Moltes empreses s'han vist obligades a ajornar o fins i tot cancel·lar els esdeveniments presencials que tenien previst celebrar aquestes setmanes per culpa del coronavirus. Per intentar mitigar l'impacte que això suposa, s'està treballant en fòrmules, que de forma digital permetin fer arribar als clients les novetats dels productes. Una de les iniciatives per les quals moltes organitzacions estan optant són els streamings.
En aquest article et parlarem de com actuar davant d'un esdeveniment presencial cancelat i de com pots fer una presentació d'un nou servei mitjançant el canal digital.
Què és l'streaming i quines eines necessites per fer-ho
En termes bàsics, el streaming o transmissió en viu consisteix a gravar un esdeveniment en directe, i mostrar-ho al públic mitjançant un vídeo. Això, ens permet augmentar la repercussió i difusió de l'acte en qüestió, sumant a més a més a la nostra imatge més modernitat i innovació.
Si mai has fet una transmissió en viu, pots pensar que és una cosa complicada i que necessita moltes eines, però res més allunyat de la realitat. Per a fer un streaming només necessites tres eines bàsiques: un ordinador o mòbil, una càmera (que pot ser la del mateix ordinador o mòbil o una externa amb qualitat HD) i una connexió estable a internet.
Quins avantatges té fer streaming
Ja t'hem mencionat algun dels principals avantatges que té fer presentacions on-line, en aquests punts hi profunditzem una mica més:
-
Augment de la difusió
Fer una presentació digital permet que aquesta pugui ser vista des de qualsevol lloc del món i des de qualsevol dispositiu. A més, l'esdeveniment pot ser gravat i pujat a la web o xarxes socials i podrà ser visualitzat en diferit tantes vegades com es desitgi. Tot junt permetrà un augment de la difusió de la presentació.
-
Eina econòmica i generació de nous ingressos
Tant si l'esdeveniment és extern, com si és intern, fer-ho on-line et permetrà estalviar en els costos de l'organització, també evitar desplaçaments, ja que la gent el podrà seguir de manera gratuïta des de la seva llar i per últim podràs monetitzar els actes, afegint bàners o cedint els drets a pàgines interessades a retransmetre'l.
-
Conèixer i comunicar a l’audiència
Internet ens permet fer un seguiment de les dades dels espectadors que visualitzen l'esdeveniment. A més a més, al ser en directe, podem realitzar una comunicació més directa i personalitzada, tant amb clients consolidats com amb leads que més endavant podem convertir en clients. Una bona pràctica que afavoreix la interacció, és convidar als espectadors a realitzar preguntes en directe, aquestes t'ajudaran a donar una resolució als clients molt més personalitzada i mostraran que et preocupes en resoldre els seus dubtes.
-
Compromís amb els clients
Encara que l'esdeveniment hagi estat cancel·lat, el fet que busquis la manera de mostrar al públic les teves novetats i els facis partícips de les teves accions, els mostrarà que l'empresa està compromesa amb ells.
Com preparar un esdeveniment per canal digital?
Com és obvi hi ha diferències entra preparar un acte presencial i un digital, però no tantes com pugui semblar. T'enumerem a continuació alguns punts importants que has de tenir en compte per a preparar l'esdeveniment:
-
Prepara la presentació a fons
És imprescindible estructurar de forma entenedora el guió de tot el que es vol dir per no cometre errades ni deixar-se informació, és recomanable preparar material visual per mostrar als clients, una presentació en imatges, vídeos, etc. Que ajudin a fer més entenedor el missatge. El fet de no tenir públic davant no implica que l'acte sigui més informal.
-
Prepara l’entorn, vigila la il.luminació
La gent que assisteixi de forma virtual a la presentació ha de trobar un escenari adequat, vigila la il·luminació sobretot si es prepara un esdeveniment des de l'oficina o des de casa. Procura que no es vegin elements que distreguin l'atenció de qui t'està veient.
-
Escollir una plataforma per fer la transmissió
Avui en dia existeixen moltes plataformes per a fer streaming, algunes gratuïtes i altres de pagament. Algunes de les més utilitzades són Livestream, YoutubeLive, Vimeo, FacebookLive o Zoom. Escull la que sigui més idònia per tu i els teus clients.
-
Testejar abans de fer l’esdeveniment
Sempre és aconsellable fer una prova abans de l'esdeveniment principal, per comprovar que tot funciona correctament i poder preveure possibles problemes.
-
Publicita l’esdeveniment
Com dèiem, el fet de ser virtual obre molt el ventall de gent que hi pot acudir. Planteja crear una campanya publicitària per poder atraure el màxim d'espectadors, ja sigui mitjançant publicacions a les xarxes socials, una landing page promociona'l o banners en la teva (o altres) webs.
Esperem que aquest article et permeti perdre la por a fer una presentació digital. Recorda de seguir els nostres articles de #continuemtreballant on volem ajudar-te en algunes qüestions que et puguin sorgir durant aquest temps que treballem de manera remota.