Potser encara no saps que el necessites. O t’han dit que el necessites però no tens clar quina seria la seva funció. Sigui com sigui, en aquest article t’expliquem què fa un Web Data Entry, tal i com ho entenem a DigitalMakers, i per què et podria ser útil per al teu negoci.
Diferència entre un Data Entry i un Web Data Entry
Un Data Entry és una persona que professionalment es dedica a introduir dades dins algun sistema d’informació. Concretament dins l’àmbit digital, a DigitalMakers entenem per Web Data Entry, aquell professional que es dedica a introduir dades dins algun sistema d’informació digital.
El servei de Web Data Entry és un servei habitual que oferim i portem a terme en els diferents projectes que desenvolupem i executem a DigitalMakers.
Totes les empreses, per aconseguir els seus objectius de negoci, han de gestionar continguts i aquí és on, si s’escau, entra la figura del Web Data Entry.
A continuació explorem els següents punts sobre la figura del Web Data Entry:
Funció principal d’un Web Data Entry
La funció principal d’un perfil Web Data Entry sempre és bolcar les dades d’una font d’informació origen a una font d’informació destí.
Les dades a bolcar poden ser variades, però en general ens referim a vídeos, imatges o textos.
Les fonts d’informació també poden ser diverses, però principalment tenim fulls d’excel, DVD’s que contenen imatges o vídeos, gestors de continguts web (per exemple, wordpress, joomla, opencms, drupal…), ERP’s, CRM’s, e-commerce, etc.
Quines habilitats ha de tenir un perfil Web Data Entry?
Com en totes les professions, la feina d’un Web Data Entry ha d’estar ben feta, i ha de ser confiable. Per tant, un Web Data Entry ha de ser una persona mètodica, rigorosa, i ha de tenir dots per poder treballar en equip.
Un Web Data Entry ha de ser una persona metòdica, rigorosa i ha de tenir dots per poder treballar en equip.
Analitzem cada habilitat en detall:
- Metòdica. Diem que ha de ser una persona metòdica, perquè normalment ha d’enfrontar-se a projectes amb un alt grau d’iteració. Per exemple, ha de retocar 1.000 articles d’un blog per incrustar-hi a cadascun el seu vídeo corresponent. Per tant haurà de repetir la mateixa tasca com a mínim 1.000 vegades. És important tenir clar el mètode a executar i si cal perfeccionar-lo per ser el més eficient possible. D’aquesta manera reduïm el temps emprat i, en conseqüència, el cost del projecte.
- Rigorosa. Si executem 1.000 vegades una tasca, les 1.000 vegades s’ha de fer de manera rigorosa, tal i com s’espera, no podem permetre que dels 1.000 articles 200 tinguin errors.
- Dots per poder treballar en equip. En el procés de bolcat de continguts, és molt probable que calgui afinar diferents aspectes. Sobretot en les fases inicials, on s’està desenvolupant el mètode de treball que després es repetirà fins a finalitzar-se. Per exemple: si estem bolcant vídeos de DVD’s a una plataforma de vídeo cursos al núvol, no serà el mateix:
- 1. copiar del DVD al disc dur, i del disc dur pujar-lo al núvol. Aquest procés pot implicar que cada DVD trigui aproximadament una hora.
- 2. primer determinar quines tasques es poden deixar llançades per la nit, per ser més efectius en les hores d’oficina.
En aquest aspecte, és important parlar amb el responsable de l’equip per determinar quines opcions tenim per, durant les 10 primeres iteracions, buscar el mètode més efectiu per aplicar a les 990 restants.
Quins coneixements ha de tenir un perfil Web Data Entry?
Dependrà de cada cas, però bàsicament:
- Coneixements d’Ofimàtica (word, excel, etc).
- Coneixements de Gestió de contingut a nivell usuari (wordpress, drupal, opencms, prestashop, etc).
En alguns casos també serà de gran ajuda que tingui coneixements bàsics d’HTML.
Que NO fa un Web Data Entry
Un Web Data Entry agafa el contingut de la font d’origen i el bolca directament a la font de destí. Fa el que diríem popularment: un “copy & paste”.
En principi, no hi fa absolutament cap canvi, o si l’actualitza d’alguna manera és seguint unes directrius molt clares i definides de com s’ha d’actualitzar el nou contingut.
En cap cas fa accions com:
- Revisar ortografia.
- Aplicar canvis en el contingut amb criteri de coneixement.
- Traduccions.
- Edició de vídeos.
- Etc.
Si tinguéssim aquestes necessitats ja estaríem parlant d’altres perfils, com per exemple: traductors, copywriters, editors de vídeo, webmaster’s, etc.
Ara que tens més clar el concepte de Web Data Entry, pots reflexionar sobre si necessites aquesta figura per al teu negoci. Recorda que tenir un Web Data Entry és especialment útil en tots aquells projectes de bolcat de contingut on no és possible l’automatització.
Com sempre, des de DigitalMakers volem ajudar-te a que el teu negoci sigui més rentable. Per resoldre qualsevol dubte o demanar-nos assessorament pots escriure’ns.