Com incrementar la generació de leads B2B a través d'eines de inbound marketing

Victor Garcia 19 de nov. 2021 2 minuts de lectura
Spread the love

La generació de leads o lead generation és imprescindible per al creixement de qualsevol empresa. En aquest article t'expliquem com aconseguim millorar l'atracció i conversió de contactes d'un dels nostres clients utilitzant Hubspot CRM i la metodologia de Inbound Màrqueting.

El context

El nostre client sempre havia optat per metodologies clàssiques per obtenir oportunitats de venda, comptant amb un equip de comercials que gestionaven de manera independent les seves carteres de clients. Aquesta era la seva eina principal de cara a generar nous contactes tot i que també utilitzaven en menor mesura enviaments de correu electrònic esporàdics amb l'objectiu de convertir els contactes en oportunitats de venda.

L'objectiu

El nostre Objectiu va ser actualitzar tota aquesta estratègia implementant noves metodologies d'inbound màrqueting que els permetessin gestionar millor els contactes creats i a més a més incrementar el número de leads B2B generats mensualment.

 

The Flywheel Model

 

La solució

En començar a treballar el primer que vam fer va ser implementar Hubspot CRM perquè la generació de contactes fos transversal i permetés un seguiment molt més pràctic.

Amb els contactes centralitzats, el següent pas va ser aprofitar el contingut de valor del nostre client per crear una estratègia de captació de leads B2B acord amb les necessitats estudiades.

Entre el material disponible, ens vam decantar per un catàleg de maquinària que vam veure que generava interès als diferents buyer persona que havíem definit prèviament. A partir d'aquesta premissa vam generar una pàgina de captació específica per a cada màquina. A cada pàgina hi vam afegir una breu descripció del producte amb els seus avantatges i una imatge de referència. Així, els usuaris interessats, tindrien l'oportunitat de descarregar-se una fitxa tècnica completa i detallada del producte després d'omplir el formulari de captació.

Aquesta estratègia ens va permetre generar llistats de leads B2B amb interès de compra segmentats per buyer persona i als que més tard podríem impactar de manera personalitzada. En aquest cas les dades omplertes pel contacte en el formulari són la base per detectar que informació els pot interessar i fer així que l'enviament sigui més efectiu.

Descarregar cas d'èxit

Els resultats

Vam poder veure els resultats de manera immediata, passant de crear 0 leads amb interès de compra a més de 30 mensuals, incrementant durant els dos anys següents un 62.6% la generació de leads B2B.



 

Aquesta estratègia va funcionar molt bé recolzant-se més en la generació de contingut també en xarxes socials, articles i enviaments de correu electrònic.

El trànsit web generat a partir d'aquest moment va poder trobar amb facilitat a la pàgina web del client apartats d'interès i al mateix temps, mentre obtenien informació de valor, quedaven registrats com contactes amb intenció de compra a la base de dades del nostre client.

Com veus l'inbound màrqueting combinat amb un CRM potent com Hubspot poden ajudar a la generació de leads, base per aconseguir més vendes i per extensió el creixement de la teva empresa.

Tens dubtes sobre com generar més leads? Contacta amb nosaltres i converteix-te en el nostre proper cas d'èxit.

Parlem?

Topics: Marketing digital

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Victor Garcia
Capaz de dar un buen servicio a varios clientes a la vez sin despeinarse, Victor es la persona a buscar si se quiere consejo en YouTube e Instagram o si se quiere un trabajo rápido y profesional en diseño y programación.
Spread the love
Nueva llamada a la acción