Com assistir a una fira amb un pla d'acció de màrqueting i vendes

Oriol Escofet 12 de gen. 2022 4 minuts de lectura
Spread the love

Una de les maneres que tenen moltes empreses de donar-se a conèixer, aconseguir nous leads qualificats, penetrar en nous mercats, potenciar-ne la imatge corporativa, presentar productes o serveis o simplement estar en contacte directe amb els seus clients, és acudir a fires.

En funció de l'objectiu de la teva empresa el pla d'acció que hauràs de dur a terme canviarà, però des de DigitalMakers volem donar-te alguns consells generals de bones pràctiques a realitzar, abans, durant i després de la fira perquè la teva presència sigui reeixida.

Abans de la fira

Abans de la fira com és lògic el més important és donar a conèixer que hi seràs. Com comentàvem, l'estratègia diferirà d'acord amb l'objectiu concret, però independentment d'això, són algunes accions que hauràs de dur a terme:

  • Crear una Landing Page: Una bona primera pràctica és crear una LandingPage sobre la teva presència a l'esdeveniment. En ella pots informar de la teva presència, de la data, horaris, estand on estaràs, de si participaràs en algun esdeveniment dins de la fira com per exemple una conferència i també és important afegir un enllaç per comprar les entrades a la fira (si cal) i facilitar un enllaç perquè puguin agendar una reunió amb tu, per exemple un enllaç a la meeting tool de HubSpot. Aquest últim punt és molt rellevant quan viatges fora de ciutats on treballes habitualment. Quina millor manera de treure profit a una fira que aprofitar-la per mantenir contacte personal amb clients actuals o futurs clients?

  • Publicar-ho a la Web: Un altre punt rellevant és informar en la teva web de la teva presència a la fira. Aquí depenent de la importància que tingui li pots donar més o menys espai. Si per exemple és un esdeveniment molt rellevant per a la teva empresa, li pots dedicar la capçalera de la web o un Pop-Up, mentre que si un esdeveniment que no mereix tant de pes li pots dedicar un espai a la teva pàgina de notícies o esdeveniments o posar-hi un banner més petit a la home. Tots aquests elements sempre hauran d'enllaçar amb la landing page anteriorment creada.

  • Enviar una Newsletter: Una altra acció rellevant és enviar una newsletter als teus contactes informant de la teva presència a la fira. En aquest punt és rellevant segmentar bé, per exemple si acudiràs a una fira a França pots fer una llista per exemple dels teus contactes francesos. En aquesta newsletter pots informar de la teva presència a la fira i enllaçar amb la landing que hem comentat anteriorment.

  • Difondre en xarxes socials: Hem creat una landing, li hem donat presència a la web i hem informat els nostres contactes. Què et queda per fer? Informar a gent que encara no és contacte, però que li pot interessar la teva presència a la fira. En aquest punt pots acudir a les xarxes socials. Per això pots crear una imatge que cridi l'atenció, enllaçar amb la landing i utilitzar els hashtags de l'esdeveniment. Ens interessa que com més gent millor sàpiga que hi serem.

  • Firmes de correu electrònic: Una acció que fem repetidament dia a dia és enviar correus electrònics, posar un banner sota la nostra signatura amb un enllaç a la landing també t'ajudarà a informar més gent que estaràs a la fira.

  • Utilitza els Ads: Finalment, una acció que també pots dur a terme, és posar anuncis pagats en diferents plataformes, això et permetrà arribar a gent que no et coneix encara que pot estar interessada en els teus productes o serveis i pot utilitzar la fira conèixer-te.

Durant la fira

Un cop siguis a la fira també pots fer una sèrie d'accions. En aquest punt és important donar una bona imatge de marca i captar dades de possibles leads. Aquestes són algunes accions que pots fer:

  • Materials: Tenir un vídeo en cas de disposar de TV a l'estand on expliquis qui ets i tenir algun fullet informatiu on expliquis els teus productes o serveis i la manera de contactar amb tu són dues bones maneres de captar l'atenció de qui no et conegui i que es quedi amb les teves dades per quan et pugui necessitar.

