7 avantatges de l'outsourcing del teu departament de màrqueting

Silvia Fernàndez 27 de juny 2019 3 minuts de lectura
Spread the love

 

Què és l'outsourcing o externalització de serveis?

Existeixen múltiples avantatges en l'outsourcing del departament de màrqueting d'una empresa, que és "un procés empresarial en el qual una societat mercantil transfereix els recursos i les responsabilitats referents al compliment de certes tasques a una empresa externa que es dedica a la prestació de diferents serveis especialitzats", en aquest cas, de serveis de màrqueting.

L'outsourcing és una pràctica relativament moderna que s'ha utilitzat principalment per reduir els costos de l'empresa, aconseguint per un preu inferior al d'un especialista in house un equip de professionals que ajudaran que l'empresa pugui centrar-se en el que domina.

D’altra banda, l’externalització permet a l’empresa que subcontracta obtenir suport i guia en les tasques de màrqueting, consultoria de negoci i pla de màrqueting.

 

Avantatges d'un servei outsourcing del departament de màrqueting

Com hem vist, l’outsourcing dels serveis de màrqueting té múltiples avantatges:

 

1. Millora l'eficiència de l'empresa

L'outsourcing permetrà que el responsable de màrqueting pugui concentrar-se en les tasques del seu treball que requereixin una major gestió i delegar les tasques que li suposarien més temps i desgast.

Els professionals a qui ha externalitzat el màrqueting l'ajudaran a desenvolupar els treballs amb un alt nivell de qualitat i amb un timing definit conjuntament, cosa que es traduirà en rendibilitat per a l’empresa.

D’altra banda, el fet de tenir un equip amb diversos perfils professionals especialitzats millora l'eficiència dels treballs en una empresa que no tingui un departament de màrqueting propi.

La  participació de l’empresa en l'estratègia de màrqueting, encara que sigui necessària, serà menor que si hagués de gestionar-la de manera interna.

 

2. Redueix els costos

Contractar un servei de màrqueting extern és més econòmic que crear un departament intern de màrqueting o contractar un nou treballador. 

El cost d'un professional contractat directament per l'empresa és superior al de contractar un outsourcing de màrqueting, ja que no només s’ha de tenir en compte el sou que pugui tenir el treballador, sinó també les despeses addicionals de Seguretat Social i vacances.

Igualment, l'empresa no haurà d'invertir en formació dels professionals ni en l'adquisició de noves eines per dur a terme el pla de màrqueting, ja que de tot això s'encarregaria l'agència externa especialitzada en màrqueting.

 

3. Permet guanyar en qualitat

Aconseguir l'alta especialització i el coneixement que ha de tenir l'empresa en un departament de màrqueting propi suposa molt d’esforç, molt de temps i, especialment, un alt cost. 

En un servei d'outsourcing hi ha un grup de professionals que tenen un recorregut i experiència en els treballs de màrqueting que garanteixen les seves accions.

Aquest coneixement els permet utilitzar fórmules que ja han provat amb altres clients i adaptar-les a les necessitats de l'empresa, o bé estudiar noves fórmules i analitzar els resultats per aconseguir una major garantia d'èxit.

 

4. Permet una major flexibilitat

Amb un servei d'outsourcing de màrqueting l'empresa podrà adaptar-se més ràpidament als canvis en el sector i establir les estratègies més adequades en cada moment, ja que disposaran de professionals que treballen amb una diversitat d'empreses i de projectes que facilitessin l'actualització.

Igualment, aquest model contribuirà a la flexibilitat del servei, ja que es podrà adaptar segons la necessitat de l'empresa, ampliant o disminuint els períodes de dedicació segons les seves necessitats.

 

5. Permet tenir una visió més global de l'empresa

Moltes empreses tenen por d'escollir una empresa externa per portar el seu departament de màrqueting perquè consideren que aquesta tindrà molta informació de l'empresa sense pertànyer-hi. 

Precisament aquest fet és el que fa que l'agència externa sigui més interessant per a la mateixa empresa, ja que té una visió i experiència transversal que pot ajudar l'empresa a entendre d'una manera més global i menys esbiaixada quin és el seu buyer persona, quin és realment la seva proposta de valor i quines accions / estratègies ha d'implementar per poder transmetre-la adequadament.

Així mateix, amb un departament de màrqueting extern és més fàcil centralitzar totes les necessitats de màrqueting en una sola agència.

L’agència coneix diversos proveïdors perquè generalment ja hi treballa i hi té experiència.

Com que actua d’extensió de l'empresa, duu a terme qualsevol tasca de màrqueting que a primera necessiti, des de temes de disseny web o gràfic, copywriting, fotografia, vídeo i fins i tot traducció dels continguts.

 

6. Millora de la capacitat de gestió i optimització del temps

Amb l'outsourcing millorarà el treball en equip i els temps en què s'aconsegueixin els objectius determinats entre l'agència i l'empresa, ja que es treballarà amb metodologia àgil o scrum i en format de sprints setmanals, quinzenals o mensuals (segons la necessitat).

L’agència establirà uns objectius i unes tasques concrets per arribar a aquests objectius i n’analitzarà posteriorment els resultats.

 

7. Mitiga el risc de l'empresa a contractar un professional no vàlid

Tenir una agència a disposició de l'empresa ajuda a trobar el professional adequat per a cada tasca.

En cas que un professional concret no compleixi les expectatives de nivell de qualitat o per algun motiu l'empresa no estigui satisfeta amb la seva feina, l'agència buscarà un altre col·laborador que encaixi millor amb el projecte.

 

A DigitalMakers ens orientem al negoci i apostem per donar un servei d'outsourcing del departament de màrqueting acompanyant a l'empresa en el procés d'innovació del model de negoci, impulsant el factor digital en la comercialització i la relació amb els clients. 

Què en penses? Ara veus més clars els avantatges de tenir un departament extern de marketing o encara tens dubtes? 

Si és així, escriu-nos pel nostre xat o truca’ns per poder-los aclarir!

Si vols estar informat de les novetats que t’expliquem en els nostres articles, tens moltes maneres de seguir-nos: subscriu-te a la nostra newsletter, segueix-nos a Twitter, Linkedin o Instagram i no et perdis cap dels nostres continguts.

 

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Silvia Fernàndez
Controller & Talent specialist i gestora comercial de projectes digitals, experta en el món del disseny web i el marketing desde fa més de 15 anys, és una enamorada del marketing inbound i del bon tracte amb el client. 
Spread the love
Nueva llamada a la acción