Què diferencia un ecommerce d’èxit

Silvia Fernàndez 23 de des. 2018 3 minuts de lectura
Spread the love

Com a empresari que acabes d’iniciar el teu projecte online, segur que t’has preguntat què és el que diferencia un ecommerce d’èxit d’un altre que no ho és. Podria ser la quantitat de productes que ofereixis? O el disseny de la pàgina web és un punt clau? O potser el més important és la promoció que facis del teu negoci en línia?

Totes aquestes preguntes són importants, i podrien formar part de la resposta de què diferencia un ecommerce d’èxit, però en un entorn de transformació digital, en què cada vegada més els negocis han de adaptar-se i conèixer als seus clients, s’hauria de diferenciar entre:

  1. Les tres claus essencials a tenir en compte en el model de negoci per diferenciar a un ecommerce d’èxit
  2. Les cinc característiques bàsiques d’un ecommerce per considerar-se de èxit
  3. Les sis actituds i recursos que ha de tenir una persona emprenedora que vulgui que el seu negoci sigui d’èxit.

Claus essencials en el model d’un negoci d’èxit

  1. El negoci ha de ser escalable, flexible i amb capacitat d’adaptació.

    El món dels negocis tradicionals de tota la vida, que no s’adapten als usuaris i que sempre treballen i es mouen de la mateixa manera, ja no és l’actual. Si un ecommerce vol ser rendible i convertir-se en un referent, ha de ser capaç d’adaptar-se a les novetats que vagin sorgint tant en el seu sector com en altres relacionats; ha de ser escalable per anar creixent segons les seves possibilitats i ha de ser flexible per poder equivocar-se i rectificar a temps, ja que el problema no és equivocar-se és no ser flexible per aprendre i rectificar per anar afegint el que funcioni al model de negoci.

  2. L’ecommerce ha de tenir una proposta de valor diferenciada.

    Perquè un negoci online tingui èxit s’ha de diferenciar de la seva competència. Aquesta proposta de valor és important també en els negocis tradicionals però en els negocis en línia es converteix en essencial. A Internet es poden trobar tot tipus de productes, que competeixen de forma ferotge entre ells, per preu o per servei. Si l’ecommerce no es diferencia la competència és tan gran que difícilment podrà subsistir i molt menys ser un ecommerce d’èxit.

  3. És indispensable aportar una bona experiència de client.

    Cal tenir en compte que el client no compararà la seva compra amb una altra realitzada en el mateix sector sinó que ho farà amb la seva experiència d’una altra compra qualsevol, de manera que la competència per proporcionar un record positiu en el client és molt més gran del que podria semblar en un principi. Per això, és vital proporcionar una experiència excel·lent perquè aquest record positiu es relacioni amb la teva marca. No només has de tenir compradors, sinó fans de la teva marca, clients fidels que recomanin la teva marca o el teu ecommerce.

    Una bona eina per potenciar la marca són les xarxes socials, que ben gestionades no solament poden ajudar als negocis a tenir més visibilitat sinó que, a força de crear una comunitat associada a la teva marca, pot arribar a afavorir les vendes, ja que un ecommerce que busqui comunitat, una molt bona experiència d’usuari i que proporcioni una postvenda impecable facilitarà la repetició de la venda.

Característiques bàsiques d’un ecommerce d’èxit

Igualment, perquè un ecommerce sigui un negoci d’èxit ha de tenir les següents característiques:

  1. Ha d’estar sempre disponible i facilitar la immediatesa.

    La web no pot estar caiguda, sempre ha d’estar disponible, actualitzada i ben mantinguda per evitar que quan un client busqui el nostre producte no el trobi o que quan s’hagi decidit a comprar es trobi amb dificultats.

  2. Ha d’estar basat en un model de negoci ben treballat i estudiat.

    Si es fa la botiga en línia sense haver realitzat el treball previ d’estudiar el model de negoci en el qual es sustentarà difícilment es podran establir les estratègies adequades pel bon funcionament de l’ecommerce.

  3. Ha de conèixer molt bé al seu buyer person,

    al client al que li interessa arribar, els seus gustos, on viu, què li interessa i quan, com es defineix, el seu gènere … tot el que pugui saber sobre aquest client ideal ajudarà a poder definir la millor estratègia per apropar-se a ell.

  4. Ha de tenir volum i un nínxol de mercat

    Per una banda, per poder vendre a internet i que el teu producte es converteixi en un producte d’èxit és indispensable tindre un volum alt d’stock per poder donar servei als clients interessants en la seva compra. Igualment, si vols vendre un producte determinat que a tu et apassiona però hi ha molt pocs compradors en potència el nínxol de mercat serà tan petit que no et permetrà que el negoci funcioni.

  5. Ha de ser recurrent.

    Perquè el ecommerce funcioni és essencial que generi vendes recurrents, si les vendes són esporàdiques difícilment serà un ecommerce d’èxit. Per anar bé, a més, és important aconseguir una bona cistella mitjana, encara que el més vital no és només fer que els possibles clients vinguin a la botiga, sinó que no deixin de venir.

Actituds i recursos que ha de tenir una persona emprenedora

Una persona que vulgui ser emprenedora i que vulgui tenir un ecommerce d’èxit ha de:

  • Tenir sort i treballar dur
  • Conèixer bé el seu mercat
  • Tenir determinació per defensar el seu model de negoci
  • Tenir lideratge, en tots els sentits
  • Tenir un bon equip és vital per a l’èxit
  • És imprescindible que tot l’equip es mogui per un projecte comú
  • Ha de envoltar-se de partners que sumin

A DigitalMakers acompanyem a diversos ecommerce per ajudar-los a convertir-se en negocis d’èxit, si vols que ajudem a que el teu ecommerce tingui més visites i acabi convertint més sovint contacta amb nosaltres, avaluarem el teu cas en concret i revisarem les millors estratègies perquè el teu ecommerce es converteixi en un ecommerce d’èxit.

Topics: Blog

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Silvia Fernàndez
Controller & Talent specialist i gestora comercial de projectes digitals, experta en el món del disseny web i el marketing desde fa més de 15 anys, és una enamorada del marketing inbound i del bon tracte amb el client. 
Spread the love
Nueva llamada a la acción