Quines eines puc utilitzar per a gestionar paraules clau?

Miriam Huerta 22 May, 2020 3 minuts de lectura
Spread the love

Fa unes setmanes vam publicar un article que parla de la importància de les paraules clau a l'hora de posicionar els teus continguts en els motors de cerca. En aquest nou article volem anar un pas més enllà i ensenyar-te sis eines que et seran de molta utilitat per a gestionar les teves paraules clau i que puguis realitzar una una cerca i anàlisi completa d'aquestes.

Seguint la lògica de l'anterior article, dividirem les utilitats en tres categories principals, encara que algunes d'elles podrien entrar en més d'una: Per a estudiar, per a comparar i per a analitzar.

 

Estudiar paraules clau

Aquest tipus d'eines ens serviran per a poder realitzar un estudi de les paraules clau que ens seran útils per a la nostra campanya de màrqueting digital. En aquest punt busquem trobar aquelles keywords que ens ajudin a arribar fins al nostre buyer persona, posant-nos en les seves sabates, i fent algunes suposicions dels termes que utilitzarà per a trobar-nos en el món digital .

Algunes eines que pots utilitzar en aquesta etapa són:

Ubersuggest --> La pàgina de Ubersuggest té més d'una eina que ens pot ser d'utilitat, però en aquest cas ens centrarem específicament en la seva funcionalitat principal, introduir paraules clau i veure:

  • Volum de cerca -> El volum de cerca és la quantitat de vegades que aquesta paraula s'ha buscat en un mes. Mostra també un gràfic comparant les cerques en pc i dispositius mòbils amb aquesta keyword
  • El CPC -> O el cost mitjà per clic que es pagaria a Google per voler incloure anuncis en la cerca d'aquesta keyword. Com major sigui el CPC, major serà el preu.
  • EL PD (Paid Difficulty)-> És la competència que té aquesta keyword en una escala del 0 al 100, en anuncis de pagament. Les empreses pagaran a Google i competiran amb altres anunciants perquè els seus continguts apareguin en la part superior dels cercadors per a paraules clau particulars.
  • L'SD (Seo Difficulty) -> Amb aquest terme parlem sobre cerques orgàniques, és a dir, resultats que Google creu que poden satisfer a la persona que cerca. Són els resultats que normalment apareixen en els principals cercadors i que no són de pagament. Igual que en el cas anterior, van en un rang de 0 a 100, de menys a més competència.
  • Paraules clau relacionades i idees de contingut
  • Gràfics per rang d'edat

Com a nova funcionalitat, incorpora un visualitzador de dominis que et permetrà observar, entre altres coses, quines paraules clau utilitza o analitzar el seu trànsit web.

Google Similar Pages -> És una extensió per a Chrome que et suggerirà webs de temàtica i rellevància semblants a la qual estem visualitzant. En donar-li al botó de l'extensió, ens suggerirà 4 pàgines similars, que podem investigar no per paraules clau, sinó per afinitat de continguts. Això si, només serveix per a pàgines que estiguin degudament indexades i que portin un temps funcionant.

 

Comparar paraules clau

Investigar a la teva competència és un punt important. És una bona manera de millorar, optimitzar i promocionar els teus continguts de manera més eficaç i tenint present les principals tendències en termes de cerca.

Per a fer-ho pots valer-te de diverses utilitats, com per exemple:

Google Trends -> És una eina que mostra els termes de cerca més populars. Podem visualitzar la popularitat de les paraules, en el temps i geogràficament, i comparar diferents keywords entre si. Si la paraula té molt poques cerques, Google Trend no et mostrarà els seus resultats. També pot filtrar els resultats per categories i mostra temes i consultes relacionades amb la paraula que s'ha buscat.

A més serà una bona guia per a ajudar-te en la teva seu local i trobar continguts i esdeveniments rellevants.

Google Keyword Planner -> Encara que no és un planificador de keywords com a tal , ja que está inclòs dins de la plataforma d'anuncis de google, el seu funcionament permet utilitzar-lo amb aquestes finalitats sense necessitat de generar campanyes d'anuncis o pagaments. Et permetrà fer cerques de paraules clau centrant-se en els que puguin interessar-te per al teu producte o pàgina web.

 

Analitzar paraules clau

Després de tot el llarg treball d'estudiar i comparar, també és molt positiu veure que els resultats que s'anaven perseguint són els que s'han obtingut i aprendre de tot això.

Usant les eines adequades, podem revisar i interpretar que els resultats siguin els que busquem. Per a això podem utilitzar:

SemRush -> Encara que la versió gratuïta d'aquesta web dóna una visió general del mercat, també pot ser-te útil encara que amb certes limitacions. Et permet analitzar el teu domini web, veure quines paraules clau són millors o analitzar els teus enllaços. Amb la versió gratuïta podràs realitzar fins a 10 cerques diàries, encara que només vores les primeres posicions.

Google Analytics-> Probablement una de les eines més utilitzades, ja que conté moltes utilitats en qüestió de màrqueting. Et permet obtenir informes personalitzats amb mètriques d'usuari, informació demogràfica i geogràfica, mètriques de conversió i de negoci, etc. Una eina imprescindible, fàcil d'utilitzar i completa.

 

Campanya #askdigitalmakers

 

Esperem que aquestes eines et sigui de gran utilitat per a començar a posicionar la teva pàgina en els principals cercadors. Si encara continues tenint algun dubte relacionat amb el món del màrqueting, et recordem que seguim amb el nostre repte #askdigitalmakers, així que reptans a respondre a les teves inquietuds.

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Miriam Huerta
Profundament tècnica però amb un interès cap al marketing digital, fa més de 10 anys que es dedica activament al món web.
Spread the love