Blog

Articles que en base a la experiència de DigitalMakers ajuden a les pimes en els seus processos de Transformació Digital, Marketing Digital i Desenvolupament Web

Com preparar una bona presentació en màrqueting

Jordi Prat 25 October, 2019
Spread the love

En aquest article et donarem les millors recomanacions perquè el teu departament de màrqueting generi unes presentacions exitoses.A l'hora de crear una bona presentació pel departament de màrqueting has de tenir en compte diversos punts. El punt més important és tenir present si el contingut s'utilitzarà per fer una presentació en viu o si s'enviarà com a document de consulta.

 

Recomanacions bàsiques en cas de fer una presentació en viu pel teu departament de màrqueting

 

No és un telepronter, és un suport al teu discurs

Un dels errors més freqüents a l'hora de crear una presentació sol ser el del contingut. En una presentació de màrqueting no has d'incloure el teu discurs dins la presentació per dos motius principals:

  • Els teus espectadors perden el focus al trobar el contingut per duplicat en el teu discurs i en la presentació escrita.
  • Perds l'oportunitat de presentar gràfics o fotografies que complementin i reforcin el teu discurs.

La nostra recomanació és que no posis texts extensos en cap diapositiva sinó gràfics o documents que no es poden expressar de paraula.

Crea una plantilla base àgil

Una forma de facilitar la feina al teu equip de màrqueting o comercial és crear una plantilla amb la vostra imatge corporativa. D'aquesta manera, qualsevol membre de l'equip pot utilitzar la base per crear la presentació que necessiti mantenint una imatge coherent amb l'empresa.

En molts casos els responsables de màrqueting ens demanen unes presentacions amb un disseny excel·lent, plenes d'animacions, transicions i tipografies innovadores.

La realitat d'aquests casos és que si el responsable de màrqueting, el comercial o la figura que l'ha de treballar no té uns coneixements elevats sobre l'eina, acaba essent un disseny molest i poc àgil.

La nostra recomanació és buscar un disseny senzill, net i efectiu, que permeti a qualsevol membre de l'equip poder fer servir la base sense comprometre el disseny concebut.

La tipografia, aquell gran enemic

En el sector del disseny es diu que una bona tipografia arregla un mal disseny. En aquest cas, una tipografia ens pot generar molts mals de cap si el document el volem treballar amb el nostre equip.

En el cas de les presentacions, les fonts que s'utilitzen han d'estar instal·lades en cada ordinador on la volem visualitzar, en cas que no estigui instal·lada, el programa farà servir una font per defecte trencant així tot el disseny.

La nostra recomanació és fer servir les fonts que venen preinstal·lades en el sistema operatiu (Georgia, Verdana, Arial, Tahoma, Times New Roman o Trebuchet).

Una imatge val més que mil paraules

És important no saturar d'informació els teus espectadors, ni fer presentacions molt extenses. Si tens en compte l'objectiu de la presentació, de ben segur sabràs destriar aquella informació atòmica imprescindible, de la que és més redundant.

La nostra recomanació és que et posis en el lloc del buyer persona mentre conceptualitzes la presentació per tal de definir quin és el contingut rellevant que espera obtenir en la teva exposició.

Una animació comporta una gran responsabilitat

A la pregunta sobre si les presentacions haurien de portar animacions, la resposta és: depèn. En el sector digital cada cop més tenim possibilitat de crear animacions de forma més senzilla però cal saber-ho utilitzar amb responsabilitat.

Per altra banda, en molts casos ens trobem presentacions que comencen molt animades però a mesura que avança (probablement per falta de temps) van perdent les animacions i es converteixen en presentacions estàtiques.

La nostra recomanació com diu la frase feta "No pots trobar a faltar quelcom que mai no has tingut". Si no tens la capacitat per crear unes bones animacions, centra't a idear un contingut atraient i ben distribuït abans que intentar fer animacions molt complexes i que no aporten valor.

 

Campanya #askdigitalmakers


Recomanacions bàsiques per una presentació per un document de consulta


La informació és poder

A diferència de la versió per a presentació en viu, en aquest cas necessitaràs exposar tota la informació per escrit perquè no tindràs el suport presencial.

Estructura bé la presentació abans de fer-la i tingues present la duració del document.

Si no tenim presentador, volem un índex

En aquest cas, el document no tindrà un director d'orquestra que marcarà el tempo, per tant, és important que l'usuari pugui conèixer i accedir als continguts a través d'un índex a l'inici de la presentació.

Un PDF no anima la festa

En molts casos la presentació s'ha de compartir en format pdf per tant, totes les animacions i transicions que havies ideat deixaran de tenir sentit. La nostra recomanació és que si ja saps que serà així no dediquis temps a crear animacions que no es podran visualitzar.

On us puc contactar?

L'última recomanació en cas de ser un document a compartir amb el client és que facilitis tot el possible les vostres dades de contacte. La nostra recomanació és que afegeixis la teva web, telèfon, email i xarxes socials de forma molt visible per garantir que l'usuari sàpiga com contactar-vos en una última diapositiva per exemple.

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Jordi Prat
Profundament professional i realista, el Jordi és el gestor de projectes i consultor estratègic a DigitalMakers, especialista en marketing que no té por a dir les veritats als clients perque puguin millorar en el seu negoci.
Spread the love