Com fer que una demo de CRM sigui efectiva

Oriol Quintana i Pasqual Flores 22 de març 2023 2 minuts de lectura
Spread the love

Apostar per una demo de CRM pot ser un bon mètode per conèixer la senzillesa i la potència de l'eina. Però abans de posar-la a prova, cal tenir en compte una sèrie d'aspectes. En el següent article, els repassem per a que la seva aplicació sigui efectiva i ens tregui de dubtes.

Una de les situacions més comunes que una companyia es pot trobar, segons l'experiència de DigitalMakers, és el debat intern de si cal fer una demo d'un CRM, un gestor de relacions amb els clients.

En primer lloc, quan es decideix implementar aquesta tecnologia és realment important tenir ben definides les necessitats a curt, mitjà i llarg termini. Amb necessitats respecte a un CRM ens referim als processos de venda, de màrqueting i de postvenda on la tecnologia pugui ajudar.

Els objectius que s'han de cobrir a curt termini s'han de tenir molt clars, ja que són aquells als quals s'han de trobar solució de manera ràpida. En el moment que s'implanti el CRM, aquests quedaran coberts durant els primers mesos d'aplicació. Diferent succeeix a mitjà i llarg termini, les necessitats del qual s'han de visualitzar, però sense gaires detalls, perquè en tecnologia tot està constantment canviant.

Taula: "Must" i "nice-to-have"

Des de DigitalMakers recomanem fer una petita taula amb tres columnes: necessitats a curt termini, a mitjà termini i a llarg termini. També afegir dues fileres: "must" i "nice-to-have". Un cop emplenades les diferents caselles després d'haver reflexionat, de manera molt visual i senzilla podem fer-nos una idea de les necessitats que té l'empresa: aquelles de necessitat obligada i les que estaria bé cobrir, encara que són opcionals.

Un cop completada la taula, un dels consells és marcar en verd aquelles necessitats que un CRM pot resoldre amb claredat; a taronja, els que presenten més dubtes i s'han de revistar; i en vermell, aquells que no aconseguirà cobrir.
Estàs pensant a implementar un CRM? Parla amb nosaltres i t'ajudarem
Tot seguit i com a segon pas, amb totes aquestes necessitats ja molt clares, és el moment en què, no sempre, té sentit fer una demo. La demo pot ajudar a acabar de donar suport tangible als futurs usuaris i permetre que aquests puguin experimentar en primera persona com serà la seva experiència amb l'aplicació i la usabilitat d'aquesta.

L'aposta recomanada és assegurar-nos que el CRM que escollirem compti amb una empresa sòlida al darrere, amb una cultura d'actualitzacions freqüents i que sempre treballi amb l'objectiu d'anar millorant el producte. Aquest és el cas de HubSpot, amb què treballem des de fa temps.

En diferents ocasions, la demo no cal executar-la. Si és clar que els problemes a curt termini poden ser resolts per un CRM, no cal fer servir una demo. En cas que la companyia, sobretot la Direcció General i els altres departaments implicats, es quedi més tranquil·la en veure que funciona la demo, és important saber com aquesta es pot qualificar d'efectiva.

Pautes per conèixer l'efectivitat

La primera pauta és fitar el temps de la demo. Segons la nostra experiència, considerem que 30 o 45 minuts és temps suficient per treure'n conclusions. No fa falta un gran període de temps. En el cas de CRM HubSpot, només amb aquest temps es pot percebre que és una plataforma molt usable i que la corba d'aprenentatge és molt ràpida. Els usuaris ràpidament se senten còmodes a la plataforma i li poden treure profit.

El segon aspecte que caldria tenir en compte és tenir clares les necessitats a curt termini que s'han de cobrir. El CRM és una barreja entre potència i simplicitat. Per tant, és rellevant a la demo acotar aquells temes que són línies vermelles per poder anar directament a aquest punt que ens interessa solucionar.

Si no, pot haver-hi el risc de mostrar una part del CRM que, encara que pot ser molt útil, no va directament alineada a les necessitats de la companyia a curt termini.

Acotar el temps de la demo i tenir clares les necessitats a curt termini que cal cobrir són els dos punts més rellevants a l'hora d'implementar una demo de CRM. Si es compleixen aquestes pautes, es mostrarà tot el potencial; a més de donar algunes pinzellades de cap on pot arribar un gestor de relació amb els clients.

Estàs pensant a implementar un CRM? Parla amb nosaltres i t'ajudarem

 

Topics: CRM HubSpot, CRM Manager, CRM

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Oriol Quintana i Pasqual Flores
Oriol i Pasqual treballen col·laborativament creant contingut útil per les empreses. Específicament contingut relacionat amb el CRM HubSpot: necessitats, beneficis, ús, dificultats, implantació i bones pràctiques. L'Oriol exerceix de redactor i en Pasqual d'expert.
Spread the love
Nueva llamada a la acción