Quines són les KPI's bàsiques que tot departament de màrqueting hauria de seguir?

Jordi Prat 04 d’oct. 2019 2 minuts de lectura
Spread the love

En aquest article ens centrarem a donar-vos resposta a un dubte recorrent en els departaments de màrqueting dels nostres clients i que resulta ser un dels elements principals en el màrqueting digital, saber quines mètriques (KPI) hem de seguir en el nostre departament de màrqueting.

 

Comencem pel principi, que són les KPI?

Les KPI (Key Performance Indicator) són els indicadors claus de la nostra estratègia, aquelles mètriques que analitzant-les periòdicament ens indicaran si estem obtenint els resultats esperats en la previsió realitzada (vendes, leads, etc).

 

Campanya #askdigitalmakers

 

Quines són les KPI’s que el departament de màrqueting hauria de seguir?

Les mètriques que ha de seguir el teu departament de màrqueting han de ser el resultat d’un estudi de l'estratègia digital escollida, de la definició del buyer’s journey i del previ estudi del buyer persona i/o client profile

En l’estudi has de definir un seguit de dades a revisar periòdicament que t’ajudin a veure de forma atòmica si s’estan complint els objectius marcats, siguin econòmics o de captació de nous leads. 

El consell de DigitalMakers:
Recorda que en aquest cas, menys és més, no vulguis mesurar-ho tot pel simple fet de tenir accés a les dades, és important trobar un equilibri entre les dades essencials necessàries i la inversió de temps per recollir-les i fer-hi seguiment

¿Vols una consultoria gratuïta?

Dit això, segurament has entrat en aquest article esperant que et donem la fórmula màgica amb les mètriques que el teu departament de màrqueting hauria de seguir, el llistat de mètriques parlant clar. 

 

Mètriques bàsiques de tot projecte digital

Hi ha un seguit de mètriques que es poden aplicar a qualsevol projecte de màrqueting perquè posen focus en l’objectiu definit, són aquelles mètriques que recullen i avaluen en quin percentatge de l'objectiu marcat estem complint en cada revisió (ja sigui diària, setmanal, mensual, etc). 

 

Objectius de conversió

És la relació entre els objectius de venta definits i les vendes reals que s’han realitzat en un període. Aquesta mètrica ens ajudarà a posar focus en la diferència entre les previsions de venda del departament comercial i la realitat del negoci.

 

Taxa de conversió 

Ens indica quin percentatge de leads (obtinguts a través de diverses fonts) s’acaben convertint en clients nostres. Amb aquesta mètrica podrem, entre altres, valorar en quin punt de la conversió els leads no converteixen i per tant saber en quin punt del buyer’s journey hem de treballar més.

 

Cost del lead

És el cost mitjà que l’empresa ha d’invertir per aconseguir un lead. En aquest càlcul hauràs de tenir en compte tots els costos associats a l’adquisició del nou lead, ja sigui la compra de software, proveïdors digitals, campanyes de pagament (SEM), etc. Aquesta mètrica ens ajudarà a posar en valor real la inversió del departament de màrqueting a l’hora d’aportar nous leads.

 

Posicionament a Google de les landings

Les landing pages són les pàgines de destí on vols que el teu buyer persona finalitzi la conversió. Fer un seguiment de les mètriques pel que fa a visites (font de les visites, dispositius, països, etc) que la consulten és important per saber si estàs impactant correctament.

 

Percentatge de rebot

El percentatge de rebot mesura el tant per cent de visitants que consideren que el teu contingut no els resulta rellevant. És el gran oblidat en el seguiment de KPI’s però hauria de ser un dels principals indicadors de la feina ben feta, de re serveix tenir molt de tràfic si aquest no és de qualitat. Per altra banda, et servirà per saber si els teus continguts són interessants per al teu buyer persona.

En el següent article analitzarem com podem fer el seguiment de KPI’s d’una forma dinàmica, quines eines fer servir i com capturar les dades sense perdre infinitat de temps.

Si vols saber més sobre el proper article i d’altres continguts sobre màrqueting digital, subscriu-te al nostre blog.

Per a més contingut rellevant, no ho dubtis, subscriu-te ja al nostre newsletter o segueix-nos a la xarxa social que prefereixis.

Jordi Prat
Profundament professional i realista, el Jordi és el gestor de projectes i consultor estratègic a DigitalMakers, especialista en marketing que no té por a dir les veritats als clients perque puguin millorar en el seu negoci.
Spread the love
Nueva llamada a la acción