Fa unes setmanes t'expliquem l'eina de seqüències de HubSpot i et vam mostrar els cinc passos necessaris per a elaborar una. En aquest article volem anar una mica més enllà i explicar-te cinc elements que hauràs de configurar en les teves seqüències per a fer-les més efectives.
Com et vam dir en l'anterior article, les seqüències són una eina concebuda per a optimitzar sèries d'emails i tasques que permeten simplificar i millorar el seguiment que es fa a un contacte fins a aconseguir un objectiu determinat, per exemple, agendar una reunió.
Però per a configurar una correctament, no sols és necessari seguir els passos de segmentar correctament el llistat de gent a impactar, comprovar les dades, planificar els passos, crear els missatges i llançar la seqüència com ja vam veure. També és necessari configurar una sèrie d'elements que ajudaran a millorar l'efectivitat de la nostra seqüència i el millor de tot, HubSpot ens ho posen fàcil en la seva eina per a fer-ho.
Te'ls detallem a continuació
- Configurar en cada pas si realitzem un email automatitzat o una tasca.
L'email automatitzat consisteix en una plantilla de correu que pots personalitzar i que s'envia automàticament en el moment que el teu hagis decidit en programar la seqüència. Per contra, les tasques, són un avís que genera automàticament HubSpot, també sobre la base de la teva programació, que et recorda que has de fer alguna cosa, per exemple una crida, una consulta a Linkedin, escriure un correu etc… Una vegada facis la tasca, pots decidir si vols que la seqüència segueixi el seu curs per a aquest contacte, o per contra, vols excloure'l.
Per exemple si programes una tasca de crida, quan la realitzis pot passar que aconsegueixis agendar una reunió amb el contacte. Posteriorment a aquesta tasca, no voldràs que aquest contacte continuï rebent emails de la seqüència amb el que pots excloure'l. Per contra si no aconsegueixes contactar amb ell perquè no agafa el telèfon, si interessa que rebi un correu en el qual li diguis "he intentat contactar amb telèfon però entenc que estàs molt ocupat..." i a partir d'aquí seguir amb el teu missatge. - Les plantilles d'email compten amb l'opció d'introduir tokens que poden ser manuals o automàtics. Per exemple, un token típic és el nom del prospecte o de l'empresa en la qual treballa. Personalitzar la seqüència sempre dóna un valor afegit i HubSpot et facilita aquest treball ja que et permet crear tokens de qualsevol informació que tinguis del contacte per a personalitzar al màxim. I no sols això, també tens l'opció de generar "marcadors" que et permeten, en inscriure un contacte en una seqüència, esmentar-li clients amb els quals has treballat sobre la base del sector del teu prospecte. També per exemple et permeten modificar el servei que ofereix la teva empresa sobre la base de la necessitat que vulguis cobrir.
- Quan un contacte contesta la seqüència o reserva una reunió, automàticament surt de l'automatisme. D'aquesta manera t'assegures que algú que ja ha contestat a la teva seqüència no se li envien més passos. De la mateixa manera que et comentàvem en el punt 1 que pots excloure manualment un contacte, també HubSpot té automatismes programats que exclouen al contacte de la seqüència, per exemple en respondre un email teu, al agendar reunió o també si rebota un correu prèviament enviat.
De totes aquestes situacions pots fer seguiment en l'eina de reporting de HubSpot, de la qual et parlarem en un altre article. - Dies i horari d'enviament. Un altre aspecte important quan parlem d'automatitzacions és fixar els dies i hores d'enviament. En general no ens interessa que un email s'enviï de matinada o que se'ns generi una tasca de crida en diumenge. En aquest punt, HubSpot permet configurar si volem que la seqüència s'executi només en dies laborals i també ens permet configurar l'horari fins i tot personalitzant la zona horària de cada contacte.
En el tema de l'horari realment el que pots configurar és una franja horària i HubSpot utilitza les seves dades per a dins d'aquesta franja enviar en el moment de més taxa d'obertura. - Quan un contacte està en una una seqüència, s'actualitza la propietat “Actualment en seqüència” de HubSpot, d'aquesta manera sempre podràs segmentar entre contactes que estan o han estat en una seqüència i els que no. Això és molt important per a l'equip comercial per a no repetir seqüències o saber al fet que contactes s'han enviat anteriorment.
Tot el registre de correus i accions realitzades amb un contacte com el lògic, queda registrat en el seu timeline amb el que en qualsevol moment podrem accedir a ell, saber quina seqüència se li va enviar i si va tenir resposta.
Amb aquests dos articles sobre seqüències hem volgut animar-te a utilitzar-les en els teus processos de prospecció i donar-te alguns consells sobre com planificar-les, treballar-les i configurar-les. Esperem que et siguin d'ajuda i estarem encantats que comparteixis amb nosaltres les teves impressions.