Parlant de mètriques digitals clau.
Ho admeto.
Si, jo m’he sentit perdut.
Perdut, confós i sobreinformat.
I la sobreinformació, sempre deriva en desinformació. Cap a la pèrdua de focus, al desgast i a caminar en cercles.
No hi donis més voltes. Simplifica.
En els teus informes de mètriques digitals, demana una slide executiva, una slide on només s’hi mostrin les dues mètriques digitals clau. Específicament:
-
Customer Life Time Value (CLTV)
-
Cost Acquisition Customer (CAC)
-
CLTV / CAC
CLTV és el valor en ventes que una empresa pot raonablement esperar d’un client concret.
Per exemple si ets una comercialitzadora elèctrica, i la mitjana de vida d’un client a la teva empresa és de 3 anys, i saps que la factura mitjà mensual és de 40€, podrem dir que el CLTV que podem esperar d’un nou client és de 1.440,00€.
En segon lloc, tenim el CAC, és el cost que implica a la nostra empresa aconseguir un nou client.
Seguint amb l’exemple de la comercialitzadora electrica, si el cost en marketing d’un any és de 40.000€ i en aquest període hem aconseguit 100 clients nous, podem dir que el cost d’adquisició d’un nou client és de 400,00€.
Així doncs, hem de treballar per obtenir un bon rati objectiu CLTV / CAC. Habitualment és que el CLTV sigui 3 vegades superior al CAC.
En l’exemple exposat estarem en un bon rati, específicament 1440,00€ / 400,00€ = 3,6
Conclusió
Concloent, no et deixis confondre per la immensitat de dades que tenim a l’abast, concentrat en el CLTV i el CAC, així passaràs a veure el teu negoci com un flux iteratiu que va endavant de forma constant, i el qual sempre i quan tingui el rati correcte donarà el marge necessari per poder invertir i continuar creixent .
Si vols saber com a DigitalMakers treballem i seguim aquestes mètriques clau amb els nostres clients, no ho dubtis, contacta’ns. Estarem encantats d’atendre’t, escoltar-te i plegats avaluar el teu cas concret.