T’expliquem les claus perquè la comunicació digital del teu esdeveniment sigui un èxit
En reiterades ocasions els nostres clients ens indiquen que tenen la possibilitat de realitzar un esdeveniment per oferir els seus productes o serveis. Ens truquen emocionats, ens ho expliquen en detall i de sobte...un petit moment de pànic! Com preparem l’estratègia de comunicació? Què fem? A qui? Què els diem?
A DigitalMakers ens agrada utilitzar el nostre blog per donar resposta a les necessitats dels nostres clients, aquelles situacions que de forma recurrent els plantegen un repte o una necessitat. Si ets el responsable del departament de màrqueting de la teva empresa, de ben segur que aquest article et resultarà interessant.
Planifica primer, executa després
La frase pot semblar una obvietat però amb la data de l’esdeveniment volant per sobre els caps, moltes vegades perdem el focus on realment importa.
Els passos importants són, notificar, registrar i fidelitzar els invitats, així que som-hi.
Escull bé els invitats
Primer de tot tria molt bé a qui invitar al teu esdeveniment, recorda que normalment la limitació la marca l’aforament de l’espai escollit, per tant, defineix molt bé el Buyer Persona d’entre tots els teus leads que pugui ser candidats reals a la conversió.
Prepara la teva web
La nostra recomanació a DigitalMakers és que hi hagi 4 continguts mínims a la nostra web a l’hora d’impactar amb l’esdeveniment.
Prepara una pàgina de registre (si no externalitzes aquesta acció amb una plataforma de tercers). Per tal que l’usuari es registri tingues present els camps mínims a demanar-li. Un excés de dades crea rebuig.
Crea un article al teu blog explicant tot el que podran trobar en aquest esdeveniment, dóna-li valor i crea imatge de marca. Enllaça l’article al formulari
Prepara un banner o un pop-up per la home del teu site. Tot i el posicionament SEO, la pàgina d’inici d’una web sempre és la que rep més visites, fes-ho servir per donar valor a la marca i importància a l’esdeveniment.
Ara sí! Comunica-ho
Dins els canals de comunicació d’un esdeveniment com el vostre en destaquem 3:
L’email és el teu millor amic
A l’hora de buscar la llista de leads més qualificats segurament el millor lloc per on començar és en la vostra base de dades. Assegureu-vos que els vostres comercials aporten les seves llistes de contactes i utilitzeu les best practices que us vam indicar en l’anterior article.
És important definir quants impactes realitzarem, la nostra recomanació és:
- Tan bon punt tinguem la comunicació preparada, d’aquesta forma els assistents es reservaran la data.
- Pocs dies abans de tancar les places. Utilitza missatges que generin urgència (p.e. “Últimes places!”) si aneu curts d'assistents.
- El mateix dia. Evitem que els usuaris es despistin i assegurin la seva assistència.
Xarxes socials, si, però depèn
En aquest punt és complicat fer una recomanació estàndard sobre si utilitzar les xarxes socials a l’hora de promocionar el teu esdeveniment. En tot cas, és important saber si la xarxa social és la que utilitza el nostre buyer persona.
Publicitat pagada? Perquè no!
Aquest punt va lligat a l’anterior, un cop definit el buyer persona podem utilitzar una opció de pagament sempre i quan la puguem segmentar perquè impacti específicament en el nostre target. En cas contrari el cost de la inversió no ens portarà els resultats esperats.
Acabat l’esdeveniment, també la feina a fer?
Que hagi acabat l’esdeveniment no vol dir que la feina estigui feta, ara toca recollir els fruits i extreure’n resultats i conclusions.
Dóna-li continuïtat a l’esdeveniment
Comparteix després de l’esdeveniment les fotografies a les xarxes socials i agraeix als assistents la seva participació. Fidelitza i posiciona la marca.
Publico quelcom més?
A DigitalMakers sempre recomanem fer un article al blog resumint l’esdeveniment, explicant les ponències i inclús compartint les preguntes o reflexions que hagin pogut sorgir. Aprofita l’article per compartir la gravació o el podcast de l’esdeveniment si escau.
Com ho podem fer millor un altre cop? Pregunte-m’ho!
Si el món digital ens obre portes fem-les servir. Perquè no enviar un email d’agraïment als nostres assistents que alhora ens resulti útil amb una enquesta de satisfacció?
Detecta quines preguntes us podrien ajudar a saber quins són els punts de millora en un proper esdeveniment o inclús en saber si el vostre producte o servei els resulta interessant. Recorda, massa preguntes resulten en poques respostes dels usuaris, afina bé en les que faràs ;)
Fins aquí el nostre article sobre com realitzar una Estratègia digital efectiva per comunicar un esdeveniment.
Des de DigitalMakers creiem que tenir clars el buyer persona, sumat a una bona comunicació, farà que el vostre esdeveniment sigui tot un èxit.
Si vols saber si una estratègia de comunicació com aquesta pot fer créixer el teu negoci, a DigitalMakers t’oferim una consultoria gratuita per respondre els teus dubtes.
T’animes a descobrir-ho? T’hi esperem!