Si estàs llegint aquest article probablement sigui perquè o bé ja t'has creat el teu propi canal de YouTube d'empresa o, com a mínim, tens alguna intenció de fer-ho. En qualsevol cas la primera cosa que hem de fer per preparar un canal de Youtube d'empresa és parar-nos a estudiar els següents temes. I no faig servir la paraula estudiar de manera aleatòria. Realment darrere dels canals de YouTube amb èxit hi ha moltíssim estudi que, sovint, passa desapercebut donant la sensació que és fàcil triomfar a YouTube.
A continuació vaig a enunciar de manera esquemàtica les preguntes que t'has de fer i les respostes que has d' estudiar, com deia abans, per enfocar millor el teu projecte de canal de YouTube.
Quines paraules clau descriuen el meu canal de YouTube?
Aquest punt és molt important ja que decidirà el rumb de l'contingut de canal. La nostra recomanació seria començar per realitzar un brainstorming de possibles títols per vídeos que se t'acudeixin sobre temes relacionats, d'aquesta manera començaràs a pensar en com respondre les preguntes dels teus vidents potencials i de manera indirecta oferir contingut de valor.
Com puc millorar la retenció d'audiència de la meva canal de YouTube?
En els temps que corren és extremadament complicat mantenir l'atenció de la gent per més d'uns pocs segons, per això els primers segons de nostres vídeos són crítics per enganxar a qui ens estigui veient. Estratègies típiques són prometre algun contingut de molt valor a la fi de el vídeo, en poques paraules oferir alguna cosa a canvi que vegin el vídeo sencer.
Més enllà del contingut, una de les coses que més afecten a la retenció d'audiència és qui està parlant i com ho està fent. Que la cara visible del nostre canal sigui una visitant humà, espontània, transparent i amb carisma és la clau perquè els vídeos funcionin. El temps passa i el públic canvia, s'avorreix aviat, per això el dinamisme en aquest aspecte també és molt important.
Com puc posicionar millor els meus vídeos de YouTube?
Per posicionar els nostres vídeos de YouTube d'una forma òptima haurem de començar per estudiar el nostre entorn a la plataforma. Ara que ja tenim definides les paraules clau de canal les anirem buscant dins el mateix YouTube i revisarem què vídeos han funcionat millor. Ens fixarem en els que tinguin més visites, en els seus títolsi miniatures, descripcions i keywords, i començarem a generar contingut que es pugui relacionar amb aquests vídeos que ja han triomfat.
Si vols aprofundir més en com posicionar millor els teus vídeos de YouTube et recomano el següent article.
Quin material necessito per començar un canal de YouTube?
Sonarà clàssic però el principal material que cal per començar un canal de YouTube són les ganes. Avui dia qualsevol persona té un mòbil capaç de gravar a 1080p amb una qualitat més que decent, en l'únic que podria ser interessant invertir seria il·luminació i àudio.
En el següent article ja vam fer un repàs pels punts més rellevants de cara a gravar vídeos per a empreses.