Errors que has d'evitar a la pàgina "Sobre Nosaltres"

Miriam Huerta 06 de març 2020 3 minuts de lectura
Spread the love

Probablement la pàgina "Sobre Nosaltres" sigui una de les més infravalorades. Fins i tot moltes companyies obvien aquesta secció en els seus webs i blocs pensant que no pot aportar valor. Tot el contrari. Els estudis demostren que el 52% dels usuaris vol veure una pàgina "Sobre Nosaltres" a les webs empresarials. De fet, sol ser una de les primeres pàgines que es visiten. Per això és una secció que ha de tenir un aspecte cuidat i desde DigitalMakers volem evitar que cometis uns típics errors que sempre es donen en aquesta pàgina. 

 

Què és i per a què serveix la pàgina "Sobre Nosaltres"?

Ja sigui amb el nom de Nosaltres o Sobre Nosaltres, aquesta secció està destinada a donar a conèixer la nostra marca a el client fent-ho d'una manera empàtica. Serà la teva carta de presentació, de l'empresa i fins i tot dels teus empleats, per això aquesta secció és una de les que potser hauràs de tractar amb més cura.

Qualsevol que visiti els teus continguts, segurament vulgui saber més sobre qui està darrere de l'empresa. I és en aquesta secció on haurà de trobar tota la informació que necessita per a això.

Un dels principals errors que es cometen en aquesta pàgina és el no saber què escriure i usar textos molt genèrics, fent que la lectura sigui tediosa per als usuaris. És per això que et recomanem el aprofitis per parlar de coses destacades del teu negoci, reptes i èxits que només tu pots aportar.

Un altre error lligat a el punt anterior, és el generar massa informació. Pensa que aquesta secció és una introducció a l'visitant de la teva empresa, no les seves memòries. Si comptes una història molt llarga pots perdre l'atenció de l'lector. Intenta ser breu, concís, directe i creatiu.

 

Per què és tan valuosa?

Aquesta pàgina serà la que et permeti comunicar als usuaris els valors del teu negoci, i destacar per sobre dels teus competidors, sense perdre de vista l'essència de la teva marca. Aquesta serà la teva targeta de presentació digital.

També pensa en no tenir el descuit de ser avorrit amb els textos. Considera que aquesta secció és com si tinguessis una presentació cara a cara amb els teus clients. Dóna-li un toc més proper i informal per despertar el seu interès i que vulgui conèixer a la teva empresa i s'identifiqui amb les teves idees.

Pensa que en aquesta, com en qualsevol secció de la teva web, no només ha de contenir text. A més de text, aquesta serà un bon lloc per incorporar imatges i fins i tot vídeos, perquè que una imatge val més que mil paraules i fa l'experiència més actiu. Balanceja els textos amb altres objectes dinàmics que aportin creativitat als teus continguts.

 

Què hauria de contenir?

A part de donar a conèixer la història de la teva empresa, en aquesta secció pots incorporar continguts que aportin valor a la teva empresa. Aquest és el lloc adequat per desvincular-i destacar sobre altres empreses del teu mateix sector. Explica què pots aportar i quins són els teus punts forts.

Tot i que és interessant incorporar dades objectives, els números i estadístiques només són això, dades. Aquesta bé incloure'ls, però en la seva justa mesura i si són importants. Totes les empreses tenen informació sobre els seus èxits i reptes aconseguits.

També pots incorporar als teus empleats més destacats. Pots fer petites presentacions d'empleats i directius. Es tracta de mostrar qui és cadascuna de les persones que està darrere; aquesta informació permet humanitzar les fotografies i el lloc.

És important el que anyades cosa que només tu tens: les opinions dels teus clients satisfets. Això ajudarà a incrementar la teva veracitat, sempre tractant-lo amb humilitat, sense voler convertir-lo en un aparador d'èxits i trofeus.

Com passava amb el punt anterior, una de les confusions més habituals amb aquesta secció és la de confondre-la amb un aparador i incorporar publicitat en ella. Aquesta pàgina està destinada a crear una relació sòlida amb el client, i la publicitat no ajuda en aquest tema i fins i tot pot generar rebuig per part de l'usuari.

Per això és millor incorporar altres continguts que et donin suport en la tasca de fomentar un vincle amb el client com per exemple, un formulari de contacte per als seus dubtes o CTA (call to action o crida a l'acció) que els porti a subscriure al teus newsletter. També és bo el mostrar continguts que poden interessar, com els teus últims articles al blog, mostrar un mapa d'on estàs o indicar que us segueixin en xarxes socials. Intenta mantenir el teu contingut actualitzat periòdicament i així mostrar que la teva empresa sempre està en moviment i expansió.

I, finalment, i segurament l'error per excel·lència, és fer difícil l'trobar aquesta secció en el teu website. Tot aquest ardu treball no serveix de res si el client és incapaç de trobar tota aquesta informació, perquè està poc visible o el seu nom és molt complicat. És bàsic el pensar amb senzillesa i donar-li un nom d'acord, ja sigui "Nosaltres", "El nostre Equip o Empresa" o "Els qui som".

 

Campanya #askdigitalmakers

 

Tenint en compte els punts que hem esmentat fins ara, esperem que ara puguis beneficiar dels avantatges d'aquesta secció a la teva web i, si ja la tenies, puguis identificar si has comès algun error i esmenar-ho. Si tens algun dubte o consulta sobre aquest o altres temes de màrqueting, pensa en aprofitar el repte que tenim #askdigitalmakers.

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Miriam Huerta
Profundament tècnica però amb un interès cap al marketing digital, fa més de 10 anys que es dedica activament al món web.
Spread the love
Nueva llamada a la acción