  • Presentació: En alguns esdeveniments o fires es fan xerrades, debats, presentacions, conferències, si aquest és el teu cas i tens accés a fer-ho, per què no participar-hi? La gent que hi acudeix vol escoltar noves idees, conèixer nous productes i serveis i tens un espai perfecte per donar-te a conèixer. A més, és una bona manera de captar les dades de tota la gent que hi vagi.

  • Utilitza Business Card Scanner: A les fires és habitual aconseguir targetes de contacte de diferents persones amb informació que ens interessa tenir a la nostra base de dades. Una bona manera d'agilitzar aquest traspàs de dades és utilitzar una aplicació que escanegi aquestes targetes i creï automàticament i de forma senzilla els contactes en un CRM com HubSpot. L'App de Hubspot, compatible amb Android i iOS és una bona opció per dur a terme aquesta tasca.

  • Convida la gent a deixar les seves dades: Algunes accions que et poden ajudar a obtenir que els visitants deixin les seves dades és realitzar algun tipus de sorteig on hagin de deixar el seu correu i/o telèfon per participar, oferir una demo o prova de el teu producte o servei a canvi que es registrin o convidar-los a deixar les vostres dades per enviar-vos més informació del vostre interès.

Després de la fira

Un cop finalitzada la fira comença una nova feina, recopilar totes les dades aconseguides i començar a treballar els leads. Però abans d'això com es diu ser agraït és de profit, de manera que és una bona pràctica enviar un email a tots els assistents agraint la seva presència a l'estand i facilitant l'opció que posin data una reunió amb tu.

En l'àmbit comercial cal facilitar llistes dels assistents al teu equip perquè les pugui treballar. Les llistes han d'anar segmentades en funció de les dades que siguin importants perquè el missatge pugui ser personalitzat. Per exemple, la ciutat/país del contacte, el tipus d'empresa o sector al què pertany, saber si van mostrar interès en els teus productes o serveis durant la fira i en cas positiu en què es van fixar. Com hem comentat, totes les dades que podem recopilar són rellevants per segmentar i perquè els comercials de l'empresa puguin donar un missatge més personalitzat i directe.

En cas d'haver participat d'alguna xerrada o conferència també és una bona pràctica compartir el vídeo amb els assistents per si el volen tornar a veure.

Aquest darrer cas també ens permetria transformar la landing que vam fer abans de la fira en una landing on qui deixi les seves dades mitjançant formulari podrà accedir al vídeo de la xerrada o conferència en què vas participar. Tenir aquesta nova landing ens permetria tornar a repetir les accions del punt inicial, és a dir, compartir a les xarxes, afegir a les firmes del correu, etc...

En aquesta imatge us mostrem un exemple del que es pot arribar a aconseguir en una fira amb un bon pla d'acció.

xifres

Amb els 150 contactes que no han mostrat interès es pot valorar què fer, per exemple poden rebre una seqüència comercial més endavant mentre van rebent impactes de màrqueting amb l'objectiu de generar-los aquest interès.

Com veus dur a terme una sèrie d'accions de cost i esforç relativament baix, poden fer que la teva participació en una fira tingui un impacte rellevant que t'ajudi a augmentar el teu nombre de leads qualificats i a la llarga a augmentar les vendes. T'animem que posis en pràctica alguna d'aquestes accions si tens pensat participar en una fira els mesos vinents. Si necessites ajuda, no dubtis a contactar amb nosaltres.

Parlem?

Topics: Tecnologia, Marketing digital, Fires

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Oriol Escofet
Graduat en Multimedia i Màster en experiència d'usuari, l'Oriol és un enamorat de tot el que fa referència al mon on-line, desde desenvolupar pàgines web a editar videos, passant per l'analítica i l'estratègia digital, pensant en l'usuari final per ajudar-lo a que aconsegueixi complir els seus objectius amb eficacia i eficiencia.
Spread the love