Automatitzar els processos al teu e-commerce és clau per donar un servei als clients i assolir els teus objectius de facturació.
A continuació detallem 10 processos que has automatitzar:
- Generar llistes de productes vistos pel client i informar de forma automàtica a la mateixa, per exemple cada vegada que un d'aquests productes baixi de preu.
- Generar llistes sobre productes comprats i identificar recurrències. Després, per exemple cada dos mesos enviar un recordatori o bé ofertes a l'respecte.
- Generar llistes de clients lleials. Per exemple aquells que han comprat més de 3 vegades imports superiors a 100 €. Els clients lleials s'han de cuidar, hem de enviar-ofertes especials.
- Generar llistes de contactes encara en estadi de pre-venda, és a dir aquells que encara no han comprat però ja s'han descarregat un pdf o s'han subscrit a l'bloc.
- Workflow de benvinguda per quan fan la primera compra i es converteixen en clients.
- Recordatori de carret abandonat per informar el client registrat dels seus carrets no completats.
- Generar llista amb els carrets abandonats amb imports elevats. Per exemple imports superiors a 1.000 €. Aquests s'han de recuperar. Primer podem enviar-los un correu estàndard de recordatori, després una oferta sense càrrec d'enviament, després una oferta especial, etc fins a aconseguir que es consumeix la venda.
- Workflow de "re-engagement". Per exemple generar una llista amb aquells contactes que fa més de 6 mesos que no compren. Estan morts, hem de fer que tornin a comprar.
- Workflow de "replenishment". És a dir, quan estimem que el producte està a punt de consumir-se o caducar.
- Workflow de cross-selling o upselling. Per exemple, ha comprat una samarreta ofereix-li unes esportives
Tots aquests automatismes, un cop implementats, creen trànsit recurrent i qualificat en el nostre comerç electrònic. D'aquesta manera, oferim un millor servei als nostres clients i incrementem el volum de vendes.