps mínims necessaris per portar a terme la transacció i l'enviament, fent ús de la frase feta, menys és més.

Analitzar quins camps són imprescindibles i en cas de recomanar algun camp més, fer-lo opcional i alhora indicar per quin motiu és interessant per a l'usuari emplenar-lo.

Un dels casos que no sempre es valoren és el de no generar factura. En molts casos existeix la possibilitat de tramitar les comandes com a tiquets i en aquests casos no requerirà que demanem pràcticament cap dada a l'usuari, millorant així el problema del formulari.

 

Pocs mètodes de pagament

Si revisem les estadístiques podrem apreciar que hi ha força diversitat a l’hora de realitzar pagaments en els ecommerce espanyols. Les dades més recents indiquen que els 3 mètodes més utilitzats són Paypal 49%, Targetes de dèbit/crèdit 42% i contra reemborsament 5% (font: Stadista)

No disposar de la forma de pagament preferida per l’usuari provoca 1 de cada 2 abandonaments de les cistelles de compra en els ecommerce. 

 

Imatges pobres o massa petites

Tenint en compte que els nostres usuaris no podran veure el producte real, hem d’intentar facilitar la percepció de com serà el producte que rebran amb imatges amb bona qualitat. Qüestions com el color, la mida o els detalls són importants per l’usuari final a l’hora de decidir apostar per realitzar la compra en el nostre ecommerce.

 

Errors 404 en enllaços de Google

En molts casos, naveguem per la nostra botiga online i no ens adonem de quins enllaços s’estan mostrant a Google ni quines pàgines són les millor posicionades. Analitzar les KPI’s ens ajudarà precisament en aquest punt.

Poques coses generen tant rebuig com un enllaç trencat quan el vostre objectiu és comprar un producte o servei. Revisa permanentment els enllaços i redirecciona el que apareixen trencats. Si no disposes d’un producte, sempre és una forma de mostrar un producte relacionat que pugui ser interessant per al nostre buyer persona.

 

No impactar en les cistelles abandonades

És una por recurrent entre els nostres clients quan veuen que els seus ecommerce s'emplenen de cistelles abandonades, tranquils! és habitual i totalment normal. Molts usuaris utilitzen les cistelles de la compra per fer wishlist o per calcular les despeses d'una hipotètica compra, inclús per a fer pressupostos per als seus caps.

Això no vol dir que hàgim de deixar d'impactar-los en la mesura del possible. Una bona manera és oferint (als usuaris que ens han facilitat les dades) descomptes en l'enviament o en el preu dels productes que tenen a la seva cistella. En altres casos, si no tenim dades, podem recorre a les cookies i fer remarketing mostrant anuncis nostres en les webs que visitin després de passar per la nostra botiga online.

És evident que portar més tràfic a la web és important per vendre més, però és innegable que oferir una bona experiència als usuaris que ens visitin ajudarà a millorar la conversió i encara més important, a fidelitzar als nostres clients.

Si t’interessaria llegir més continguts sobre com treballar en el vostre ecommerce per millorar les vendes, subscriu-te al nostre blog per rebre totes les novetats.

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Jordi Prat
Profundament professional i realista, el Jordi és el gestor de projectes i consultor estratègic a DigitalMakers, especialista en marketing que no té por a dir les veritats als clients perque puguin millorar en el seu negoci.
Spread the love
Nueva llamada a la acción